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Marine sud-coréenne


karim1218

Messages recommandés

http://www.amitiefrancecoree.org/categorie-11716819.html

Les avis divergent ;

Pour le collège d’experts mandaté par la CdS,le Cheonan été torpillé par un SM Nord Coréen.

Pour d’autres experts dont Russes on considère que la torpille trouvée 2 mois après le naufrage aurait en fait été immergée depuis 6 mois , ces experts penchent plutôt pour une mine.

Certains ont aussi parlé d’échouage , mais là perso je n’y crois pas

Bref des zones d’ombre de quoi faire un film …

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Mouais, je demande à voir le film dont à mit un article sur le forum, mais par contre le site en question n'est pas crédible et totalement pro Pyong Yang... Lire par exemple ceci :

 

http://www.amitiefrancecoree.org/article-au-soixantieme-anniversaire-de-la-fin-des-combats-se-souvenir-et-s-engager-119262829-comments.html

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  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Message posté par eikkN hier sur le fil L'avenir de la péninsule coréenne que je retranscrit ici :

 

http://www.defensenews.com/article/20131026/DEFREG03/310260005/S-Korea-Envisions-Light-Aircraft-Carrier

 

 

Citation

 

The South Korean Navy believes it can deploy two light aircraft carriers by 2036 and expand its blue-water force to cope with the rapid naval buildups of China and Japan, according to a Navy source.                

 

                                                                                                         

Comme design, ils envisagent:

- en premier de construire une rampe sur des Dodko;

- en second de construire un LHD comparable au Juan Carolos espagnol;

- et en dernier de construire 2 PA light de 30,000t comparables au Carvour italien.

 

Pour l'aviation embarquée ils prendront sans aucun doute des F-35B, mais il me reste une question, pourquoi ils n'optent pas pour un design CATOBAR?

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Message posté par eikkN hier sur le fil L'avenir de la péninsule coréenne que je retranscrit ici :

 

http://www.defensenews.com/article/20131026/DEFREG03/310260005/S-Korea-Envisions-Light-Aircraft-Carrier

 

 

Citation

                                                                                                         

Comme design, ils envisagent:

- en premier de construire une rampe sur des Dodko;

- en second de construire un LHD comparable au Juan Carolos espagnol;

- et en dernier de construire 2 PA light de 30,000t comparables au Carvour italien.

 

Pour l'aviation embarquée ils prendront sans aucun doute des F-35B, mais il me reste une question, pourquoi ils n'optent pas pour un design CATOBAR?

 

Besoin, rôle, coût opérationnel.

 

Henri K.

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S. Korea Envisions Light Aircraft Carrier

http://cmsimg.defensenews.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=M5&Date=20131026&Category=DEFREG03&ArtNo=310260005&Ref=AR&MaxW=640&Border=0&S-Korea-Envisions-Light-Aircraft-Carrier

South Korea's Navy plans to build the second ship of the Dokdo class large-deck landing ships as a light carrier to fly vertical takeoff aircraft, with a long-term goal of building two aircraft carriers by 2036. (US Navy)

The South Korean Navy believes it can deploy two light aircraft carriers by 2036 and expand its blue-water force to cope with the rapid naval buildups of China and Japan, according to a Navy source.

The service has been exploring ways of securing light aircraft carriers based on an interim feasibility study, the source said.

“It’s a hope,” the Navy source said on condition of anonymity. “There are no fixed requirements at the moment, but we’ve been studying ways of launching light aircraft carriers over the next two decades.”

Rep. Chung Hee-soo of the ruling Saenuri Party revealed the contents of a program in a feasibility report last week.

“To cope with potential maritime disputes with neighboring countries, we need to secure aircraft carriers as soon as possible,” Chung, a member of the National Assembly’s Defense Committee, said during a confirmation hearing Oct. 11 for Adm. Choi Yoon-hee, new chairman of the Joint Chiefs of Staff. “For more active international peacekeeping operations, our Navy should have carriers.”

According to Chung, the Navy envisions three phases:

■The first is to equip the second ship of the Dokdo-class landing platform helicopter ship (LPH) with a ski ramp to operate short-range or vertical take-off and landing (VTOL) aircraft.

The flight surface of the landing ship is already sprayed with urethane, which can withstand the heat created by the aircraft during operations.

Dokdo, with the addition of a ski ramp, could be deployed before 2019, according to the report, which suggests the Navy procure used VTOL jets from the US, UK and Spain if needed.

■Second, the Navy could build an amphibious assault ship, similar to the Spanish Navy’s Juan Carlos, before 2019.

■Finally, the service aims to build two 30,000-ton light aircraft carriers between 2028 and 2036, the report said. The carrier is to have specifications similar to the Italian aircraft carrier Cavour, which can support about 30 aircraft.

“We should have capabilities to deter North Korea, and at the same time, we need minimal capabilities to respond to potential threats from neighboring countries,” Choi replied to Chung, apparently referring to the naval buildups of China and Japan...................

http://www.defensenews.com/article/20131026/DEFREG03/310260005

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Besoin, rôle, coût opérationnel.

 

Henri K.

 

 

Apprentissage aussi ? Si on se penche sur les programmes russes et chinois. On peut voir, coté russe, un développement progressif à partir de croiseurs PH puis un PA STOBAR. La suite est gelée pour cause de faillite soviétique. Coté chinois il y a réparation d'un STOBAR et amarinage d'équipages et un programme de développement dont les étapes demeurent floues mais visant le CATOBAR (plus que probable). le pays dispose en outre de grosses infrastructures terrestres simulant le pont d'un PA à l'échelle 1/1 si j'ai bien compris. Coté Japonais on peut voir la même chose : développement de destroyer emportant toujours plus d'hélicos au point de transformer les destroyers en PH et ensuite ? A voir.... les petits Etats européens se caractérisent par un blocage de leur phase d'acquisition pour des raisons opérationnelles et budgétaires (Italie, Espagne). La France semble ne pas pouvoir transformer l'essai du PA nucléaire (un seul exemplaire, pas de programme de remplacement lancé, ne serait-ce qu'à titre d'étude sérieuse...).

 

Le développement coréen ressemble à un phase d'acquisition de compétences dont les étapes ultérieures ne sont pas déclarées car encore inconnues (on n'a pas appris assez).

 

Enfin oui rôle et besoin doivent avoir un impact. La Corée conserve une menace terrestre nord-coréenne (avec un potentiel soutien chinois) et des besoin de guerre littorale. Il s'agit donc essentiel de pouvoir couvrir une flotte de surface basé sur un nombre relativement restreint d'unités très puissamment armées.

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  • 2 weeks later...

La revue Defense News a annoncé que la Corée du Sud pourrait construire un porte-avions avant 2036 et acquérir des chasseurs à décollage et atterrissage verticaux pour les baser sur ses navires d’assaut universels de classe Dokdo d’ici 2019. Selon les experts, cela influencera la situation militaire et politique en Asie...

 

Suite : http://french.ruvr.ru/2013_11_06/Seoul-se-lance-dans-la-course-aux-porte-avions-3079/

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2 PA légers d’un déplacement de 30.000 tonnes dont le prototype sera le PA IT Cavour capable d’emporter 30 aéronefs http://t.co/BoOSpsJBfY

— Philippe Top-Action (@top_force)

November 7, 2013

 

Séoul se lance dans la course aux porte-avions http://t.co/BoOSpsJBfY

— Philippe Top-Action (@top_force)

November 7, 2013
Modifié par Philippe Top-Force
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Hyundai Heavy Industries launched the 3rd Incheon class frigate ROKS Jeonbuk

Hyundai Heavy Industries (HHI), the world’s biggest shipbuilder, today held a launch ceremony for its fifth frigate, ROKS Jeonbuk. The launch ceremony was attended by the Chief of Naval Operations Admiral Mr. Hwang Ki-chul, governor of Northern Jeolla Province Mr. Kim Wan-ju, Hyundai Heavy’s president & CEO Mr. Lee Jai-seong and other government and military officials in Ulsan shipyard.

 


http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1355
 
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  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

STX launched the 4th Incheon class frigate (FFX) ROKS Gangwon Ham for ROK Navy

The fourth Incheon class FFG (Guided Missile Frigate), ‘Gangwon Ham’, to protect South Korea territorial waters, was launched at a shipyard of STX Offshore & Shipbuilding in Changwon, Gyeongsangnam-do on August 12. The launch ceremony was attended by Gangwon Province Governor Choi Mun-sun as the guest of honor, Vice Admiral Eom Hyun-sung, the vice chief of naval operations, navy sailors, the CEO of STX Offshore & Shipbuilding Jung Sung-leep and other shipyard-related officials.
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  • 5 weeks later...

Babcock Completes Design for future ROK Navy KSS-III Submarine Weapon Handling System
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Babcock has successfully completed the design definition of the Weapon Handling System (WHS) for South Korea’s Jangbogo III submarine (KSS-III), marking an important milestone in the project. Babcock was awarded a contract by DSME (Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering) to design the Weapon Handling and Launch System (WHLS) for the 3,000 tonne Jangbogo III submarine, and manufacture the equipment for the first two boats of a class of up to nine.

Babcock Completes Design for future ROK Navy KSS-III Submarine Weapon Handling System
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  • 1 month later...

DSME showcasing its next generation KDDX Destroyer for ROK Navy at Indo Defence 2014
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Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) is showcasing its KDDX Destroyer project for the first time outside South Korea At Indo Defence 2014, the international defence exhibition currently held in Jakarta. Navy Recognition gathered the latest details on the future Republic of Korea Navy (ROK Navy) Destroyer.

According to a DSME representative at Indo Defence, the KDDX is being developped as a smaller, more compact and more stealthy follow on to the AEGIS KDX-III destroyers. The main requirements from the ROK Navy are lower maintenance and operating costs than KDX-III, which are based on the U.S. Navy's Burke class destroyers.

Based on the model (and confirmed by two DSME representatives at Indo Defence), the KDDX will be fitted with 16x SSM-700K Haeseong (C-Star) Anti-ship Missile launchers, 48x vertical launch systems at the bow (MK41 from Lockheed Martin or some Korean VLS under development by Doosan) for surface to air missiles, 16x larger K-VLS back aft. This could not be confirmed at Indo Defence, but Navy Recognition believes these larger K-VLS will be used to store and launch LIG Nex1's Hyunmoo-3C land attack cruise missiles with a range of about 1,500 km. There are speculations in South Korea that there will also be an anti-ship version of the Hyunmoo missile. A Phalanx CIWS is fitted on top of the dual helicopter hangar.

More at: DSME showcasing its next generation KDDX Destroyer for ROK Navy at Indo Defence 2014
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  • 4 weeks later...

DSME & ROK Navy cut first steel of future KSS-III (Jangbogo III) heavy SSK
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The steel cuting cutting ceremony of the first KSS-III (Jangbogo III programme) heavy diesel-electric submarine took place yesterday (November 27th) at DSME shipyard in presence of the Republik of Korea Navy (ROK Navy) Chief of Staff, Defense Acquisition Program Administration (DAPA) representatives and DSME officials.

Under the Jangbogo III programme, the first submarine is due to be launched in 2018 and handed over to the Republic of Korea Navy at the end of 2020 following two years of sea trials. The second submarine will be delivered at the end of 2022. KSS-III is expected to be produced in three batches:
Batch-I consists in the first two hulls to be built by DSME.
Batch-II will consist in three hulls built by HHI (Huyndai Heavy Industries). They will be fitted with a greater deal of South Korean technology.
Batch-III will consists in the four remaining hulls (for a total of nine KSS-III submarines across all batches). The last submarine is expected to be delivered in 2029.

DSME & ROK Navy cut first steel of future KSS-III (Jangbogo III) heavy diesel-electric submarine
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  • 4 weeks later...

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