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AIR-DEFENSE.NET

Boeing P-8


Chris.

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Une petite question: est-ce qu'une participation italienne au programme (ou l'achat de p-8) de l'italie est toujours d'actualité??

C'est en tout cas l'objectif de la Marine, de l'Armée de l'Air, du ministère de la défense dans son ensemble, et de l'industrie. Mais entre les objectifs et la réalité, il y a le petit problème ... du budget!

;)

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en fait pour le moment c'ets en phase de test et de realisation au niveau de Boeing ...

Boeing P-8A MMA Aircraft Progresses toward Design Phase

St. Louis, April 28, 2005 – The U.S. Navy's P-8A Multi-mission Maritime Aircraft (MMA) program has successfully completed its second major review since contract award and received approval from the technical review board (TRB) to proceed toward the design phase.

"The MMA team was extremely well prepared," said Stu Young, chairman of the System Functional Review (SFR) review board and technical director for the Naval Air Warfare Center Training Systems division. "The TRB had no reservations about general preparedness to proceed to preliminary design. This team is setting the standard by which others should be judged. Their progress since award is remarkable."

An integrated Navy-Boeing [NYSE: BA] team conducted an SFR of the aircraft from April 5 to7 in Seattle during which a review board assessed system requirements and functional performance. "The TRB determined that all requirements and performance allocations are defined and consistent with cost, schedule and risk constraints," said Tony Parasida, Boeing vice president for maritime systems. A preliminary design review is scheduled for September 2005.

"We have created an environment in which people can excel," said Capt. Steve Eastburg, Naval Air Systems' Maritime Surveillance Aircraft program manager. "I am extremely proud of our team and the progress we've made so far."

The P-8A is the Navy's replacement platform for the P-3C. Its primary mission is to provide persistent anti-submarine warfare (ASW). In addition, the P-8A MMA will contribute to anti-surface warfare (ASuW) and intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) warfighting capabilities, as defined in the Sea Shield and FORCEnet elements of the Navy's Sea Power 21 program.

The Boeing-led industry team, which includes CFM International, Northrop Grumman [NYSE: NOC], Raytheon [NYSE: RTN] and Smiths Aerospace [LSE: SMIN.L], will produce five test aircraft during the program's system development and demonstration phase. The Navy plans to purchase up to 108 aircraft to replace its aging fleet of P-3 aircraft.

A unit of The Boeing Company, Boeing Integrated Defense Systems is one of the world's largest space and defense businesses. Headquartered in St. Louis,Boeing Integrated Defense Systems is a $30.5 billion business. It provides network-centric system solutions to its global military, government, and commercial customers. It is a leading provider of intelligence, surveillance and reconnaissance systems; the world's largest military aircraft manufacturer; the world's largest satellite manufacturer and a leading provider of space-based communications; the primary systems integrator for U.S. missile defense; NASA's largest contractor; and a global leader in sustainment solutions and launch services.

source Boeing : http://www.boeing.com/defense-space/military/mma/flash.html

le proto vole ,mais il faut que la technologie anti-navires soit bien en place a bord (les bouee et autres soutes d'armes a mettre dessus)...

c'est pas façile quand même de couper dans un Boeing pour en faire une arme de technologie LOL ;)

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en parlant du P8 (en devrai faire la même chosenne europe pour remplacer nos atlantic). Les US pensent mettre sur les bombes des sortes d'ailes (du type diamond) pour eviter les nombreux changements d'altitude brusque de l'appareil. Docn augmenter la durée de vie de l'appareil

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Oui certe, mais l'avantage de l'A320 etait d'avoir un appareil moderne, répandu et donc peu cher pour la cellule a l'entretien et a l'utilisation. Par contre c'est sur qu'il n'était pas autant optimisé qu'un ATL au niveau de la PATMAR. Mais il me semble que les US ont tres bien contourné ca avec la version PATMAR du B737.

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Par contre c'est sur qu'il n'était pas autant optimisé qu'un ATL au niveau de la PATMAR. Mais il me semble que les US ont tres bien contourné ca avec la version PATMAR du B737.

Non, le P8 pose plein de problèmes qui sont loin d'être résolus, notamment pour les manoeuvres à basse altitude. Le profil de l'aile n'est pas optimisé pour ça, idem pour les moteurs.

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  • 8 months later...

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