Aller au contenu
Fini la pub... bienvenue à la cagnotte ! ×
AIR-DEFENSE.NET

La gamme des hélicoptères russes, Mil Mi et Kamov


Messages recommandés

C'est juste une version export spécifique à une usine de prod 

 

 

 

Oulan-Oude proposa lui le Mi-8AMT ou Mi-171, sa propre version d'un Mi-8 de 3e génération. Il est motorisé par des TV3-117VT, est équipé d'une rampe à l'arrière et d'une avionique améliorée. Il conserve par défaut le nez d'origine mais peut être équipé du nez caractéristique du Mi-17V-5. Le moteur VK-2500 est désormais proposé en option.
  • Upvote (+1) 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ah ! chaque usine (il y en a deux) propose sa version du Mi-8/17 ? Originale comme situation.

 

On retrouvait aussi ce genre de distinction sur des avions civils, je pense notamment à la différence Tu 204 / Tu 214 qui est de la même nature (site d'assemblage différent)

  • Upvote (+1) 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
Premier vol pour le Kamov Ka-52K !

Des essais antérieurs du Ka-52 ont été effectués à bord d'un navire de surface (voir photos) en service au sein de la marine russe. La problématique de la livraison ou on des deux bâtiments de type « Mistral » par la France ne semble pas compromettre le développement du « Katran ». On se rappel que le contrat de 1,2 milliard d'euros prévoyant la construction de deux bâtiments de guerre de classe « Mistral » a été signé entre la Russie et la France en 2011. La livraison du premier des deux navires, le Vladivostok, a été suspendue par le président français François Hollande en raison de la crise ukrainienne.

 

Selon Igor Korottchenko, directeur du Centre d'analyse du commerce mondial d'armes, la probabilité d'une remise des navires  « Mistral » à la Russie est nulle. La plupart des experts militaires russes sont également de cet avis et pensent que les bâtiments militaires ne sont pas l'acquisition la plus indispensable pour la marine russe. De fait la Russie prépare le chiffre de l’indemnité qu’elle pourra exigé de la France, et du même coup financer ses propres navires de guerre. 

 

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2015/03/11/premier-vol-pour-le-kamov-ka-52k-858374.html

469925435.jpg

1202259048.jpg

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

La photo du bas, ça ne viendrait pas d'un essai d'appontage sur un Mistral il y a 3-4 ans ?

Ca me rappelle quelque chose et les ascenseurs qu'on devine ressemble beaucoup à ceux d'un Mistral.

 

Edit : après quelques recherches, c'est bien cela. Ces photos ont été prise lors de la visite du Mistral à St Saint-Pétersbourg en novembre 2009.

Modifié par jean-françois
  • Upvote (+1) 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Heu, pourquoi il est alors dit dans l'article que les photos sont sur des bâtiments russes ? Il s'est un peu planté PK sur ce coup. 

 

Sauf si on a vendu le Mistral à la Russie et qu'on nous l'a caché  :happy:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Assembly of a fuselage for Arctic version of Mi-8 helicopters is being completed

rewalls-com_39948.jpg?w=676

Ulan-Ude Aviation Plant (part of Russia Helicopters Holding Company) is developing Mi-8AMTSh-VA helicopter designed for operation in the Arctic Region, Voenno-Promishlenniy Courier reports.

«The fuselage assembly is being completed. We are receiving documentation for installation of systems. The helicopter should be transferred to the final assembly workshop in April. The work (including testing) should be completed in October or November,» a source said.

He noted that the Arctic version of the helicopter differs from the traditional vehicles: it has upgraded navigation system, special flight preparation system, which uses TA-14 auxiliary power unit, as well as additional equipment designed to make the crew more comfortable.

«Taking into account the aspects of flights performed in the North above the featureless terrain, the decision was made to equip the helicopters with inertial navigation system in addition to satellite navigation. Such systems are installed on Tu-95MS bombers,» the source said.

He added that TA-14 auxiliary power unit after the start under temperatures of around -50 Celsius allows bleeding hot air (+100 Celsius) and heating the main engines and cockpit in order to carry out flight preparation.

In order to improve the life-support system, ventilation and heating systems have been upgraded. In addition, the crews must wear immersion suits during flights; the suits are designed to help pilots survive in case of emergency landing in the Arctic Region.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Question à la con : on en est où dans les commandes de Ka-50 et de Mi-28 ? Qui a commandé quoi, quelle version, combien d'exemplaires commandés, combien livrés ?

 

Est-ce la marine qui a commandé les Ka-52K ou bien l'armée ? Il me semble que l'armée a choisi le Mi-28.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

Project of Russian latest high-speed helicopter to get flying laboratory this year

 

 

 

110.jpg?w=676

 

The first flying laboratory under the program “Promising high-speed helicopter” (PSV) will be created before the end of this year, in 2016 the first flight can take place, the deputy general director of the holding company “Russian Helicopters” Andrei Shibitov said on Tuesday.

As reported, the Russian Federation will spend over 7 billion rubles on the creation of new high-speed helicopter.

In January 2014, the executive director of “Klimov” Vatagin Alexander said that the first prototype of a new generation engine for PSV will be established in 2015, RIA Novosti reported.


Mi-26T completes unique transport mission

 

 

18.jpg?w=676

 

The world’s heaviest-lifting commercial helicopter, the Mi-26T, produced by Russian Helicopters (part of State Corporation Rostec) has successfully completed a mission to transport the 14-tonne fuselage of a Mi-26 military transport helicopter from Yoshkar-Ola to Rostov-on-Don. The Mi-26(T) helicopter is the only model able to fly while carrying cargo this size and weight. The fuselage was transported by Rostvertol-Avia for repair work as ordered by Experimental Design Bureau Rostov-Mil.
“The operation to transport the fuselage took nine days,” Rostvertol-Avia Airlines’ crew commander Valery Chumakov said. “The route passed through Cheboksary, Ulyanovsk, Saransk, Penza, Saratov, Kamyshin, Volgograd, and Volgodonsk. There were various weather conditions along the route – from winter to summer – but that did not cause any difficulties. I have been working on Mi-26Ts for over 15 years and can say with confidence that this helicopter is ideally suited to operations like this.”

Modifié par Yakovlev
  • Upvote (+1) 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

India to buy Russian helicopters in major deal

 

The Indian defence acquisition committee (DAC) on Wednesday cleared the purchase of almost 200 Russian Ka-226T ‘Kamov’ helicopters produced by JSC. The Russian helicopter was found more suitable than its nearest competitor from Airbus Helicopters, RIA Novosti reported.

Earlier, in December 2014, Deputy Prime Minister Dmitry Rogozin said that in accordance with the relevant agreement with Russia, India would be producing Mi-17 and Ka-226T helicopters in India, possibly up to 400 ‘Kamov’ helicopters annually. This would be part of the Indian government’s ambitious ‘Make in India’ programme, opened up to the defence sector.

Rogozin said that initially, when India announced a tender for helicopters of this kind, the main competitor to the Russian helicopter was the ‘Eurocopter’. But the Ka-226T helicopter’s unique characteristics and particular Indian requirements forced the Indian defence ministry to cancel the tender and decide to produce the Russian copters in India.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Statistiques des membres

    6 003
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    pandateau
    Membre le plus récent
    pandateau
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,6k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...