Invité Guest Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 Hi everybody, I'm new here, this is my 1st post and i have a question: The Tornado Variable-Wing, the pilot can put the wings in any position in the wings route, or has positions? And how works? I have F-14 NAVAIR but sincerely I haven't enought time to look, I hope that you can help to solve my doubt. Thanks P.S: Excuse my english please Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
TMor Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 Welcome Raven... The trouble is that it is a French forum, where people speak in French... :lol: There are 3 positions for the Tornados wings : 25deg, 53, and max 67degrees... regards Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Arnaud Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 Raven : your're Welcome :lol: which country do you live ? :) Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Invité Guest Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 I'm from Palma de Mallorca, Spain, i don't understand if i'm not welcome here, all of us are aviation lovers... Thanks Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
TMor Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 Excellent ! I have to improve my Spanish ! :lol: You are WELCOME !!! :lol: :lol: :lol: 8) :P Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Laurent Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 Excuse my english please Si, usted puede hablar espanol tambien, si no habla francès o inglès. :D Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
littleboy Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 No problem with your english ;) Most of the people here are French and don't speak english very well. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Hitmoon Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 ouais c'est vrai, en los franceses no hablan muy bien inglés, so i think it's will be beter if you talk espanol, no hay problem podemos responderte porque es como frances :D sinon forum = news group pour toi Tmor :P Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
littleboy Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 I prefer in English than in Spanish :rolleyes: Most of the French don't speak english very well, but must of the French don't understand spanish at all... Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Fenrir Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 Welcome on this forum. Nice to see that this forum become international. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Chris. Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 argh, anglais je veux bien mais quand on commence à mélanger trois langues je suis plus. :lol: Sinon, pour les F-111, B-1, Su-24, Tu-22M, tu-160, quand est-il? des positions ou c'est automatique selon la vitesse? And for the F-111, B-1, Su-24, TU-22M, Tu-160 how about? Fixed positions or it's automatic? Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Invité Guest Posté(e) le 8 novembre 2005 Share Posté(e) le 8 novembre 2005 I'm looking now on F-14 NAVAIR and the F-14 has Automatic Variable Geometry & obviously manual variable geometry and in flight, the wings can be positioned between 20º and 68º but also has over-sweep (75º) I will to upload a images from NAVAIR manual but i see that i can't upload images in this forum! :( , well if someone want the pages, tell me RaVeN P.S: merci tout le monde de votre bienvenue Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Bill Posté(e) le 9 novembre 2005 Share Posté(e) le 9 novembre 2005 Hello Raven Welcome on board, hope you will pass a nice times with us dont care if some french have no language culture :lol: I don t know a lot of things about airplanes, well, I know them are suppose to fly and not to crash, is just to say welcome Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Invité ZedroS Posté(e) le 9 novembre 2005 Share Posté(e) le 9 novembre 2005 I'm looking now on F-14 NAVAIR and the F-14 has Automatic Variable Geometry & obviously manual variable geometry and in flight, the wings can be positioned between 20º and 68º but also has over-sweep (75º) I will to upload a images from NAVAIR manual but i see that i can't upload images in this forum! :( , well if someone want the pages, tell me RaVeN P.S: merci tout le monde de votre bienvenue English version : I suggest this behaviour when writing/posting in English, at least for the French members : to always put a french version of the post. This way all of us should be able to understand. As well, I suggest the ones enough at ease with english translate the "english only" post. And if a French member wants someone to translate, he should just post in French and then someone will do so. To apply my proposition, here is the translation of RaVen's post : Je regarde le F-14 NAVAIR et il est évident que le positionnement des ailes peut être automatique ou manuel (en vol). Les ailes peuvent être positionnées entre 20 et 68 degrés mais aussi être mis, "en dépassement" (over-sweep) à 75 degrés. J'aimerai mettre des images en ligne du NAVAIR mais je n'arrive pas à le faire ! :( Si quelqu'un veut les pages, qu'il me le dise. I hope it suits you all. --- Version française : Je propose que les posteurs français mettent leurs réponses en français et en anglais afin que tout le monde puisse comprendre. De même, ceux à l'aise en anglais pourraient systématiquement traduire les posts uniquement en anglais. Et si un français veut une traduction, qu'il poste en français et que le premier français anglophone à lire traduise ! Afin d'appliquer ma proposition, voici la traduction du post de RaVen : Je regarde le F-14 NAVAIR et il est évident que le positionnement des ailes peut être automatique ou manuel (en vol). Les ailes peuvent être positionnées entre 20 et 68 degrés mais aussi être mis, "en dépassement" (over-sweep) à 75 degrés. J'aimerai mettre des images en ligne du NAVAIR mais je n'arrive pas à le faire ! :( Si quelqu'un veut les pages, qu'il me le dise. J'espère que ça vous va ! Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Invité ZedroS Posté(e) le 9 novembre 2005 Share Posté(e) le 9 novembre 2005 Oups : welcome RaVen ! --- Oups : bienvenu RaVen ! :D Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Invité Guest Posté(e) le 9 novembre 2005 Share Posté(e) le 9 novembre 2005 Here you can find an extract from NAVAIR F-14 Wing-Sweep System Description, I hope that this interested for you. 2.20 WING-SWEEP SYSTEM The variable geometry of the wing-sweep system provides the pilot with considerable latitude for controlling wing lift and drag characteristics to optimize-aircraft performance over a broad flight spectrum. Under normal operating conditions, the wings are automatically positioned to the optimum sweep angle for maximum maneuvering performance. The pilot can selectively position the wings at sweep angles aft of optimum. A mechanical backup control system is provided for emergency and oversweep operations. Details of the wing-sweep system are shown in FO-11. The outboard location of the wing pivot reduces the change in longitudinal stability as a function of wingsweep angle. Two independently powered, hydromechanical screwjack actuators, mechanically interconnected for synchronization, position the wings in responset o pilot or CADC commands. In flight, the wings can be positioned between 20º and 68º wing leading-edge sweep angle. On the deck, the range is extended aft 75º(oversweep position) to reduce the span for spotting. Such authority results in a variation of wing span from approximately 64 to 33 feet. Cavities above the engine nacelles and the midfuselage accommodate the inboard portions of the wing panels as they sweep aft. Sealing of the underside is by a wiper seal and airbag. The bag is pressurized by engine bleed air. Airbag pressure is released during oversweep to avoid overloading of the flap mechanism. An overwing fairing encloses the wing cavity and provides a con-toured seal along the upper surface of the wing for the normal range of in-flight sweep angles. The left and right overwing fairing actuators are pressurized by the combined and flight hydraulic systems, respectively. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
TMor Posté(e) le 20 novembre 2005 Share Posté(e) le 20 novembre 2005 Tornado's wing position : 25°, 45° and 67°. I did a mistake in my earlier answer. Les 3 positions possibles des ailes d'un Tornado sont à 25°, 45° et 67°. Je me suis trompé dans ma réponse initiale. :rolleyes: Wing sweep angles : 25° -> up to mach 0.73 (-jusqu'à mach 0,73) 45° -> up to mach 0.88 67° -> up to mach 2.20 Flaps (volets) : 4 positions : -1: zero (neutral positions) / zéro, -2: maneuver (to enhance maneuvering performance) / volets de manoeuvre (pour améliorer les performances de manoeuvre) -3: middle (for landing / take off) / volets moyens (décollage et atterrissage) -4: full flaps (for langing) / volets pleins (pour atterrissage). Flaps speed limits (limites de vitesses pour les volets) : -1 : no limit -2 : 450 kts -3 : 280 kts -4 : 225 kts Flaps and wing sweep angles compatibility (compatibilité entre la position des volets et des ailes) : ___25° | 45° | 67° -1: | ok | ok | ok -2: | ok | ok | no -3: | ok | ok | no -4: | ok | no | no Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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