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On 1/11/2020 at 4:38 PM, gargouille said:

C'est pour cela que le gruyère français est supérieur à sa copie suisse !

 

J'ai pas trop :blush:

:biggrin:

Tu m'écrira 100 fois :

Ce n'est pas le gruyère qui a des trous mais l'Emmental (qui d'ailleurs est moins bon)

Et après tu dégusteras une "lichette" de chacun( avec un verre de Salvagnin) pour faire la différence

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il y a 59 minutes, kalligator a dit :

En mieux ? impossible et si c'étais le cas je te ferais goûter de l'Etivaz un gruyère fait uniquement en alpage durant la bonne saison (pas de fourrage)...tu changeras d'avis et tu en emportera dans ton Eurofighter

Inculte, mon ami. :wink:

Les troues dans le Gruyère c'est comme l'alvéolage de la mie d'un bon pain, c'est signe de qualité.

Et ça génère de subtiles sensations quand on le déguste, car la mâche est aussi importante pour le plaisir gustatif.

 

On est mal barré avec nos voisins francophones, entre la Belgique qui veut nous piquer l'origine de la fritte et la Suisse, le fromage de gruyère. :tongue:

 

Modifié par gargouille
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il y a 39 minutes, gargouille a dit :

Les troues dans le Gruyère c'est comme l'alvéolage de la mie d'un bon pain, c'est signe de qualité.

Et ça génère de subtiles sensations quand on le déguste, car la mâche est aussi importante pour le plaisir gustatif.

 

C’est ça l’origine de ton pseudo : tu mâches puis ça Gargouille ?!

Bon, le camarade suisse t’a déjà snipé en te renvoyant dans ton Eurofighter, je vois bien que tu ne défends ce foutu «râpé » français que pour conserver un peu de dignité.

Les modos devraient bannir pour un coup aussi bas !

 

[ je vous préviens : l’hirondelle truissotte, gazouille, babille pacifiquement, mais si elle croise un quidam qui fait trop cuire ses pâtes et colle du râpé et du beurre dedans, elle peut commettre un génocide !!! Bon, c’est quoi le sujet déjà ? L’Eurofighter? Un nouille, ça va, ch’uis pas HS]

 

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Il y a 6 heures, gargouille a dit :

On est mal barré avec nos voisins francophones, entre la Belgique qui veut nous piquer l'origine de la fritte et la Suisse, le fromage de gruyère. :tongue:

Il y a 5 heures, Picdelamirand-oil a dit :

Je vous rappelle que l'eurofighter a aussi des trous mais qu'ils sont mal ébavurés

Mais lors de l'assemblage de l'Eurofighter suisse, sera-t-il possible de remplacer le rivetage au laser par du frittage au gruyère?

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Pour ceux qui comme moi l’ignoraient :

Le frittage est un procédé de fabrication de pièces consistant à chauffer une poudre sans la mener jusqu’à la fusion. Sous l'effet de la chaleur, les grains se soudent entre eux, ce qui forme la cohésion de la pièce. Le cas le plus connu est celui de la cuisson des poteries

 

Sinon, le gruyère est suisse, la frite française, Hercule Poirot Belge, l’Eurofighter européen, et le HS adenien.

Quelqu’un peut résumé les radars AESA qui ne seraient plus les mêmes chez les gibis et chez les autres (vu plus haut) : j’ai perdu le fil et ça me paraît étonnant. Quelles différences ?

Modifié par Hirondelle
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Il y a 3 heures, Hirondelle a dit :

Quelqu’un peut résumé les radars AESA qui ne seraient plus les mêmes chez les gibis et chez les autres (vu plus haut) : j’ai perdu le fil et ça me paraît étonnant. Quelles différences ?

De base il y  a ça (article de JL): Radar One Plus

Citation

Euroradar now has a production build programme for 28 E-scan radars from Eurofighter/Leonardo Aircraft as the prime contractor for Kuwait and from BAE Systems for the 24 radars for Qatar. Leonardo sources are confident that the required timescales will be achieved for delivering radars to the prime contractors for integration with the EUROFIGHTER weapons system and that aircraft for both customers will have E-Scan radar fitted from day one.

The same basic radar, known as Radar One Plus, is the basis of both the four-nation development programme and the production programme for Kuwait and Qatar, with the same hardware and the same performance, although additional documentation and performance data will be required to satisfy the four nation requirements as set down by NETMA.

The CAPTOR-E radar that is now flying represents production hardware, whose design has been frozen, while the software is being developed and matured. Euroradar has delivered a number of software sets to the flight test programme which has then been integrated and flown before being modified in the light of the flight trial results.

Pour les gibis il y a ça: Radar Two

Citation

At the opposite end of the spectrum, some RAF pilots with experience of operating over Syria view the M-scan radar as being on the verge of complete obsolescence, with an inherently greater vulnerability to jamming and an inability to fully exploit the performance and capabilities of new weapons, including the METEOR BVRAAM. For some within the RAF, even the Radar One Plus represents an inadequate answer to future requirements, and this underpins the UK’s unwillingness to sign up to a common four nation radar based on this standard, and explains the UK’s long-standing aspiration to acquire a more advanced E-scan radar, with expanded electronic attack and other advanced capabilities.

Thus, although the UK is participating in the four nation E-Scan development programme, a more advanced derivative of Captor-E, currently known as ‘Radar Two,’ is also being planned to meet UK requirements.

As with the quadrinational Radar One Plus programme, there is no funded production programme for Radar Two. A yawning gap in the UK defence budget, together with the uncertainties surrounding Brexit and the Comprehensive Spending Review has pushed the Modernising Defence Programme (launched in July 2018) to the right, and no decision is likely before the planned 2020 Strategic Defence and Security Review.

Thus, while the UK has a requirement for an ambitious and advanced E-scan capability, within a particular timeframe, there is little clarity as to what the level of commitment and budgets will be, going forward, and even as to what the required timeframe actually is.

But despite this lack of clarity, Des Balmforth, Vice President for Airborne AESA Radar for the Airborne and Space Systems Division of Leonardo has confirmed that the company is 'on contract' for risk reduction work in support of the UK Radar Two AESA.

Under the E-Scan Extended Assessment Phase (EAP) project announced by David Cameron at Farnborough in July 2016, Leonardo is maturing the required technology under a series of incrementally funded programmes and risk reduction activities. As such EAP is the successor to the former Bright Adder TDP (Technology Demonstration Programme), which developed and matured certain of the techniques and technologies that would be required for Radar Two, and which effectively morphed into the Extended Assessment Phase.

But while Bright Adder concentrated on the various separate elements that make up an overall system, such as the processor, transmitter, antenna, rotation system, etc. the E-Scan Extended Assessment Phase project will concentrate on a complete system, and is moving towards a ground based radar testbed system that will go into Leonardo’s laboratories in Edinburgh for testing.

The intent is to ensure that when the UK MoD makes its final decision as to exactly what it wants and when they want it, industry will be able to provide an overall programme that it can confidently stand behind.

Little is known about the planned Radar Two. This is, in part, because much remains to be fully defined, while some of the technologies required have yet to reach maturity.

There are also certain sensitivities and classifications that prevent detailed analysis of the proposed radar and its capabilities, while there is also a commercial imperative for Euroradar to avoid ‘talking up’ this future radar, which remains many years from service, in a way that might cannibalise sales of Radar One Plus. This radar is, according to one programme insider, “a real thing, happening very soon, and it’s going to be transformational for TYPHOON!”

Radar Two will be an incrementally improved version of CAPTOR-E, and will incorporate maximum commonality with Radar One Plus, especially in its hardware and operating interfaces, though it is likely to have a different antenna. This will still incorporate a repositioner, but may not have embedded IFF on the antenna, which can be disruptive to using the array as a means of communicating with other aircraft.

At one time, Radar Two was seen as being likely to be a UK-only project, but it formed part of the unsuccessful offering in the Belgian campaign, and may be specified by Saudi Arabia for its new batch of 48 aircraft. There have been reports that the first of these aircraft could be delivered with an interim fit of ex-RAF Tranche 1 M-scan radars taken from the ten or so two-seaters that have been withdrawn from use and stripped for spares. They would then undergo a later retrofit of Radar Two.

Italy has reportedly showed interest in the Radar Two while more recently, it has been reported that German defence minister Ursula von der Leyen may favour a buy of 40 TYPHOONs with Radar Two to replace the Luftwaffe’s ageing TORNADOs.

https://www.monch.com/mpg/news/ew-c4i-channel/4578-ef-radar.html

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Il y a 22 heures, kalligator a dit :

ce n'est pas en France.

Tu arrives un peu trop tard, c'est au 18ème siècle que des Suisses venant de cette région émigrent en Franche-Compté et en Savoie, et se mettent à y faire le fromage qu'ils faisaient déjà dans le fribourgeois : le gruyère. La Convention de Stresa, qui est entrée en vigueur en Suisse en 1953, établit clairement la binationalité du gruyère.

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il y a 41 minutes, Kelkin a dit :

Tu arrives un peu trop tard, c'est au 18ème siècle que des Suisses venant de cette région émigrent en Franche-Compté et en Savoie, et se mettent à y faire le fromage qu'ils faisaient déjà dans le fribourgeois : le gruyère. La Convention de Stresa, qui est entrée en vigueur en Suisse en 1953, établit clairement la binationalité du gruyère.

Vous êtes incroyables :bloblaugh:

Bon, ça pose plein de questions:

Révélation

2891a99d.jpg

 

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il y a 42 minutes, Kelkin a dit :

Facile, le premier point est en quantités absolues, tandis que le second point est en quantités relatives (...) donc un Eurofighter en état de marche, c'est cher" ; là ce n'est plus du sophisme car le syllogisme est appliqué à bon escient.

Révélation

explicationducalcul_0-26992cf.jpg

 

Modifié par Hirondelle
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Il y a 12 heures, Ben a dit :

Euh j'ai trop bu ou je viens de voir Isaac Newton? (et une coccinelle)

Mais non, voyons, c'est Achille Newton. Pour tenter désespérement de recoller au sujet, j'ai cherché une image de pilote ou d'avion dessiné par Gotlib, mais je n'ait trouvé que Superdupont. Vous me direz, le Typhoon, c'est l'avion de l'Antifrance, donc ça pourrait coller.

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