Aller au contenu
Fini la pub... bienvenue à la cagnotte ! ×
AIR-DEFENSE.NET

[PATMAR & SURMAR]

Philippe Top-Force

Messages recommandés

Au tout début, une séquence qui illustre l'accrochage S-400 :

Je dis qui illustre, parce que je sais pas...la côte me fait plus penser à la Bretagne que ce que j'imagine des bords de la Baltique (j'en sais pas grand chose en vrai), et du coup j'ai comme un doute sur la superposition son/image.

Pareil pour être accroché dans le 240...il est au-dessus de la terre ou dans le Golfe de Riga l'ATL !

Modifié par Polybe

https://www.navalnews.com/naval-news/2025/04/ultra-maritime-to-provide-active-and-passive-sonobuoys-to-france/

Ultra Maritime continues to expand its growing list of customers for the next generation of sonobuoy technologies, and is proud to announce a significant multi-product award from Thales Group in support of Direction Générale de l’Armement (DGA), the French Government’s defense procurement and technology agency. DGA will be procuring both active and passive sonobuoys, including some of the latest technologies from Ultra Maritime’s new U.S. production lines, that together will provide significant anti-submarine warfare (ASW) capabilities.

Ultra Maritime will be supplying newly designed and qualified U.S.-built AN/SSQ 62E DICASS and AN/SSQ 53G DIFAR sonobuoys. These sonobuoys offer significant performance improvements and are equipped with cutting-edge battery technology which nearly doubles the operational life of the active sonobuoys and augments their acoustic output, while providing precise detection, localization and classification, ensuring reliability of outcomes in critical defense operations. 

Ultra Maritime will also supply G-size AN/SSQ 536G Bathythermal buoys from its Canadian site in Dartmouth, Nova Scotia. G-size sonobuoys deliver advanced sonobuoy technology in a more compact form, ideal for rotary wing and Unmanned Air Vehicle (UAV) operations where minimizing payload dimensions and mass are important factors.

Modifié par Titus K
  • Merci (+1) 1
  • Upvote (+1) 1