Aller au contenu
Fini la pub... bienvenue à la cagnotte ! ×
AIR-DEFENSE.NET

Hélicoptères de l’US Army


Marcus

Messages recommandés

il y a une heure, Philippe Top-Force a dit :

DNAGaJuXUAEx4tx.jpg

Coquin de Philou !  je ne trouve pas cette photo là dans ta référence !  quand est-ce qu'on aura droit à une photo équivalente avec notre Gazelle ( ça c'est possible Hillico ) 

et un HIL ( c'est c'est moins hélico ) !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

The newest V-280 tiltrotor has over twice the speed and range as the current vertical lift fleet. Currently, the new Bell’s generation of combat aircraft offers strategic projection with tactical execution for unconventional performance.

 

69864454_604886033251419_324392432157788

 

https://defence-blog.com/army/bell-continues-to-make-progress-with-revolutionize-vertical-lift-for-u-s-warfighters.html

 

Modifié par leclercs
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Les hélicos US convertibles n'intéresse'nt plus grand monde sur ce forum ... 

https://www.airrecognition.com/index.php/news/defense-aviation-news/2021/january/6850-boeing-and-sikorsky-detail-updated-defiant-x-proposal-for-us-army-flraa-competition.html

Defiant X proposal for US Army FLRAA competition

https://www.scramble.nl/military-news/sikorsky-boeing-reveals-refined-sb-1-helicopter

Sikorsky-Boeing reveals refined SB>1 helicopter  It is called “Defiant X”, a proposed refined version of the current Sikorsky and Boeing SB>1 coaxial compound helicopter. The design is the team’s ultimate pitch to replace the US Army’s UH-60 Black Hawk helicopters with a speedy Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

Suite FLRAA   https://www.janes.com/defence-news/news-detail/sikorsky-boeing-nears-return-to-wind-tunnel-flraa-testing                ou    l'art de faire les choses à l'envers ... 

Sikorsky-Boeing s'approche du retour aux essais FLRAA en soufflerie

Sikorsky-Boeing is returning to the US Air Force’s (USAF’s) National Full-Scale Aerodynamics Complex (NFAC), located at Moffett Field in Mountain View, California, in March for additional wind tunnel testing of its US Army Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA) effort.

Hirschberg noted that it is expensive for companies to perform wind tunnel testing. Not only does a company have to rent a wind tunnel facility, but it must invest substantial amounts of money to create a sophisticated subscale model that accurately replicates, for example, the mechanical gearing inside a helicopter.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Statistiques des membres

    6 002
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    Crakoukace
    Membre le plus récent
    Crakoukace
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,6k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...