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Avions fictifs


Kiriyama

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Avions chargés de la lutte anti météorites de l'animé ''Stratos 4'' avec des jeunes adolescentes pilotant ces ''coucous''  datant des projets de la Guerre Froide sur des sièges de moto  ;)

Le BAC TSR-2 britannique devient le TSR-2MS :

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Profil de vol :

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Déploiement du missile Trident antimétéores à 3 charges :

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Le Sratos4, inspiré en grande partie du projet North American XF-108 Rapier :

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Le F/A-37 Talon à ''intelligence artificielle'' en combat contre les Soukhoï Su-37  >:(

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=eMniVgLBkyM

D'autres avions de manga, tiré du ''Yukikaze'', un petit feuilleton en 5 épisodes à la fin étrange : http://www.dpstream.net/manga-1322.html

FRX-00 Mave Yukikaze

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FFR-31MR D Super Sylph, la maquette vaut 80 euros  : http://jonasama.over-blog.fr/article-28537888.html

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Perso je parcours parfois le forum de http://www.whatifmodelers.com/, dédié au "what-if", c'est à dire des avions imaginaires, avec généralement un scénario de fond.

Voir en particulier les réalisations du gars utilisant le pseudo John Howling Mouse : c'est un fou ! Il ne peut rien faire de simple, il faut toujours que son truc soit un mix d'éléments de plusieurs maquettes différentes, qu'il charcute dans tous les sens, qu'il ajoute plein de bidouillages en scratch, avec à chaque fois un résultat de malade.

Un de ses trucs que j'avais plus ou moins suivis : un avion latino imaginaire fait à partir d'un Aichi M6A Seiran : http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,19037.0.html

Pour mémoire, un Aichi M6A, c'est sensé être ca :

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Un mois plus tard, il a sorti ca :

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Tiens ça me fait penser que sur le jeux vidéo Spore on peut aussi créer masse de trucs improbables et certains font vraiment des chose incroyables super bien faites, c'est un bonne sandbox extrêmement facile à utiliser pour créer des what-if.

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EB-9 Night Eagle

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The EB-9 will be filling a new strike role to replace the EB-1C Vampire. The aircraft is powered by 4 supercruising turbofans, and can cruise at Mach 1.8-2.2 depending on altitude. There is capability for Hafnium power, but for low level strike it likely won't be used. The bomber will carry 90,000 pounds of armarment, and has the capability for virtually any missile or bomb in the arsenal, along with the Bugzapper ALW.

The aircraft incorporates a low RCS, high lift design, along with Pallas Athena and AVSR. The crew can be as low as two, but likely 3-4 will be used depending on the mission. The bomber is actually quite manuverable and stable, and has performance like a strike fighter.

EB-1C Vampire

Based on the philosophy of the EB-52 Megafortress, the EB-1C is a quick response air battle command aircraft, that sports advanced sensors and computer systems. The EB-1C can fly with only a crew of 2, through the use of a "vitrual crew" that stays at the airfield and controls and communicates via datalink. These men are responsible for managing any C3 and UCAV tasks. The primary task of the EB-1C is to coordinate air warfare, and provide a springboard for virtual crew operating the U/MF-5 StealthHawk Attack UCAV or U/MF-6 AirHawk Fighter UCAV. The "Virtual Crew" remain at base, or at another C3 post, and communicate and control any UCAVs the EB-1C may be carrying. The EB-1C, through the use of advanced techniques and systems, can actually deploy and retrieve UCAVs through it's 3 bomb bays with the aid of computer piloting. These UCAVs can be refueled and rearmed in the bays, and then sent off for another mission. Another unique aspect of the EB-1C is the "Smart Skin", thousands of microhydraulics under the skin on the fuselage that can adjust the fuselage slightly to create more lift, along with STOL engines, which allows the EB-1C to take off with it's wings swept back.

Statistics-

Primary Function: Long-range, Electronic Warfare, UCAV and Strike Aircraft

Builder: Rockwell/Berliston Aerospace

Power Plant: Four General Avionics FB-988-GA-190 turbofan engine with afterburner

Length: 156 feet

Wingspan: 137 feet (41.8 meters) extended forward, 79 feet (24.1 meters) swept aft

Height: 34 feet (10.4 meters)

Weight: Empty, approximately 190,000 pounds (86,183 kilograms)

Maximum Takeoff Weight: 477,000 pounds (214,650 kilograms)

Speed: Mach 2 at high altitudes

Rotate and Takeoff Speeds: 210 Gross - 119 Rotate kts / 134 kts Takeoff

390 Gross - 168 kts Rotate / 183 kts Takeoff

Landing Speeds: 210 Gross - 145 kts

380 Gross - 195 kts

Range: Intercontinental, unrefueled

Ceiling: Over 40,000 feet

Crew: 2 Aircraft Commander and Pilot, room for 2 others onboard. All other crew members, whatever the mission, are linked from C3 center.

Armarment-

30mm AARPG in nose and tail

Up to 8 Missiles in modified wing bays.

Bombload-

79,000 lbs in single bomb bay, 3 doors to maximize stealth. Increase in load attributed to improved engines, adaptive wings and skin.

Defensive Systems-

See EB-52

Athena Stealth System

Price-$350 Million per plane

http://z6.invisionfree.com/Draka_Technology/ar/t2.htm

Dale Brown a une sacrée imagination quand même !!  :happy:

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  • 4 weeks later...

ca me fait penser a celui la:

[dailymotion=640,390]http://img207.imageshack.us/img207/6078/su274.jpg[/dailymotion]

vu la http://www.buran.ru/htm/3d-model.htm ( mais c'est du russe, google trad me fait nimporte quoi ...)

Многоцелевой палубный истребитель Су-27КМ (позднее С-32), проектировавшийся в ОКБ им. П.О.Сухого для оснащения советских авианосцев проектов 1143.5 ("Кузнецов"), 1143.6 ("Варяг") и атомных 1143.7 (головной - "Ульяновск"). После распада СССР проект Су-27КМ в виде создания боевого истребителя был прекращен из-за свертывания строительства авианосцев и возникших финансовых проблем, а тема была преобразована в научно-исследовательскую работу по изучению "крыла обратной стреловидности" (КОС), в ходе которой экземпляр для статических прочностных испытаний был достроен до экспериментального самолета С.37 "Беркут", ныне известного как Су-47. Модель разработана Михаилом Павловым (г.Самара) под руководством web-мастера.

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le su-41 est pas mal

pour ce qui est de l'aurora on n'en sais rien s'il est fictif ou pas

The Aurora legend started in March 1990, when Aviation Week & Space Technology magazine broke the news that the term "Aurora" had been inadvertently included in the 1985 U.S. budget, as an allocation of $455 million for "black aircraft production" in FY 1987.[5] According to Aviation Week, Project Aurora referred to a group of exotic aircraft, and not to one particular airframe. Funding of the project allegedly reached $2.3billion in fiscal 1987, according to a 1986 procurement document obtained by Aviation Week.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aurora_(aircraft)
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