Invité Rob Posté(e) le 25 mai 2007 Share Posté(e) le 25 mai 2007 F5 Pentamaran: Principal Particulars Length overall 181.5m Maximum beam 32.1m Draught 6.3m Displacement 6339tonnes Service Speed 35kt Maximum Speed 45kt Range 5500nm @ 35kt with one stop Crew: 105 Payload • 64 VLS Silo in 2 modules • Fixed face multifunction phased array radar • EM main Gun and sided MC Guns • 2 x ILDS • 2 x SCG • Active Towed Array Sonar or SF delivery vehicle • Retractable hull-mounted sonar • CESM • CEC • 2 x Organic helicopter • Chinook-capable flightdeck Propulsion and Capacity 1 x MT30 GT direct drive 2 x MT30 GTA (36MW) 2 x 32MW HTS motors 2 x 3MW auxiliary DGs 3 x 30MW water jets Fuel: 1000tonnes Link: http://media.bmt.org/bmt_media/resources/33/F5Pentamaran.pdf SSGT: Principal Characteristics Length overall 80.8m Maximum beam 11.4m Diameter of Pressure Hull 7.6m Submerged Displacement 4,195t [minimum, end of mission] [3,570t] Surfaced Displacement 3,700t [minimum, end of mission] [3,075t] Complement 25 Mobility • Maximum Sprint Speed 30 knots [submerged on Battery] • High Speed Transit 20 knots [semi- Submerged on Gas Turbine(s)] • Standard Transit 10 knots [snorting on Fuel Cells with reformed Kerosene] • Maximum Continuous AIP Speed 10 knots [Fuel Cells with reformed Kerosene/LOx] • Maximum Transit Range: > 6,000 nmiles at 20 knots and 13,000 nmiles at 10 knots. • Typical Mission – 2500nm transit out at 20 knots, 28 days AIP on task at 5 knots, return to base at 10 knots. Stores endurance 60 days. Payload • Radar, ESM and Extensive Communications • Advanced Combat Management System – Conformal bow flank and fin arrays • 6 x 21” torpedo tubes with 12 heavyweight or equivalent weapons • 8 x VLS Tubes for heavyweight weapons • Accommodation for 12 x Special Forces personnel • 6 man Lock-in / Lock-out Chamber • Provision for 40t /80m3 of SF stores under casing and in pressure hull • 4 x Large UUVs (some able to serve as SDVs) • 16 x Countermeasures tubes Link: http://media.bmt.org/bmt_media/resources/33/ssgt.pdf Aegir "support" navires (avec "Skipskonsulent"): Link: http://media.bmt.org/bmt_media/resources/33/aegir_low.pdf Mothership concept: Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
debonneguerre Posté(e) le 25 mai 2007 Share Posté(e) le 25 mai 2007 Incroyable le design de ces batiments en particulier le sous-marin! ces projets ont-ils une chance d'aboutir? Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Invité Rob Posté(e) le 25 mai 2007 Share Posté(e) le 25 mai 2007 Incroyable le design de ces batiments en particulier le sous-marin! ces projets ont-ils une chance d'aboutir? Le SSGT: Probablement non. Le RU veut acheter les Astutes. Le F5: Peut-etre comme un "high end" navire pour remplacer des Type 22s/Type 23s L'Aegir: Oui, bonne chances, peut-etre pour le programme britannique: MARS (mais Rolls-Royce offre aussi un design) Mothership concept: Probablement non J'ai poste quelque de leurs concepts, mais ils ont aussi des roles dans des programmes comme le CVF, l'Astute, le Type 45, le X-Craft pour les USA (a mon avis, probablement BMT USA), etc... . X-Craft: Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Cassius Posté(e) le 27 mai 2007 Share Posté(e) le 27 mai 2007 La formule pentamaran me paraît inutilement compliquée par rapport à un trimaran.Par contre l'équipement d'une telle unité en fait un vrai capital ship.De plus je préfère les grandes antennes radar fixes sur les supertstructures qu'un radar comme l'Empar qui ne couvre qu'une portion du champ et doit donc tourner en permanence. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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