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[Surveillance persistante aéroportée]


Invité

Messages recommandés

dans le dernier ASSAUT, on y apparend que les US utilise des avions légers C-23B/C-12 pour repérer les IED. Les RC-26 font le même boulot mais en sus ils sont capables d'écoute électronique.

Le Mi5 utilisent 3 britten-norman islander équipé de système d'écoute électronique pour chercher les taleb revenus en UK

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dans le dernier ASSAUT, on y apparend que les US utilise des avions légers C-23B/C-12 ou RC-26 pour repérer les IED et  faire de l'écoute électronique.

Le Mi5 fait de même avec 3 britten-norman islander équipé de système d'écoute

Je croyais que c'était impossible à cause du brouillage environnant. C'est bien pour ça que les F-22 ont été renvoyés à la maison nan?

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???? Was

Ils utilisent des cameras grand angle et haute résolution (11 mégapixels) + disques durs et un système d'écoute pour le RC-26. 2 systèmes sont en concurrences angel Fire et constant hawk. Ils sont gérés par le JIEDDO qui lance un programme tier (amélioration/fusion des deux )

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Constant Hawk is a surveillance capability that leverages an electro-optic payload to collect intelligence over areas of interest. This capability offers a unique combination of coverage and high spatial resolution required to detect and characterize events of interest along with their relevant tactical context. Typically, a Constant Hawk system maintains surveillance for a period of time while building a history of activity. The Constant Hawk forensic intelligence product is used to ascertain information on the enemy and identify areas that require increased surveillance by other assets.

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je ne sais pas si le RC-12 Guardrail joue dans la même catégorie. Les RC-26 sont plus comparaison d'images qu'interception pures

Peu-être que les hush-hush RC-12 "Guardrail" sont destinés au MI5.

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je pense qu'ils sont sous le controle du AAC, comme les 6 Defenders AL1. On m a dit que 4 ont ete achete.

Je pense chez les americains ils sont dit de avoir un role SIGINT, mais que la version uk a peut etre ete modifie pour le ESM (ground moving target indicator, Electro-Optical Infra-Red senseurs...), similaire au King Air 350ER que les iraquiens ont recus.

bien sur tout ceci n est pas communique officielement donc... :P

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ok, 2 choses.

l'AAC reçoit des RC-12 Guardrail équipé d'un Electro-Optical Infra-Red senseurs et si je comprend bien ce résume à coupler un système d'interception de com à des senseurs optronique. 

Résultat les UK ont les Astors et un senseur SIGINT avec des capacités a minima de surveillance visuelle.

Pendant ce temps on brade le système Horizon alors que le BOA doit monter, bref comment assurer une surveillance persistante et détecter les IED sans senseurs sigint/prises de vues/radar aérien.

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ok, 2 choses. l'AAC reçoit des RC-12 Guardrail équipé d'un Electro-Optical Infra-Red senseurs et si je comprend bien ce résume à coupler un système d'interception de com à des senseurs optronique.

Pendant ce temps on brade le système Horizon alors que le BOA doit monter, bref comment assurer une surveillance persistante et détecter les IED sans aéronef.

Bah on assure pas ...

Le probleme des IED n'est pas un probleme proprement militaire. On se retrouve face a se genre de menace seulement dans le cas d'une occupation et d'une inssurection.

D'ailleurs les systeme de surveillance optique persistant sont plus du domaine des service de renseignement et service de police que du domaine militaire souvent.

Pour les systeme horizon le fait est qu'on s'en sert peu/pas ... et que leur maintient en condition et mise a niveau pour qu'ils aient un sens devaient etre trop couteux. A priori le systeme etait essentiellement la pour suivre les vehicule ennemi sur le champ de bataille ... et visiblement cette capacité associé au faible temps de patrouille des helico n'est plus a la mode.

En gros on a viré horizon parce qu'on a plus les ronds pour entretenir un truc qui sert peu ... et pas non plus ceux pour acheter un qui servirait.

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Le probleme des IED n'est pas un problème proprement militaire. On se retrouve face a se genre de menace seulement dans le cas d'une occupation et d'une insurrection.

Ce type de menaces n'est-il pas pris en compte dans le livre blanc? Après tout il aborde la sécurité nationale et la dualité entre les forces de soutien

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  • 1 month later...

La boucle est bouclée, on ressort les ballons de la guerre de Sécession.  :lol:

C'est pas cher et bien suffisant pour embarqué des senseurs dans une zone ou la menace sol air est quasi nulle.

je ne suis pas sur que les ballon captif fasse une belle cible des missile avec autodirecteur infrarouge, ils ont pas de moteur et la seul cahleur rayonnante peu venir de l'alimentation électrique ca doit se gérer facilement, d'autant qu'on peut les faire monter haut au besoin.

J'ai toujours pensé que les ballon captif était une bonne idée dans le cadre de l'observation d'artillerie et plus généralement du champ de bataille autant pour une FOB que pour une frégate en accroissant largement l'horizon visible.

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Pour la menace anti aérienne, je pensais plus aux 23 mm ou à la simple mitrailleuse lourde.

Pour le délai de mise en oeuvre, cela doit être plus court que les montgolfières, mais la, je n'en ai aucune idée  :rolleyes:

Les ballon méteo qui sont de taille et de technologie semblable ca prend un petit quart d'heure. Les ballon meteo ne sont pas captif ... donc il monte vite ... pour les balon cpatif faut voir le deroulement du cable pour avoir une idée de la vitesse de montée mais c'est plusieurs m/s.

Pour la mitraille ca va pas tres haut ... le 23mm ca monte un peu mais les mitrailleuse au dela de 1000m je doute qu'il y ait une quelconque précision.

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Le JIEEDO met en place 3 nouveaux drones en Irak;

  • Yellow Jacket: drone à voilure tournante
  • Copperhead basé sur le tiger Shark avec un radar SAR enbande Ku
  • Sentinel Hawk: camera IR
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http://www.nationaldefensemagazine.org/archive/2004/November/Pages/Airship3369.aspx

Giant Airship Slated for Iraq Mission

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The airship, 122 feet long and 37 feet wide, was designed for Army surveillance and reconnaissance missions. It is being tested by developer Bosh Aerospace Division, of San Diego, Calif.

“The Ace Airship flies at altitudes in excess of 5,000 feet, can stay airborne for up to 36 hours, and can carry several hundred pounds of payload,” noted John Henson, a BASD official.

The company also has produced and operated other surveillance airships for border and waterway surveillance, search and rescue, instrumentation for missile data collection, and radio relay operations.


http://www.designation-systems.net/dusrm/app4/aerostats.html

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http://www.islinc.com/frontend/dispseccont.aspx?type=section&section_id=112&auth_require=N

Aerostats

The BA-R5300 Rapidly Elevated Aerostat Platform (REAP) is a next generation aerostat platform designed to meet demanding field conditions. The volume of this REAP platform is increased to 5300 cubic feet, nearly twice the volume and payload capacity of its 2600 cubic-foot predecessor. BA-R5300 features a fiber optic and power tether, enhanced aerostat telemetry, backup RF video link, briefcase portable ground control unit with high-brightness display, and a FLIR 8500 EO/IR sensor system. It can be self-inflated to lift over 80 pounds to 500 feet in about seven minutes. Systems deployed with U.S. and Allied Forces are configured to mount on a standard HMMWV trailer or on light trucks. BASD is now producing 70,000 cubic foot BAS-71 Midsized Aerostats for surveillance and communications relay. The BAS-71 is offered with a complete mooring system, integrated sea or GMTI land surveillance radar, EO/IR sensor, fiber optic and electric power up the tether, and comprehensive crew training. The BAS-71 operates to 5,000 feet in winds to 50 knots. This durable product is ideal for ship or shore-based surveillance or communications extension

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http://www.islinc.com/frontend/dispseccont.aspx?type=section&section_id=111&auth_require=N

Unmanned Airships

The multi-mission BA-75 Unmanned Airship provides persistence on station for more than 30 hours, at altitudes to 10,000 feet. With 500 lbs of payload capacity, this airship offers simultaneous multi-phenomena surveillance and communications relay or various intelligence collection functions. The 150-foot long airship features dual Aero-Diesel engines, a sophisticated autopilot and GPS navigation system, active ballast control, multiple high-speed data and communications links, a fast change payload system, integrated Ethernet for movement of imagery and data from payload to high speed communication links, a multi-tasking autopilot, and redundant flight control links. The BA-75 is built to very high FAA manned aircraft standards with ISO-9000 certified harness and environmental protection for operations in harsh climatic conditions. Plans for larger airships are complete and a 232-foot long, 500,000-cubic foot (BA-500K) is being designed to meet persistent surveillance needs with up to 11 days on station, at altitudes up to 20,000 feet carrying a payload of 1,000 pounds or more.

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ISL BA-75 prototype airship in test and a cropped photograph of image recorded from the BA-75

prototype during an eight-hour loiter over the target area. (Yellow lines mark the airship path.)

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J'ai toujours pensé que les ballon captif était une bonne idée dans le cadre de l'observation d'artillerie et plus généralement du champ de bataille autant pour une FOB que pour une frégate en accroissant largement l'horizon visible.

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The follow-on and larger AEW blimp was the ZPG-3W, the largest non-rigid airship ever built. It was used to fill radar gaps in the North American early warning network during the Cold War between the Contiguous Barrier and the Inshore Barrier. The popular name for the ZPG-3W was Vigilance. The ZPG-3W was unique in that the huge antenna for the early warning radar was enclosed inside the helium filled envelope. Four airships were delivered to the U.S. Navy.[4]

The first flight of the ZPG-3W was in July 1958. The envelope of the blimp was used as a radome for the 42 ft (12.8 m) radar antenna, thus providing the airship with a clean aerodynamic shape. The airship was over 400 ft (121.9 m) long and was almost 120 ft (36.6 m) high. The endurance time for the airship could extend for days.

The ZPG-3W was the last of the airships built for the U.S. Navy and remained in operational service until they and all other Navy airships were deactivated in November 1962 when the U.S. Navy ended airship operations. The specially designed and built AN/APS-70 Radar with its massive 42 ft (12.8 m) internal antenna was the best airborne radar system built for detecting other aircraft because its low frequency penetrated weather and showed only the more electronically visible returns. A large radome on top of the envelope held the height finding radar. [5]

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  • 3 months later...

http://www.aviationweek.com/aw/blogs/defense/index.jsp?plckController=Blog&plckScript=blogScript&plckElementId=blogDest&plckBlogPage=BlogViewPost&plckPostId=Blog%3a27ec4a53-dcc8-42d0-bd3a-01329aef79a7Post%3a62fe66c0-4849-4400-8e99-07a3847f3549

Image IPB

Who thought it would get this far? Lockheed Martin's Skunk Works has won a $100 million DARPA/USAF contract to demonstrate a massive radar integrated into the structure of a unmanned airship. The ultimate objective is to build a 6,000 square-meter active-array radar into a solar-powered stratospheric airship that can stay aloft for a decade. As a first step, the Integrated Sensor Is Structure (ISIS) program plans to build and fly a subscale prototype with a 100 square-meter X-band radar and 600 square-meter UHF band radar to prove the full-sized beast could be manufactured and how it would perform. Northrop Grumman was the losing bidder.

Because of the sheer size of the active electronically scanned array, DARPA calculates an operational system would be able to detect and track small cruise missiles and UAVs up to 600km away, and dismounted soldiers and camouflaged vehicles up to 300km. Raytheon will develop the AESAs for the demonstrator. The airship would be more like a satellite than an aircraft, operating entirely autonomously after launch. Lockheed's Akron plant, home of the Goodyear Blimp, will help with design.

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