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tom

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NAVANTIA starts the works of repairing and modernization of the first ship for the Algerian Navy

Image IPB

15/11/2012

NAVANTIA starts the works of repairing and modernization of the first ship for the Algerian Navy

Navantia has received, on 15th. November, the first Algerian Navy ship for its repairing and modernization. The contract for the reparation and modernization of the two units came in force last 25th July.

With the arrival of this ship to Reparaciones Fene-Ferrol facilities, Navantia Reparaciones will start the execution of the contract that means approximately 870.000 working hours to be carried out in three years. This fact implies a work force of about 180 people. Sistemas Faba and Motores Cartagena will also contribute providing works and equipment.

To get this contract, Navantia Reparaciones was invited in December 2010 to participate in the international tender for the modernization of two twin units for the Algerian Navy.

Competing with the main European shipyards and naval companies Navantia Reparaciones was selected as one of the finalist. After intense negotiations carried out by a delegation from Navantia Reparaciones in Algeria during near a year to define the extent of supply, the contract finally came into force last 25th of July.

This is the biggest contract in the history of Reparaciones Fene-Ferrol and supposes the international opening to the market of the repairing and modernization of naval foreign ships. Furthermore this contract consolidates Navantia’s position regarding future projects of naval shipbuilding to be developed by the Algerian Navy.

Finally, Navantia wants to thank the great support received from the Foreign Affairs Ministry and specially from the Spanish Embassy in Alger.

From 1992 Reparaciones Fene-Ferrol is a reference company in the Algerian market for the repairing and modernization of LNG vessels from the naval company HYPROC SHIPPING Co, cargo boats from the state owned company CNAN and ferries and Ro-Pax vessels from the state owned company ALGERIE FERRIES.

http://www.navantia.es/noticia.php?id_noti=228
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New orders: for the first nine months of 2012 totalled €643 million, an increase over the €483 million figure for the first nine months of 2011, due to the agreement of an important contract with the Indian Air Force for missile systems and an order to supply additional VBM armoured vehicles to the Italian Army in the land weapon systems line. Key new orders of the reporting period include: in the missile systems line, the order to supply Mica air-to-air missiles as part of the upgrade of the Mirage 2000 fleet used by the Indian Air Force and customer support orders. In the land, sea and air weapons system line, the order for an additional lot of VBM armoured vehicles for the Italian Army; the acquisition of the contract for two 127/64 LW naval cannons for Algeria and various logistics orders. In the underwater systems line, various contracts in the heavy torpedoes and countermeasures business areas and orders related to the FREMM programme from France

http://www.finmeccanica.it/EN/Common/files/Corporate/Comunicati_stampa/2012/Novembre/ComFin_Nove_Mesi_08_11_2012_ing.pdf

/quote]

Les MEKO et les LPD auront des 76mm alors sur quels navires vont-ils être placés ?

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Confirmation des 4 MEKO et des 2 construites localement:

Il ne faudrait pas mélanger l'introduction et la question des parlementaires (ce que tu cites) et la réponse du gouvernement (plus bas).

La réponse du gouvernement est donnée quelques pages plus bas (rep. q. 6) :

Die Bundesregierung hat für den Bau und für die Lieferung von zwei Fregatten einschließlich Logistik und üblichen Service Support im Gesamtauftragswert von 2,13 Mrd. Euro eine Deckung übernommen. Es wurden nur das Fabrikationsrisiko sowie die Vertragsgarantien in Deckung genommen.

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2,13 MD d'Euro soit 2,7 MD de dollars pour deux meko  :O

Même en prenant en compte les clauses de ce contrat (armement, formation, logistique) ça reste quand même super cher et,  très très exagérer par rapport à ce qui se fait dans le marché pour des bâtiments de cette taille!

Ils se sont faits arnaquer en beauté les algériens, ou alors c'est encore pire  :happy:

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2,13 MD d'Euro soit 2,7 MD de dollars pour deux meko  :O

Même en prenant en compte les clauses de ce contrat (armement, formation, logistique) ça reste quand même super cher et,  très très exagérer par rapport à ce qui se fait dans le marché pour des bâtiments de cette taille!

Ils se sont faits arnaquer en beauté les algériens, ou alors c'est encore pire  :happy:

Si tu avais pris la peine de lire les précédentes pages tu saurais qu'il y a également plusieurs hélicos et 2 frégates en constructions locales alors épargne nous ce genre de commentaire s'il te plais

TOONS: de tout façon à ce que les 2 1ères MEKO sortent faudra attendre quelques années alors les 2 autres faudra attendre encore plus

http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=525

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Si tu avais pris la peine de lire les précédentes pages tu saurais qu'il y a également plusieurs hélicos et 2 frégates en constructions locales alors épargne nous ce genre de commentaire s'il te plais

Justement dans tout ce qui a été dit dans les précédentes pages, il n y a rien de concret(sur les 2 meko construites localement?), que de la spéculation! D’ailleurs le lien que vous veniez de posté, que vous-même considérez comme officiel, il ne fait mention nul part de ce que vous prétendez, à part dans l'introduction des questions comme souligner plus haut.

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Justement dans tout ce qui a été dit dans les précédentes pages, il n y a rien de concret, que de la spéculation! D’ailleurs le lien que vous veniez de posté, que vous-même considérez comme officiel, il ne fait mention nul part de ce que vous prétendez, à part dans l'introduction des questions comme souligner plus haut.

désolé c.b, 2 meko fabriquaient en allemagne plus deux autres assemblés en algérie pour ce prix là c'est donné car le transfert de savoir faire pour l'assemblage de ces 2 meko dépasse ces seules constructions et je ne parle pas du fait que notre marine va pouvoir procéder à la maintenance complète de ces 4 navires at home.

allez encore un effort et les fremm italienne vont bien sortir en commande je pense.

bref, mabrouk dz land...heuuu dz sea veux dire.

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