Aller au contenu
Fini la pub... bienvenue à la cagnotte ! ×
AIR-DEFENSE.NET

[Russie] Marine Russe - VMF (sujet général)


Francois5 v2.1

Messages recommandés

La Russie et la France se sont déclarées satisfaites de l'avancement des travaux de construction de deux bâtiments de projection et de commandement (BPC) de type Mistral destinés aux forces navales russes, a annoncé vendredi un communiqué du Service fédéral pour la coopération militaro-technique (FSVTS).

"Les parties se sont félicitées de l'état d'avancement des travaux de construction des porte-hélicoptères de classe Mistral pour la Marine russe et ont convenu d'élargir leur coopération militaro-technique", lit-on dans le communiqué publié à l'issue de la 14e réunion du Comité russo-français pour la coopération militaro-technique, qui s'est tenue jeudi à Ekaterinbourg (Oural).

http://fr.ria.ru/world/20130531/198443144.html

De nouveaux contrats en vue ? 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Russian Aircraft Carrier To Redeploy to the Mediterranean

Image IPB

The Russian Navy only aircraft carrier Admiral Kuznetsov was scheduled to go on the dry dock at Severodvinsk to begin a four-year upgrade, but due to the hightened tension in Syria it is likely to continue service unchanged, joining the new Mediterranean Task Force the Russian Navy is deploying to the Mediterranean sea.

http://defense-update.com/20130602_russian-aircraft-carrier-to-redeploy-to-the-mediterranean.html?utm_source=feedblitz&utm_medium=FeedBlitzEmail&utm_content=96272&utm_campaign=0

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Image IPB

Le journal américain New York Times a rapporté le 17 mai dernier, se référant à des dirigeants américains, que la Russie aurait livré des missiles antinavires de croisière Iakhont à la Syrie. Le ministre russe des Affaires étrangères Sergueï Lavrov a souligné la veille que la Russie ne signait pas de nouveaux contrats avec la Syrie, mais honorait les contrats existants.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 3 weeks later...

On a vendu le Mistral a le Russie ?!?

Pour le nombre de 13 SNLE sur le tableau de Novosty, je m'étonne car on annonce 9 en service aujourd'hui. Les Typhons a quai doivent comprit dans ce total.

Mistral: le 1er bâtiment remis à la Marine russe dans les délais prévus (officiel)

http://fr.rian.ru/defense/20130620/198584071.html

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

Le "Mistralov" 

PRESS RELEASE

June 26, 2013 St. Petersburg.

DVKD "Vladivostok" Launched

Today, exactly at the intended contract period, at the Baltic Shipyard in the presence of the leaders of "USC», STX-France, DCNS and FSUE "Rosoboronexport" has been made Launching the stern of the first Russian helicopter landing ship dock (DVKD) of the "Mistral".

Baltic factory is a factory-builder of feed parts for two DVKD - "Vladivostok" and "Sevastopol". "Rosoboronexport" and the French company DCNS signed a contract to build the first of two helicopter worth more than EUR 1.1 billion in June 2011. United Shipbuilding Corporation attracted to this deal as a subcontractor French shipyard STX France in Saint-Nazaire.

Overall length of the hull of the "Mistral" is 199 meters. Width - 32 meters. Depth at the level of the flight deck - 27 meters. Draught at 22.6 thousand tons displacement - 6.42 meters. Maximum speed at draft 6.42 meters is equal to 18.5 knots at 100% capacity Azipod (3.5 MW). The crew of 177 people, the number of passengers-481.

Part of the housing built at the Baltic Shipyard in length up to 94 meters, the trigger weight - 6,4 thousand tons. In addition to hull paint work in the factory produced a partial saturation of the body piping and equipment (see the information about the work). After the launching of the hull was moored to the outfitting quay Baltic plant, where in a few days it will be removed from the set assembly. One of these days one of these days will be signed deed of the customer, and July 8, 2013 - taken in tow and sent to France. There will be effected its docking with the nose, built in Saint-Nazaire, and the fall of 2014 completely ready ship "Vladivostok" will be part of the Russian Navy.

Meanwhile, July 4, 2013 at the same location on the stocks 'A' Baltic plant planned keel-laying of the second-DVKD "Sevastopol". It will be produced by the even deeper saturation.

STATEMENT OF WORK PERFORMED IN ORDER

As part of the saturation of the hull in the first DVKD Baltic factory were established foundations for the screw-steering columns, aft and side ramps, lifting platforms for helicopters, ammunition hoist, klinketnye gate hangar. Premises equipped ballast pumps, installed mooring, towing equipment for the transportation of the body to Saint-Nazaire. All provided by the project mounted hatches and doors installed elektroslesarnoe equipment (cable trays and foundations for equipment). Also produced by the saturation of the housing tube ballast water, sewer and fire systems. The total length of the pipe is about 5 thousand meters.

Inquires About

Baltic Shipyard specializes in the construction of surface ships 1 rank, ice-class vessels (icebreakers, multipurpose supply vessels, ships technical support on shelf) with nuclear and diesel-electric power plants, floating nuclear power units, floating desalination systems. The company was founded in 1856. For half a century of its history Baltic Plant, built more than 600 ships and vessels, repeatedly passed into private hands, and after the onset of the financial difficulties returned to state custody. In late 2011, the plant returned from a private vchadeltsa under state control in the face of the United Shipbuilding Corporation (USC).

To keep the staff and competencies within the USC was created "Baltic shipbuilding plant", in which shifted most of the employees of JSC "Baltic Plant ". New entity were transferred to the shipbuilding and engineering competencies of strategic enterprises. The main objective of "Baltic Shipyard" remain upkeep of the property complex of the plant and the protection of property interests in litigation.

Backlog "Baltic plant - Shipbuilding" is now about 60 billion rubles. Major orders: The nuclear-powered icebreaker 60 MW diesel-electric icebreaker 25 MW floating power the world's first floating nuclear power plant. The company's turnover for 2012 amounted to about 9 billion rubles, net profit - 55 million rubles.

Image IPB

Image IPB

Image IPB

Image IPB

http://bastion-karpenko.ru/mistral_bz_130626/

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Oui, d'un coté vu la taille du Pak-Fa il doit avoir besoin d'un hangar assez volumineux et de suffisamment d'espace pour sur le pont. C'est marrant qu'ils aient repris la solution a deux îlots du PA britannique.

Après c'est peut être seulement un projet/concept. rien de réel.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est moi ou ce porte-avions sera gigantesque?  :rolleyes:

On remarquera la présence de PAK-FA sur le pont.

Image IPB

Henri K.

On remarquera 2 îlots http://www.rusnavyintelligence.com/article-une-nouvelle-maquette-du-futur-porte-avions-russe-presentee-a-saint-petersbourg-118914840.html le coût du porte-avions s'élèverait à 80 milliards de roubles (€1,9 milliard). Contrairement à certaines informations qui avait été données auparavant, le navire serait à propulsion classique, et pourrait atteindre une vitesse de 30 noeuds pour un déplacement de 80 000 tonnes (60 000 tonnes pour l'unique porte-avions russe actuellement en service, l'Amiral Kouznetsov, Projet 1143.5).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Un truc bizarre : le marquage au sol pour les catapultes montrent deux longueurs différentes.

Je ne vois pas trop l'intérêt.

Autre chose : avec l'angle pour la photo, on a l'impression qu'il y a un tremplin à l'avant.

Y'a pas de catapultes sur ce PA et il y a bien un tremplin.
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

A la veille du début de l'exercice naval sino-russe, les journalistes chinois de CCTV ont été autorisés à monter à bord du navire amiral de la flotte du Pacifique russe, Varyag.

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=XYcm1hAaya0

A la fin, l'officier russe de communication dit qu'il connait les matelots et les navires chinois depuis longtemps, il attend avec l'impatience le début de l'exercice car c'est un honneur de pouvoir se battre à côté des amis.

Dans ce cas, que représente les deux tracés jaunes de gauche ?

Sur un STOBAR il y a toujours les points de décollage court. Comme sur 16 Liaoning il y a 2 points de décollage court à 105m.

Henri K.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Statistiques des membres

    6 003
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    pandateau
    Membre le plus récent
    pandateau
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,6k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...