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LCA Vs J10


seb24

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Héhé ca faisait un bout de temps qu'on avait pas eu un Vs. En fait etant deux voisins de grande puissance, l'Inde et la Chine sont deux concurrentes directes. Ces deux appareils marquent les objectif des deux pays d'acquerir une industrie aeronautique performante et independante. Alors a votre avis si on fait le point sur ces deux programmes ? On peut en dire quoi ?

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L'Inde rame à fond pour mettre au point son LCA mais je pense pas qu'il soit question de l'abandonner.

Quand au J-10 il progresse même si pour l'instant son radar n'a pas encore été déterminé avec certitude. Peut être un Zhuk de Phazotron similaire à celui des MiG-29

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Perso je pense que la chine et l'inde devrait s'arreter avec ces ferailles volantes, ca mene à rien de concret, KnAApo peut leurs construire de si belles machines :lol: :lol: :lol:

Plus serieusement le LCA avec ses 4 tonnes d'emports, sa taille reduite, son reacteur poussif et son arsenal indeterminé ne me dit rien qui vaille, ca ne vaut certainement pas un Block 52 au final

Concernant le J-10, c'etait assez prometeur comme bidule (développé sur les plan du Lavi, les americains n'ayant que tres peut apprecier :lol: :lol: :lol: )

à la base l'armée de l'air chinoise devait en chopper 300 mais au final l'appareil serait less capable que le Su-30 MK class

Comme l'a dit kiri, pour le radar c'est assez incertain

:arrow:

Extent of Russian involvement in the J-10 program is significant. In addition to providing the J-10 with the Al-31FN turbojet Russia also offered advanced multifunction radars, navigation and targeting systems, ECM suite, and missile warning and defense systems. Russian avionics manufacturer Phazotron offered China three different radars for the J-10 project. These include the N010 "Zhuk" ("Beetle") and the RP-35 "Zhemchug" ("Pearls"). The "Zhuk" radar ("Zhuk-8-II") has been selected by China for the F-8IIM upgrade program. Over a hundred of these radars were recently sold to China.

"Zhuk" is a large family of X-band (8 to 12.5 GHz) airborne multimode radars. The radar was originally developed for the MiG-29 tactical fighter but since then a multitude of versions have been produced for MiG-23, Su-27, F-8IIM and other aircraft. Later models of "Zhuk" offer look-up/look-down range-while-search and Track-While-Scan of 10 targets with simultaneous engagement of up to four (two targets for the "Zhuk-8-II"); vertical search; head-up display search; wide-angle search; boresight and automatic terrain avoidance for low-altitude combat operations; real beam ground-mapping; Doppler beam sharpening; synthetic aperture; display enlargement/freeze; TWS on four targets; ground target Moving Target Indicator (MTI)/tracker; air-to-surface ranging and navigation update. Weapons compatibility for "Zhuk" includes the Kh-31A, R-27R1, R-27T1, R-37E and RW-AE missiles. Later models of "Zhuk" such as the "Zhuk-F" offer detection range of up to 200km for a 5 m2 RCS targets with +/- 70 deg angular coverage and detection of 24 targets with simultaneous tracking of 8 targets. The radar weighs between 180 kg and 300 kg depending on the model.

The most likely candidate for the J-10's future radar is the Phazotron RP-35 "Zhemchug" which is an X-band radar with digital fire-control sensors and an electronically scanning phased-array antenna. The radar features a liquid-cooled traveling wave tube transmitter; an exciter; a three channel microwave receiver and programmable signal and data processors. All critical radar controls for "Zhemchug" are integrated into the aircraft's throttle grip and stick controller and radar data is displayed via the head-up and head-down displays allowing for one-man operation. This radar has an expanded air-to-ground capability and is compatible with a wide range of Russian air-to-air and air-to-ground munitions.

Another candidate is the Chinese version of the Israeli Elta EL/M-2035 multimode pulse Doppler fire control radar based on the original development by Elta Electronics Industries - a subsidiary of Israel Aircraft Industries Electronics Group. This radar is used on the South African Denel (Atlas) "Cheetah" fighter - a development of the Dassault "Mirage III". The Elta EL/M-2035 radar is based on the 2021B version used by the IAI Kfir-C2 fighter. The radar offers a range of 46km for a 5 m2 RCS target, five air-to-air modes (automatic target acquisition, boresight, look-down, look-up, and track-while-scan) and two air-to-ground modes (beam-sharpened ground mapping and terrain avoidance and sea-search). Originally the Elta EL/M-2035 was developed for the "Lavi" program and after the program's cancellation the radar was offered for export.

Allez poubelle toutes ces ferailles, c'est loin de valoir un MiG-29 SMT2 :lol: :lol: :lol:

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L'avantage c'est quand même pour la chine et l'inde de disposer d'avion en local. Certe c'est pas génial mais en cas d'embargo il aurraient une porte de sortie. Et a terme d'ici quelques dizaines d'années ils pourront peut être sortir des avions de bon niveau.

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