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Situations Outre-Manche, forces aéromobiles et perspectives britanniques


Philippe Top-Force

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Erf, l'EC-725 est un excellent appareil, mais précisement de la gamme de poids d'un NH90 TTH. Or ce dernier viendra remplacer les Cougar.

Oups je croyais que les puma (AS330) étaient de la même taille que les nh90. Et comme un Cougar est plus grand...

m'envais lire les fiches techniques...

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Oups je croyais que les puma (AS330) étaient de la même taille que les nh90. Et comme un Cougar est plus grand...

m'envais lire les fiches techniques...

Ben disons que la différence de taille d'un Puma et d'un Cougar (qui n'est jamais qu'un Super-Puma, Cougar ayant été inventé pour différencier la version civile de la version militaire). Sinon il y a un metre de différence entre un cougar et un puma, et un peu moins de quatre tonnes au niveau de la charge maximum, donc on peut dire qu'ils appartiennent très clairement à la même catégorie d'hélicoptères.

Mais bien sur pour la France les NH 90TTH commenceront par remplacer nos vieux Pumas, puis passeront aux AS-332, et enfin remplaceront les plus modernes des Cougar (d'ici un bon moment d'ailleurs :lol: )

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  • 4 months later...

La RN avait reçu entre 1998 et 2002 : 44 EH101 Merlin HM Mk1s ,elle n'en a plus que 42 puisqu'elle en a perdu 2 Merlin dans des accidents.

Si elle n'adhère pas au CV22 ,elle pourrait en commander 30 de plus.

Par ailleurs ,La RAF dispose de 22 HC3 Merlin.

Image IPB

L'ensemble du parc va recevoir un upgrade.

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In reply to you private message:

The UK's helicopter plans are quite chaotic. Originally 4 Billion Pounds (6 Billion euros) was there for new helicopters, now it'*s only 3 Billion Pounds (4.5 Billion Euros). From this the following will have to be bought:

1) Merlin Capability sustainment programme

cost: 750 Million Pounds = 1.2 Billion Euros

numbers: 30 + 8 options for Navy

2) Future Lynx

cost: up to 1 Billion Pounds

numbers: up to 80 Lynx for Army and Navy

3) Future Rotorcraft Capability Lift

cost: remaining 1.25 Billion Pounds

contenders: EH101, NH90, Chinook, V22

(favoured by the Marines, but thought to be too expensive)

my opinion: AgustaWestland will win along with Boeing and the UK

will get about 30 EH101 and 30 Chinooks

Though according to Janes the UK is thinking about a remanufacture

of Sea Kings and Pumas for 2 Million Pounds a piece and to delay

the acquisition of new helos to 2012. I am not sure about the 8

special troops Chinooks, but I think I've heard of upgrade plans for them.

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  • 1 month later...

http://www.thebusinessonline.com/Stories.aspx?Drayson%20to%20divert%20%C2%A3250m%20from%20Lynx&StoryID=49493910-37CC-443A-9885-5203321F0F20&SectionID=F3B76EF0-7991-4389-B72E-D07EB5AA1CEE

Drayson to divert £250m from Lynx

By Adam Durchslag

05 March 2006

UK DEFENCE procurement minister Lord Drayson is set to cut the £1.2bn (E1.7bn, $2.1bn) Future Lynx helicopter programme because of a more urgent need to upgrade Britain’s EADS-built Pumas and AgustaWestland’s Sea King troop carrying helicopters on service in Afghanistan and Iraq.

The Business has learned Drayson wants to cut 10 of the 80 Lynx helicopters the MoD was planning to buy from AgustaWestland, owned by Italy’s Finmeccanica. This will provide a saving of £250m, which will be used to finance upgrades for “mid-lift” or troop-carrying helicopters.

“Drayson will cut the Lynx; he will have no choice,” a defence industry source said. “He is questioning every single defence procurement programme,” the source added. Drayson is understood to be backed by General Sir Kevin O’Donoghue, Chief of Defence Logistics. The British Army and Royal Navy have to replace their ageing Lynx reconnaissance and attack helicopters by 2007 and 2012.

Drayson is understood to be asking why former defence procurement minister Lord Bach did not seek competition on the tender for the Lynx replacement. He is questioning why Bell Helicopter can supply 368 reconnaissance helicopters, comparable to the Lynx, to the US for just $2.2bn.

Drayson is likely to use another saving of about £200m from reductions in the Royal Navy’s Merlin helicopter refit, which could go toward upgrading Britain’s mid-to-heavy-lift helicopter Chinook. Lockheed Martin is upgrading 30 rather than 38 of the AgustaWestland Merlin anti-submarine helicopters. The MoD said no final decision has been made on Future Lynx.

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  • 4 months later...

Des nouvelles de Future Lynx et le AW149:

AgustaWestland, a Finmeccanica company, is pleased to announce the award of a contract by the UK Ministry of Defence (MoD) for 70 Future Lynx helicopters. The programme valued at just under £1 billion will provide the British Army and Royal Navy with 40 and 30 Future Lynx helicopters respectively.

et

AgustaWestland's operation in Yeovil is to take the lead role in the development of the new AW149 7.5t multirole helicopter, as part of a relocation of the Italian helicopter manufacturer's military division to the UK.

Links:

http://www.defencetalk.com/news/publish/article_006580.php

http://www.flightglobal.com/Articles/2006/06/22/Navigation/177/207358/AgustaWestland+UK+site+to+lead+development+of+new+75t+multirole+AW149.htmlhttp://images.google.de/url?q=

Images:

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Une nouvelle version du Lynx, le Future Lynx :D

Image IPBImage IPBImage IPB

La Grande-Bretagne en a commandés 70 exemplaires pour un coût de un milliard de livres.

Le premier vol aura lieu en 2009, les premières livraisons en 2011, et les premiers appareils entreront en service en 2014 dans la British Army et en 2015 dans la Royal Navy.

Il aura une masse maximale de 6250 kg, une autonomie de 3h, ou 4h30 avec des réservoires supplémentaires... L'ensemble du texte ici (en anglais) :

http://www.shephard.co.uk/Rotorhub/Default.aspx?Action=745115149&ID=56ae51b4-fd32-4f76-af7d-f2fcf627ea7e

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Plus d'images de Future Lynx:

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The UK Ministry of Defence signed an agreement worth GBP 1 billion (EUR 1.4 billion) with Finmeccanica company AgustaWestland for the supply of 70 Future Lynx helicopters to the British armed forces. The first contract, for the development phase, is worth GBP 380 million (EUR 555 million). Finmeccanica chairman and CEO Pier Francesco Guarguaglini commented that: "the agreement with the UK government illustrates the competitiveness of AgustaWestland's products and the leading role that Finmeccanica plays in British industry; it also further confirms how well the group is able to compete at international level". The Future Lynx will replace the Lynx helicopters currently in service, and will guarantee much higher levels of performance: it is a medium twin-engined six-tonne helicopter specifically designed for multirole sea and land missions. It benefits from some of the solutions already tested for the Super Lynx 300 currently in production.

http://www.finmeccanica.it/Holding/EN/Corporate/Sala_stampa/Photo_gallery/index.sdo

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Rob ,le Future Lynx naval sera équipé de quel missile ?

Avec le remplacement de Sea Skua (un missile futur).

Par quel type d'appareil vous allez remplacer vos Puma ?

A mon avis par le AW149. AgustaWestland en Yeovil développera cet hélicoptère et construira. Il aura un poids de 7.5 tonnes et transportera 16 passagers.

Plus d'information:

AgustaWestland Rewarded with Strategic Partnership by UK Government; ‘Example Set for Other Defence Sectors to Follow’ says Procurement Minister Lord Drayson.

AgustaWestland’s future as the UK’s lead military helicopter manufacturer was confirmed yesterday by a series of announcements made during a ceremony at the Yeovil facility in the UK

Minister of Defence Procurement, Lord Drayson, confirmed a contract for 70 Future Lynx aircraft to be split between the Army (40) and the Navy (30), with 10 options (five to each service).

The surprise announcement of the day came from Agusta Giuseppe Orsi, CEO of Agusta, who said that an AgustaWestland military division would be based in UK and that the “design, development and manufacture of the company’s latest military helicopter, the AW149 would be located in Yeovil.” When later asked by rotorhub.com if this relocation would also extend to the A129 Mangusta product line, Orsi said that a decision would be made if AgustaWestland won the Turkish attack helicopter contract.

Lord Drayson and Alan Johnson, AgustaWestland’s managing director, also signed a Strategic Partnering Agreement (SPA). According to Drayson, the SPA is basically “a financially incentivised agreement based on improved performance targeting.” He believes that this type of agreement is where the future of UK procurement lies, with both customer and manufacturer giving ground on previous positions to achieve better delivery schedules, cost reduction and an increasing in aircraft availability.

(Read the full story in Defence Helicopter, Rapid Reaction issue, out at the end of June 2006).

Link:

http://www.shephard.co.uk/Rotorhub/NewsAnalysis.aspx?Action=745115149&ID=fae2078c-ea89-4422-bbde-06f9c8f1cb65

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  • 3 months later...

Peut-etre ici un update avec des rumeurs britanniques pour des gens qui sont interesse:

- Le Danemark va vendre 6 EH101 au RU [on a besoin plus de EH101 pour Afghanistan] et les danois vont acheter 6 nouveau EH101 d'AgustaWestland

- Le RU va acheter un "upgrade" pour 8 Chinook MK3s qui ne pouvent pas voler en combat en ce moment

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Peut-etre ici un update avec des rumeurs britanniques pour des gens qui sont interesse:

- Le Danemark va vendre 6 EH101 au RU [on a besoin plus de EH101 pour Afghanistan] et les danois vont acheter 6 nouveau EH101 d'AgustaWestland

- Le RU va acheter un "upgrade" pour 8 Chinook MK3s qui ne pouvent pas voler en combat en ce moment

Rob ,tu veux dire que la RAF a besoin de plus de Merlin HC Mk3 ? ils sont "short" avec 22 en parc ou que la RN veut plus (44) de HM Mk1 ?

Les Danois disposent de 14 EH101 affectés à leur armée de l'air et ils ont commandés 4 de plus pour leur marine.

Les Chinook en dotation pour vos forces spéciales ne volent toujours pas ?

Toujours des problèmes de visibilté dans le désert ?

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En tous cas personnellement j'aime bien le look "madmax" du future lynx qui aura beaucoup de capacités je trouve pour un gabarit (et donc une consommation de carburant) modeste [11]. Je regrette que la coopération franco-britannique, qui a fait naître cet hélicoptère, se soit arrêtée, quel dommage/what a pity ! [17]

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bah, le problème n'est pas tellement technique, mais surtout budgétaire. un Panther pourrait très bien être modifié pour. le modèle AS 565 SB dispose d'un radar, d'un sonar et d'un flir, peut tirer des missiles AS-15TT ou des torpilles. Les Panther de la marine sont du type AS 565 MA ou MB, c'est la version navale non armée...

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bah, le problème n'est pas tellement technique, mais surtout budgétaire.

un Panther pourrait très bien être modifié pour. le modèle AS 565 SB dispose d'un radar, d'un sonar et d'un flir, peut tirer des missiles AS-15TT ou des torpilles.

Les Panther de la marine sont du type AS 565 MA ou MB, c'est la version navale non armée...

de tt façon, on aura dans quelques années le NH 90 pour remplacer les lynx.
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Rob ,tu veux dire que la RAF a besoin de plus de Merlin HC Mk3 ? ils sont "short" avec 22 en parc ou que la RN veut plus (44) de HM Mk1 ?

Le RAF veut plus de EH101, version transport et le RU veut acheter 6 EH101 du Danemark [qui puis achete 6 nouveau EH101 de AgustaWestland]. Ici un texte du "DefenseNews":

AgustaWestland Talking to U.K. About Danish Copter Deal

By TOM KINGTON, ROME

The U.K. government is discussing with AgustaWestland the possibility of getting EH101 helicopters the Italian firm has already sold to Denmark, an Italian industrial source said.

“AgustaWestland has been contacted by the U.K. government to coordinate the potential acquisition by the U.K. of six EH101 currently destined for Denmark,” the source said.

The preliminary discussions with the manufacturer would hinge on talks the U.K. government previously confirmed are under way with the Danish government to acquire EH101s Denmark has purchased. The United Kingdom has an urgent requirement for such helicopters in Iraq and Afghanistan.

“If the deal went ahead, the changes needing to be made to the helicopters would regard communications and radar and would not be too drastic,” the source said. “Within two to three years, AgustaWestland would be able to make up the original numbers in the order for Denmark.”

Denmark purchased 14 EH101s, nine of which have been delivered. If Britain took six, it could get five helicopters directly from AgustaWestland and one already delivered from Denmark.

While AgustaWestland planned to supply 14 basic 101 models, Denmark will equip eight of the helicopters with medical gear for search-and-rescue missions, and six for military tactical transport.

Les Danois disposent de 14 EH101 affectés à leur armée de l'air et ils ont commandés 4 de plus pour leur marine.

Le Danemark a achete 14 EH101 et il va acheter peut-etre encore 4 EH101 pour leur marine. L'ordre du 4 EH101 pour leur marine, ce n'est pas claire en ce moment.

Les Chinook en dotation pour vos forces spéciales ne volent toujours pas ?

Toujours des problèmes de visibilté dans le désert ?

Ces 8 Chinook HC3s sont en "storage" parce qu'il y a des problemes du certification je pense.

En tous cas personnellement j'aime bien le look "madmax" du future lynx qui aura beaucoup de capacités je trouve pour un gabarit (et donc une consommation de carburant) modeste.

J'aime aussi le look du Future Lynx. [08] A mon avis, le RU, la France et l'Allemagne soivent faire une cooperation pour un helicoptere lourd. Quand chaque pays achete 50 helicopteres lourds, ce sera un programme avec 150 helicoptere et chaque pays a un "workshare" de ca. 33.333%. [29]
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Donc vos 8 Chinook HC3 pour vos SAS ne peuvent pas voler de nuit (problème d'avionique ) ,ils ne sont opérationnels que de jour. A une époque ,les US voulaient vous les racheter ,est-ce toujours d'actualité ? Ou vous les gardez pour un "upgrade". A propos de coopération ,la France étudie la possibilité de se doter d'un hélicoptère lourd de transport (voir programme HTH) et va lancer un partenariat possible avec Sikorsky

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  • 3 months later...

Donc vos 8 Chinook HC3 pour vos SAS ne peuvent pas voler de nuit (problème d'avionique ) ,ils ne sont opérationnels que de jour. A une époque ,les US voulaient vous les racheter ,est-ce toujours d'actualité ? Ou vous les gardez pour un "upgrade".

A propos de coopération ,la France étudie la possibilité de se doter d'un hélicoptère lourd de transport (voir programme HTH) et va lancer un partenariat possible avec Sikorsky

Pourquoi on achete pas du Merlin alors ? Autant faire plaisir au british et favoriser par la dautre contrat intra européen... Sa se passe si bien pour les voilures tournantes.

non ?

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Nous avons encore des triturbines SA-321 G Super Frelon de conception française et que nous avons vendu à l'époque à l'export. La composante hélicoptère aurait pû s'en doter d'une dizaine de EH-101 en supplément des biturbines 27 NH90. 10 EH-101 + 27 NH90 + 33 Dauphin/Panther à embarquer. [27] L'Italie va avoir et a déjà des Chinook ,des EH-101 et NH90. Les Hollandais avec les CH-47 F/Cougar/NH90. UK avec ses Chinook/Merlin/Future Lynx /Puma. Eurocopter se doit de lancer un HTH pour complèter sa gamme. La France pourrait enfin avoir un HM de transport lourd ,les Allemands devront remplacer leurs CH-53. En plus ,nous avons déjà coopéré avec UK sur les Puma/Gazelle/Lynx.

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