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Armée de l'air Chinoise


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CCTV-7 diffuse un reportage sur un récent exercice de confrontation de l'armée de l'air chinoise entre le champ rouge et le champ bleu. Le champ rouge est équipé d'un AWACS de type KJ-2000, des avions de chasse pour escort et 6 bombardiers H-6, tandis que le champ bleu a des cellules SAM de Type HQ-9 et des unités de brouillage électronique.

D'après les commentaires, les HQ-9 ont tenté de verrouiller les bombardiers mais a été détecté par KJ-2000 à "plusieurs centaines de kilomètre", l'information a été immédiatement transférée aux bombardiers et au poste de commandement au sol, qui a autorisé l'un des bombardiers de lancer une SEAD sur les positions de HQ-9, avant de poursuivre la mission...

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=FmuHaQMUA7Q

Henri K.

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3 nouveaux types de missile d'entrainement sont entrés en service dans l'armée de l'air chinoise. Ils permettent non seulement aux pilotes de simuler les tirs de missile Air-Air et Air-Surface, mais aussi de récolter des données de l'avion en vol, y compris celles du système de contrôle de tir, et de les transférer en temps réel au sol.

Pour accompagner la mise en service de ces 3 nouveaux types de missile d'entrainement, la 3ème génération d'ACMI (Air Combat Maneuvering Instrumentation) est également entrée en service. Cette plateforme permet de synthétiser les données venant de "plus de 100 appareils en vol" et de reconstituer la réalité en vol pour les pilotes. Les pilotes et le commandement peuvent ainsi faire un replay en 3D de ce qu'il s'est passé réellement pendant l'entrainement ou les simulations de combat libre, analyser les défauts et améliorer la tactique.

D'ailleurs ce système s'appelle "Plateforme numérique de l'entrainement tactique au combat aérien".

Henri K.

Le site de cnr.cn a publié plusieurs photos aujourd'hui sur ce système ACMI chinois, essentiel dans l'entrainement des pilotes chinois.

D'après l'article, le système ainsi que les missiles d'entrainement/capteur/émetteur sont utilisés dans l'exercice conjoint avec la Turquie et le Pakistan, aujourd'hui plus de 1000 appareils de l'armée de l'air et de la marine chinoise en ont équipé...

Les 3 modèles de missile d'entrainement/capteur/émetteur de ce système ACMI - KDX-2, KDX-P73 et KDX-PL8

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Les ingénieurs et les techniciens font du support opérationnel...

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Exercice conjoint avec le Pakistan...

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Exercice conjoint avec la Turquie...

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La production en série du système...

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Henri K.

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Plusieurs dizaines d'avions de combat, essentiellement des Su-27SK, Su-27UBK, J-11A et J-11B de la 1ère division de chasse de l'armée de l'air, ont effectué leur dernier entrainement hier avant le nouvel an chinois...

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Qnbniq7NC8A

Henri K.

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Les 2 ingénieurs en chef, l'un du programme J-15, l'autre du transporteur militaire Y-20, ont reçu chacun 1,5M Yuan (~180k€) de prime pour leur accomplissement.

L'ingénieur en chef de Y-20, TANG, dit que ces années, les "hommes et femmes de l'aéronautique chinois ont beaucoup donné, j'espère qu'ils vont passer un bon nouvel an chinois, des tâches encore plus lourdes nous attendent..."

L'ingénieur en chef de J-15, SHUAN, de l'Institut 601 à Shenyang, précise que tout secteur aéronautique suit la stratégie de développement "Produire une génération (d'appareil et de technologies), développer une génération, étudier une génération, et pré-étudier une génération", et qu'ils sont en train de réfléchir pour les appareils dans 20 ans. "Ces derniers temps, tous nos meilleures ressources travaillent sur ça", sans donner plus de détail.

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Gi2u0UIjUiI

Quelques captures d'écran de passage intéressant -

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Publication de Jane's, à consommer avec modération...

Chinese Y-20 transport aircraft makes maiden flight

Robert Foster

  Washington, DC

The X'ian Aircraft Corporation (XAC) Y-20 strategic transport aircraft made its maiden flight from the Yanliang test airfield near the XAC plant on 26 January.

The flight lasted approximately 40 minutes and saw the aircraft perform a number of circuits of the airfield. Images and footage of the occasion confirm the Y-20 to be a four-turbofan design with clear Russian, Ukrainian, and US influences.

Russian and Ukrainian Antonov engineers are known to have served as design consultants, and their influence is reflected in the steep, sloped nose configuration similar to that of the developmental An-70, which Chinese television imagery suggested has a low-light navigation device below the windshield. US influence is most apparent in the vertical and horizontal stabilisers, which are similar in appearance to the Boeing C-17 Globemaster III. Data for these components may have been shared with China by former Boeing engineer Greg Chung, who in 2010 was jailed by US authorities for espionage.

In one Chinese television video, the horizontal stabiliser bends on landing, a possible indication strengthening is required. The high-mounted wing reflects Russian practice seen in the Ilyushin Il-76 'Candid', resulting in an unobstructed fuselage cargo area, unlike the Boeing C-17 which has its main wing-box protruding into the cargo hold. The Y-20's wing also uses a sweep, anhedral and triple-slotted flap design similar to that of the Il-76, which may have also influenced the choice of the 12-ton thrust Solovyov D-30KP turbofan engine.

China has reportedly purchased 239 D-30KP-2 turbofans, more than 100 of which may be allocated to the construction of an estimated 50 XAC H-6K bombers, with the remainder potentially supporting the production of about 20 Y-20 transports. However, China is also thought to be developing several high-bypass turbofans, such as the reported 13-ton thrust WS-20 (also called SF-A and CJ-1000A) powerplant. First shown at the 2012 Zhuhai Airshow, this engine will eventually achieve a 20-ton thrust rating.

These engine developments could indicate XAC plans to launch increasingly capable versions of the Y-20. In 2007 Chinese sources indicated a higher-powered Y-20 might be able to lift 60 tons, while the payload of the D-30KP-powered version may be closer to 50 tons.

ANALYSIS

Development and the first flight of the Y-20 marks a significant increase in capability for the People's Liberation Army Air Force (PLAAF), which currently utilises Soviet-era tactical turboprops and a small number of civil-registered Il-76 turbofans.

For some years now China has sought to increase its strategic airlift capacity and in 2003 placed an order for 34 additional Il-76 aircraft from Russia. However, this deal subsequently collapsed over cost issues, paving the way for indigenous development of the Y-20.

While many analysts have speculated as to the significance of the Y-20, the development of a strategic airlift capability for the PLAAF should not be taken in isolation but instead seen in a wider regional context.

Although the first flight of a new strategic airlifter would appear to confirm in the minds of many China's growing desire to project its power in region (as further demonstrated by the development of the Liaoning aircraft carrier and its J-15 fleet defence fighter), it should be noted that, to a large extent, China is just playing catch-up with its regional rivals, in particular Australia, Japan, India, Russia, and the United States.

Australia currently fields six Boeing C-17s, Japan is in the process of trialling its domestically produced Kawasaki C-2, India has procured and is shortly to begin receiving 10 Boeing C-17s, while Russia is co-developing the An-70 with Ukraine at the same time as upgrading its fleet of Il-76 airlifters to the more capable IL-476 standard.

When these developments are coupled with the C-17s and Lockheed Martin C-5 Galaxies that the US Air Force regularly stations throughout the Asia-Pacific region, China's interest in developing its own strategic airlift capability becomes clear.

Gareth Jennings, London

Copyright © IHS Global Limited, 2013

Russia delivers refurbished Il-76s to China

Alexander Zudin, Moscow

Russian arms export agency Rosoboronexport has started delivering 10 refurbished Il-76MD 'Candid' military transport aircraft to China in what may prove to be the last sale of the type to Beijing.

"The first of the 10 Il-76MD military transport aircraft bought by China was sent to the customer the other day," a Russian defence industry source told Interfax-AVN on 26 January.

The contract, which was announced in November at Air Show China 2012, is for refurbished aircraft formerly flown by various military and civil operators, Rosoboronexport's Sergei Kornev said at that time. Details of the upgrades to the Il-76s were not available.

Beijing originally ordered 34 new-build Il-76s and four Il-78 tankers in 2005. That deal, which was worth an estimated USD1.5 billion, collapsed after Russia discovered that the Tashkent Aircraft Production Organization (TAPO) based in Uzbekistan, where the aircraft were built in the Soviet era, could not produce the airframes.

These new-build aircraft were to be extensively modified Il-76MD-90A (also known as Il-476), with a new wing, strengthened fuselage, three-man glass cockpit, Aviadvigatel PS-90 turbofans and higher performance. Russia ordered 39 of the new type for its air force in October 2012.

COMMENT

While Aviastar managers said in 2011 that they hoped to sell the Il-76MD-90A aircraft to China and India, recent developments in the two countries make that unlikely.

India recently took delivery of the first of 10 Boeing C-17 Globemaster III strategic airlifters, while the maiden flight on 26 January of China's X'ian Aircraft Corporation (XAC) Y-20 strategic transport is a key milestone in Beijing's long-held ambitions to field an indigenous heavy transport aircraft.

Copyright © IHS Global Limited, 2013

Henri K.

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Un documentaire d'une vingtaine de minutes de CCTV-13 sur les drones, les 9 premières minutes sont consacrées aux drones chinois comme CH-4 exposé sous forme de maquette au dernier salon de Zhuhai, ou encore le drone Wing Loong, avec un interview de son concepteur en chef.

La partie sur CH-4 on voit surtout sa composition, ensuite sur Wing Loong on voit plusieurs essais d'armement, ses deux conteneurs de contrôle et de commande...etc.

La suite c'est sur les drones des autres pays et quelques connaissances de base.

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=M7GDcwuPKsg

Henri K.

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Un documentaire d'une vingtaine de minutes de CCTV-13 sur les drones

Les reportages et docu TV à sujet militaire semblent bien plus fréquents en Chine qu'en Occident actuellement. Peux-tu nous en dire un peu plus d'après ton expérience dans ce pays sur les raisons de cet état de fait ?

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Les reportages et docu TV à sujet militaire semblent bien plus fréquents en Chine qu'en Occident actuellement. Peux-tu nous en dire un peu plus d'après ton expérience dans ce pays sur les raisons de cet état de fait ?

Pas actuellement, mais depuis des années déjà (au moins depuis 2008), c'est juste que je me suis intéressé au format vidéo il n'y a pas si longtemps que ça.

CCTV-7 est une chaîne de télévision nationale à moitié dédiée aux sujets militaires, il y a un JT militaire de 30 minutes environ tous les jours, toutes mes vidéos viennent de là. Il y a aussi de temps en temps des documentaires militaires diffusés sur CCTV-7 (militaire et agriculture), CCTV-10 (scientifique et documentaire) ou CCTV-13 (information continue).

Sur certains domaines, les Chinois sont bien plus transparents que nous, mais le peuple s'intéresse aussi beaucoup à ces sujets.

Henri K.

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Jane's...

AVIC eyes expansion in MRO locations

Jon Grevatt

  Bangkok

The China National Aero-Technology Import and Export Corporation (CATIC), the international sales arm of the state-owned Aviation Industry Corporation of China (AVIC), plans to expand its provision of military maintenance, repair, and overhaul (MRO) services across developing countries in Africa, Asia, and Latin America.

The strategy is being incorporated in tandem with China's involvement in the supply of offset-like industrial benefits through dedicated support centres and the installation of aircraft production lines.

In comments reported by the state-controlled China News Service on 16 February, CATIC vice-president Zeng Wen revealed that since 1979 AVIC has exported about 1,700 military aircraft to 31 countries across Africa, Latin America and Asia. A total of 719 of these aircraft are still in service, he said.

In support of these military platforms, Zeng said CATIC has set up MRO service centres in 28 locations across Africa, Latin America, and Asia and that more such facilities are planned. Zeng also said that CATIC has established a technical support office in Africa to better co-ordinate MRO activities within the region and that another support office is planned for Latin America.

Zeng said that MRO has become a "main source of profit" for China's aviation industry and that a comprehensive MRO package for military aircraft costs between 10-30% of the price of a new aircraft.

He added that in recent years AVIC has attempted to economise costs for customers by "enhancing the user's own capability". This is achieved through encouraging local industrial involvement with the CATIC/AVIC service centres and the transfer of technologies to enable localised maintenance and repair activities. Another growing trend, he said, is the requirement for AVIC to provide customers with not only the aircraft but also to install "whole production lines".

Zeng went on to reference CATIC's industrial involvement in Egypt, which has purchased 120 Karakorum 8 (K-8) basic trainer and light attack aircraft from AVIC since 2000. Under offset-like arrangements attached to this deal, AVIC transferred technology to enable Egyptian-led Arab Organisation for Industrialisation (AOI) to undertake near-complete indigenous production of the K-8.

AVIC and AOI also established a jointly run K-8 maintenance centre and an aviation research and development facility in 2010 designed to benefit Egyptian industry. In 2011 the arrangement expanded to encompass industrial collaboration on the development technologies related to aero engines and avionics.

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Copyright © IHS Global Limited, 2013

Henri K.

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