Aller au contenu
Fini la pub... bienvenue à la cagnotte ! ×
AIR-DEFENSE.NET

PUMA allemand


Invité grinch

Messages recommandés

on entre dans le détails pour le VBCI, on commence à parler du FRES :D; j'espère que l'on va discuter du EBMédian et du FCS. Enfin je l'espère

Mais on parle du VCI PUMA, et on n'en sait pas grand chose, alors que c le VCI lourd par excellence  :!:

> est-il equipé de chassis flottant etc....

mais pour commencer, une blaque, d'après die welt le puma ne pourra être mis dans l'A400M car il est trop lourd  :!: . En effet les allemand auraient commander des A400M tactiques (25 tonnes max) et des A400M logistiques (32 tonnes max). et à l'époque c le boxer plus léger qui a fait figure de réference...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

D'après Rheinmetall la version de base est de 31,45 tonnes, donc toujours bon pour l'A400M. Par contre la version avec protection supplémentaire le fait passer à 43 tonnes.

"In addition, the infantry fighting vehicle can be airlifted to the deployment site by the military transport plane A400M, thus meeting the requirement of high operational mobility."

---------------------------

Overall technical data

Max. loaded weight 43 tons

Weight (Protection Level A) 31.45 tons

Weight (Protection Level C) 40.7 tons

Crew 9 (6+3)

Maximum speed/roads 70 km/h

Power to weight ratio depending on the weight 20-25 kW/t

Length 7,330 mm

Width 3,430 mm

Height (total) 3,050 mm

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

en effet kojiro j'ai entendu dire que les allemands developpent une base de véhicule blindé (plate-forme future blindé) pour en dériver unr emplacant du guepard etc... avez vous des nouvelles?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

43T? :shock:

Mais ils le font en fonte? :shock: :lol: :lol: :lol:

tu rajoutes 25% du poids et tu as un Leclerc!

Les allemands, ou l'art de copier les blindés soviétiques en moins bon et plus lourd... :lol: :lol: :lol:

Facile ce commentaire, facile... :D

Parce que en attendant tout le monde se lamente en disant que les VCI modernes sont des cercueils à chenilles, qu'ils sont mal protégés, qu'ils laissent passer les RPG-7...

Et quand un pays produit un vrai VCI protégeant efficacement ses fantassins on se fout de sa gueule parce qu'il est trop lourd, faut savoir ce qu'on veut... :rolleyes:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bah pour moi, le VCI se doit d'être rapide léger et manouevrable, au détriment de la protection. Car de toute façon, un VCI ne peut pas survivre à un coup direct d'un armement antichar (même un MBT tire la gueule alors qu'il est conçu pour alors un VCI... on retrouve les roues aux quatre coins du champs de bataille :lol: ). Le VCI doit encaisser des pruneaux d'armes d'épaule et des obus de 20mm (en gros le blindage d'un hélicoptère de combat), pas plus. A la rigueur le doter de contremesures mais de là à en faire un mini char... :rolleyes: c'est la même erreur que pour l'AH-1, on veut lui faire jouer un rôle qu'il ne peut et ne doit pas assumer. Un VCI soutient l'infanterie, il ne suppléait pas les chars de combat. Au final, cette grosse barque paralytique va coûter presque aussi cher qu'un Leclerc, aura une espérance de vie dix fois moindre et fera la même chose que n'importe quel Warrior ou M2 Et oui, commentaire certes facile mais vrai, les allemands ne connaissent pas les vertues de la diététique et leurs blindés s'en ressentent :lol: Franchement, tu ne trouves pa que 43T pour une tartane qui va se faire plier par le premier MILAN venu c'est trop? :?:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ben c'est sur que quand on veut donner dans la projection de forces c'est trop, mais en meme temps quand on pense aux soldats russes qui se sont faits massacrer dans leurs BMP à Grozny par des simples RPG-7 (je parle pas de Milan, parce que là meme un MBT y résiste pas normalement), on se dit que vu l'augmentation des conflits en milieu urbains et la prolifération incessante des lance-roquettes de ce type (alors que les missiles AC restent assez marginaux dans les pays du tiers monde) un VCI lourd peut avoir des avantages certains.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ce qu'il faudrait savoir c'est ou seront les fantassins. dans une ville en combat le vehicule c'est pas un refuge mais un cerceuil que ce soit a 25 ou a 43 tonnes. en exemple il suffirait que les irakiens est des missiles AC meme ancien a la place des rpg et la bye bye...... si en plus il avait des SAMS bye bye.........uncle sam.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On voit bien qu'en Irak les Bradley même s'ils tiennent le coup en prennent plein la gueule et finissent par rendre l'âme, même les Abrams se font parfois avoir par des armes AC légères, un VCI ne se prendra pas un ou deux tirs de RPG mais bien bon une demi douzaine et là, bein, blindé ou pas, au mieux il est HS et il y a de la viande, au pire il est en miette et il y a encore plus de viande. Les troopers sont là pour protéger les VCI et les VCI pour soutenir les troopers c'est comme çà que ça doit fonctionner parce que sinon c'est la merde assurée. Le BMP est conçu pour amener les trouffions au feu et les soutenir une fois sur place et il remplit sont job comme il faut, il n'est pas là pour abriter les soldats sous le feu de l'ennemi. Un BMP doté de chtoras et d'arena serait bien mieux que ce "truc" trop pataud qui lui ressemble mais avec du plomb dans les poches. Ce qu'il faut c'est un VCI suffisamment blindé pour résister aux calibres des FA et mitrailleuses lourdes et doté de défenses actives mais pas d'un Leclerc transport de troupe. La France projète ses troupes à travers le monde, c'est donc un facteur à prendre en compte dans la conception et achat d'un véhicule. Alors certes, le puma est léger comparé au Léo qui peut passer les 72T mais bon tout de même... A croire que les ingénieurs teutons sont payés au poids :lol:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est pour remplacer cela

Image IPB

The new challenges of the global political situation have considerable impacts on future military conflicts, which in turn significantly influence the equipment of the armed forces. While weapons systems have so far been designed for durability and effectiveness in confrontations with equal opponents, future-oriented weapons systems must meet more extensive military requirements and demand new technical solutions.

The decision in favour of the new armoured infantry fighting vehicle of the German Army has opened up a new chapter in the history of army technology. With the PUMA, the German Army will receive a top product of the German defence industry.

The concept of the AIFV PUMA

The PUMA combines the contrary requirements for high strategic and tactical mobility on the one hand and maximum protection and maximum fire power on the other in an optimum manner in one single high-performance weapon system, capable to react adequate and flexible at any time, at any location and at any level of intensity.

Therefore the PUMA offers with its innovative and forward-looking solutions

-optimum protection against any type of threat for maximum survivability of the crew

-optimum armament for escalation and de-escalation in all missions

-rapid, strategic, global deployability and high tactical mobility

-network centric warfare capability

-sustainability under extreme climatic conditions and inadequate infrastructural conditions.

Available interfaces for:

-Command, Control, Communication and Information Systems

-Identification Friend-Foe

-Future Soldier Programme

-Active Protection Systems

-Remote controlled Grenade Launcher

-Guided missiles

A modular protection concept makes the Puma the world's safest IFV

Advanced overall protection

The PUMA’s outstanding protection is achieved through the interaction of different elements.

The PUMA’s inherent protection affords its crew what is currently the world’s best combined protection against mines, shaped charges and KE ammunition as well as NBC weapons. To support this capability, it features protection technologies of the latest generation.

A low silhouette, smooth surfaces as well as further technical measures reduce the probability of detection.

Excellent optical and optronic vision equipment and sensors of the latest generation, combined with the control and display concept and the communication devices, ensure that the entire crew is integrated in the observation and reconnaissance activities. Threats will be identified early and adequate countermeasures can be initiated immediately.

Redundant functionalities and fall-back modes maintain the best possible operational availability, even in the event of failure of individual components.

Modular protection concept

The PUMA features a new two-level protection concept. The PUMA is air-transportable in protection level A including full mine protection and ballistic protection on a high level.

With add-on armour elements easy to mount, it is possible to upgrade to the significantly more comprehensive protection level C.

The ballistic armour is designed to provide protection against hand-held anti-tank weapons, medium calibre weapons, artillery fragments and bomblets.

The mine protection is highly effective against heavy blast mines and explosiv formed projectile (EFP) mines.

For air transport by the military Airbus A400M, weight reduction is achieved by simply removing the armour modules.

Interfaces for active protection systems are already incorporated in the vehicle. Customized solutions of hardkill and softkill protection systems can be integrated without problems.

The vehicle’s modular concept enables the integration of future protection technologies against future threats.

Survivability

The powerpack compartment is fitted with a fire extinguishing system. The crew compartment is equipped with a fire suppression system.

The PUMA features an NBC combined protection system with the additional integration of an AC sensor.

Components vital for crew survival were subjected to the hardening measures of balanced nuclear protection.

The vehicle signature has been minimized in accordance with the latest design standards.

Effective vision concept

Various optical and optronic devices provide the entire crew with an excellent 360° all-around surveillance, recognition and identification of targets by day and night and all weather conditions. Targets identified through vision blocks can immediately be displayed to the commander for further identification by operating the target allocator.

The primary panoramic sight of the commander is the independently stabilized n x 360° rotatable periscope with an optical daysight channel, which can be displayed on all monitors inside the vehicle by means of a CCD camera. The gunner’s sight with an optronic daysight channel is also independently stabilized. Both sights – with several fields of view – are equipped with identical thermal image sights and laser range finders.

Targets detected and identified by the commander using the periscope can be designated to the gunner for engagement. Immediately after target designation, the commander is ready to observe and identify new targets (hunter-killer function).

The vision concept combined with the innovative control and display concept for displaying of all optronic images on various monitors in the vehicle ensures the best possible situational awareness of the entire crew.

allocation of sights

Commander:

Glass optical sight (primary allocation)

images displayed on monitors: optronic daysight of commander and gunner, thermal image of commander and gunner, rear-mounted cameras

5 vision blocks and open-hatch view

Gunner:

Glass optical sight (secondary allocation)

images displayed on monitors: optronic daysight of commander and gunner, thermal image of commander and gunner, rear-mounted cameras

1 vision block and 1 glass block

Driver:

3 vision blocks, open-hatch view, 1 image intensifier and a display for the reversing camera

Infantry squad:

2 displays for optronic images, 4 rear-mounted camera and 1 reversing camera, 2 vision blocks and 1 vision block rotary-mounted/1 image intensifier, open-hatch view (sliding hatch and partially opened rear ramp)

Mission oriented fire power

Maximum fire power is a prerequisite for successful engagement in high-intensity conflicts and for adequate reactions in other missions with the option of escalation and de-escalation. The PUMA achieves this fire power through the interaction of different innovative elements:

The main armament is the fully stabilized, automatic 30 mm MK30-2 ABM fitted to the remote-controlled turret. This weapon designed for target engagement on great distances also on the move.

200 rounds of two types of ammunition are available ready to use. Further 200 rounds are stowed in the chassis.

In addition to existing 30 mm full-calibre and sub-calibre fin-stabilized ammunition, it is also possible to fire the newly developed air burst ammunition with time fuzes.

A variety of state of the art optical and optronic vision devices enables the whole crew 360° all-around surveillance, recognition and identification of targets on long distances.

The hunter-killer functionality, as available in the Leopard 2 main battle tank, allows the rapid engagement of several targets within a very short time.

Due to the existing interfaces a grenade launcher and guided missile systems can be mounted optionally.

MK30-2/ABM

Calibre: 30 mm

Rate of fire: 200 rounds per minute

Effective range up to 3000 m

Envisioned standard ammunition: APFSDS-T and KETF (ABM)

(other types of ammunition possible)

Alternate firing of different types of ammunition without last shot accomplished by dual ammunition feeding

Muzzle velocity measurement and fuze setting of air burst ammunition (ABM)

Ammunition: 200 rounds ready to fire, additional 200 rounds in storage

MG 4

The coaxial mounted MG 4 is used as a secondary armament laid and operated analogue to the main weapon.

Calibre: 5.56 mm

Rate of fire: appr. 850 rounds per minute

Effective range up to 1000 m

Ammunition: 1000 rounds ready to fire, additional 1000 rounds in storage

Ammunition

The envisioned 30 mm APFSDS-T is a sub-calibre fin-stabilized ammunition with high penetration capability. It is mainly used against vehicles of medium armour protection.

The envisioned 30 mm KETF is a full-calibre multi-purpose ammunition. Depending on the type of target, its time fuze is set for a defined time of flight. Depending on the fuze setting, sub-projectiles will be ejected. Due to the cone of fragments an optimum effect against the specific types of targets will be achieved.

Innovative chassis concept

The chassis incorporates a key PUMA concept approach, the compact, full-length crew compartment for the entire crew, i.e. driver, gunner and commander as well as the infantry squad consisting of six soldiers. This concept minimizes the volume to be protected, thus the crew protection can be maximized within the existing weight constraint.

The contiguous crew compartment is easy to air-condition and offers excellent conditions for optimum, ergonomic crew station design and crew intercommunication.

The entire control and display concept reflects the most advanced technologies. The crew stations for commander and gunner are redundant.

The chassis combines the following innovative elements:

A highly compact, high-performance power pack for a specific power-to-weight ratio of up to 25 kW/t

A decoupled running gear with hydro pneumatic elements ensures high manoeuvrability as well as vibration and noise reduction

A modern and weight-optimized steel track

Modern crew compartment:

Seat positions face-to-face

Ergonomic seats with belts for optimum safety and protection

Optronic and optical observation equipment

Battlefield Management System

Large stowage rack for flexible stowage arrangements

Rear ramp can be used as „fighting station“ for 2 soldiers

All sliding hatches are designed for fast opening / closing

Mobility:

High-performance power pack delivering 800 kW

Power shift and steering transmission

Flywheel generator up to 170 kW

Steering direction reversal for reverse motion

Decoupled running gear with hydro pneumatic suspension

Temperature compensation for track tension control

Hydraulic bump stops at all road wheel stations

Weight-optimized, 500 mm wide steel track

450 mm ground clearance despite mine protection

Max. driving distance on road: 600 km

Other:

NBC protection system

Fire suppression and extinguishing system

Crew compartment cooling and heating system

Digital electrical system

Built in Test Equipment (BITE)

Unique propulsion concept

Reduced-weight five-wheel track-mechanism

The propulsion concept for maximum tactical mobility, comparable to a Leopard 2 main battle tank, while at the same time reducing noise and vibration levels for a noticeable reduction in crew stress is achieved through the combination of various innovative solutions:

A powerful compact powerpack delivering 800 kW guarantees maximum performance with minimum structural volume and weight.

A 5-roadwheel decoupled running gear significantly reduces noise levels and vibrations.

The use of hydropneumatic elements with hydraulic bump stops at each roadwheel station guarantee maximum mobility with minimum installation volume.

A temperature compensation guarantees constant track tension and ground clearance under all conditions.

All suspension components have been developed and tested to meet the needs of a high level of mine protection.

Power pack:

Powerful 10-cylinder engine delivering 800 kW at 4250 rpm

Newly developed power shift, reversing and steering transmission (HSWL)

Flywheel generator, up to 170 kW

Integrated front-mounted cooling system

Exhaust system with airflow-cooled exhaust duct and outlet opening at the rear end of the vehicle

Decoupled running gear:

Running gear carriers, left and right, to mount the suspension components

Isolation by damping elements between running gear carriers and hull

Fuel tanks integrated in running gear carriers

Hydropneumatic suspension

Hydraulic bump stops at all roadwheel stations

Temperature compensation to control track tension

Weight-optimized 500 mm wide steel track

450 mm ground clearance in all weight categories

Weight, protection level A (air-transportable by A400M): 31.45 t

Weight, protection level C (rail, road, sea): 41.00 t

Gross vehicle weight (GVW): 43.00 t

Crew: 9 (6+3)

Length - width - height: 7.33 m / 3.43 m / 3.05 m

Maximum speed (road), forward/reverse: 70 / 40 km/h

Engine power: 800 kW

Specific power-to-weight ratio: up to 25 kW/t

Chassis: decoupled running gear

Turret: unmanned, remote-controlled

Main armament: MK30-2/ABM, cal. 30 mm

Secondary armament: MG 4, cal. 5,56 mm

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Un VCI qui reste derrière ne sert à rien. Soit il colle au fion des troopers pour leur apporter un appui feu massif contre les positions fortifiées et les zones de feu trop denses pour un piéton soit il y a juste besoin de VBTT peu ou pas armé et doté d'un blindage anecdotique juste bon pour arrêter les balles de FA et les éclats. Le premier peut apporter un réel soutien aux troupes comme le prouve le Bradley en Irak, le second ne sert pas vraiment à grand chose si ce n'est servir de taxi et de cercueil pour 8 frères quand il se mange une roquette, en plus un VBL peut faire tout aussi bien et sera moins lourd et plus mobile et non négligeable plus discret et si un VBL est perdu, on ne perd que quatre à cinq hommes pas le double (le blindage est sensiblement le même)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Jusqu'à ce qu'un projectile antichar léger passe au travers de l'habitacle et te repeigne avec de l'acier en fusion et des éclats :? Par contre je regardais le CV90 et j'ai vu une version armée d'un 120mm de 50c! :shock: Un VCI qui en veut! :lol: (ça me fait penser au petit pimousse :lol: :lol: :lol: ) et qui encaisse. Par contre côté poids... 26T il enterre le puma et de loin... Je comprends mieux pourquoi on l'adore ce VCI :lol: :lol:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Jusqu'à ce qu'un projectile antichar léger passe au travers de l'habitacle et te repeigne avec de l'acier en fusion et des éclats :?

Par contre je regardais le CV90 et j'ai vu une version armée d'un 120mm de 50c! :shock: Un VCI qui en veut! :lol: (ça me fait penser au petit pimousse :lol: :lol: :lol: ) et qui encaisse. Par contre côté poids... 26T il enterre le puma et de loin... Je comprends mieux pourquoi on l'adore ce VCI :lol: :lol:

Je ne suis pas certain que la version 120mm soit un VCI....

A confirmer...

S.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

? Par contre je regardais le CV90 et j'ai vu une version armée d'un 120mm de 50c! :shock: Un VCI qui en veut! :lol: (ça me fait penser au petit pimousse :lol: :lol: :lol: ) et qui encaisse. est on sur qu'il encaisse :?: ce n'est pas non plus un 50t

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Statistiques des membres

    6 005
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    cilom
    Membre le plus récent
    cilom
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,6k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...