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US Air Force


Philippe Top-Force

Messages recommandés

 

Qu'est-ce qui fait le chasseur ? Les performances ou bien l'usage ? Moi, j'ai mon idée là dessus ...

 

moi aussi ... et dans l'usage je soulignerais le rôle du cocher !

 

ceci mis à part le B 1B quel zinc qu'il est beau mais qu'il est beau !

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Je voulais juste souligner une évolution. Il y aura sans doute aussi des drones. Ceci dit s'appuyer sur le seul F-35 ça fait peur.

 

Après pour les Etats-Unis l'avion n'est pas totalement inadapté. Le couple F-22/F-35 étant complémentaire. Mais je trouve personnellement que le nombre de F-22 est insuffisant.

 

edit : pour un pays tel que les USA*

Modifié par virgin2
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  • 2 weeks later...

"ORLANDO, Fla. --- Lockheed Martin has developed a new high definition 15-inch sensor system called INFIRNO.
The sensor system's modular components can be removed and replaced in the field to meet changing mission
requirements and reduce operation and maintenance costs.

INFIRNO, named for its high definition infrared sensor, was developed through Lockheed Martin internal investment.
It combines proven sensor technology with lessons learned from designing and manufacturing more than 4,900
electro-optical infrared sensors, such as the U.S. Army's Apache targeting and pilotage sensor (M-TADS/PNVS),
the U.S. Air Force's Sniper Advanced Targeting Pod and the U.S. Marine Corps' AH-1Z Target Sight System."

 

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/157922/new-lockheed-sensor-for-mid_size-turrets.html

 

 

 

Quelqu'un sait-il qqch à propos de ce nouveau capteur?

Modifié par Talios
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De se que j'ai compris de la traduction INFIRINO est une systeme monte sur la tourelle dotes de capteur optique performants qui lui permet une identification et suivi et l'engagement de plusieurs cibles a longue porte ainsi acomplir des missions de reconnaissance la c'est de la reco electronique.

 

Contrairement aux systèmes classiques de détection,ce systeme peut etre installe sur des vehicules ou navires,il permet une maintenance facile sur terrain sans pour autant le retire ce qui est tres pratique durant les missions de combat.

 

Donc c'est unsysteme de visé optique.

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De se que j'ai compris de la traduction INFIRINO est une systeme monte sur la tourelle dotes de capteur optique performants qui lui permet une identification et suivi et l'engagement de plusieurs cibles a longue porte ainsi acomplir des missions de reconnaissance la c'est de la reco electronique.

 

Contrairement aux systèmes classiques de détection,ce systeme peut etre installe sur des vehicules ou navires,il permet une maintenance facile sur terrain sans pour autant le retire ce qui est tres pratique durant les missions de combat.

 

Donc c'est unsysteme de visé optique.

 

donc ce n'est pas une boule conçue pour l'Air Force?

 

Et quand tu dis électronique....je croyais que c'était de l'EO/IR

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Airmen with the 58th Aircraft Maintenance Unit crew one prepare to load a GBU-31 joint direct attack munition on to an F-35A Lightning II during a qualification load Oct. 10, 2014, at Eglin Air Force Base, Fla. The F-35A is now one step closer to its initial operational capability with the first weapons load crew qualification. The newly qualified crewmembers will continue to hone their skills and become experts at their jobs so they can train the weapons load crews at other bases receiving the F-35A. (U.S. Air Force photo/Staff Sgt. Marleah Robertson)

 

 

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Airman 1st Class Reece Zoller, left, operates an MJ-1 lift truck carrying an AIM-120 advanced medium-range air-to-air missile as Staff Sgt. Zachary Watts, center, and Airman 1st Class Robert Hughes, right, guide him during a qualification load Oct. 10, 2014, at Eglin Air Force Base, Fla. The F-35 training program at Eglin AFB currently serves as the primary source of F-35 expertise to new F-35A units across the Air Force. Zoller, Watts and Hughes are load crewmembers from the 58th Aircraft Maintenance Unit crew one. (U.S. Air Force photo/Staff Sgt. Marleah Robertson)

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non ils sont en train de qualifier les procédures de chargement de la GBU 31 dans la soute, il s'agit de rédiger le manuel qui durant 10/20/30 ans (la durée de vie de la munition) dira à des générations d'armuriers US comme installer le pélot dans la soute du F 35 ... Il n'y a pas de place pour le hasard il y aura une méthode et ce sont ces types qui y travaillent avant d'aller briefer d'autre armuriers

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  • 2 weeks later...

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Members of the 366th Aircraft Maintenance Squadron work together for the Capstone training event at Mountain Home Air Force Base, Idaho, Nov. 4, 2014. Airmen prepare the F-15E Strike Eagle for take-off and also ensure safe landing. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Jessica H. Smith/RELEASED)

 

 

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1st Lt. Daniel McGinnis-Welsh, 389th Aircraft Maintenance Unit assistant officer in-charge, looks on as F-15E Strike Eagles taxi down the landing strip at Mountain Home Air Force Base, Nov 4, 2014. McGinnis-Welsh evaluates performance during the Capstone training event. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Jessica H. Smith/RELEASED)

 

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Jeudi, les Etats-Unis ont testé avec succès  dans le Pacifique leur système antimissile Aegis modernisé, a annoncé vendredi l'agence américaine  de défense antimissile.

Selon elle, les missiles téléguidés Standard Missile 3 (SM-3) Block IB et Standard Missile 2 (SM-2) Block IIIA, lancés depuis la frégate John Paul Jones dans la région des îles Hawaï, ont détruit un missile balistique de courte portée et deux missiles de croisière.

http://fr.ria.ru/world/20141107/202916259.html

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A student pilot from the 80th Flying Training Wing assigned to the Euro-NATO Joint Jet Pilot training (ENJJPT) program takes off at sunrise in a T-38 Talon Oct. 30, 2014, at Sheppard Air Force Base, Texas. The ENJJPT program is a challenging and rigorous 55-week course that tests pilots’ nerves and produces some of the best pilots in the world. (U.S. Air Force photo/Danny Webb)

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A 40th Flight Test Squadron F-16 Fighting Falcon sits in the anechoic chamber after completion of the initial round of testing simulations on the new M-7 software upgrade Oct. 30, 2014, at Eglin Air Force Base, Fla. The M-7 software package will provide multiple advanced capabilities to the aircraft. The anechoic chamber is a room designed to stop reflections of either sound or electromagnetic waves. The room is insulated from exterior sources of noise. The room is part of a facility that allows testing of air-to-air and air-to-surface munitions and electronics systems on full-scale aircraft and land vehicles prior to open-air testing. (U.S. Air Force photo/Samuel King Jr.)

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Airmen from the 361st Expeditionary Reconnaissance Squadron prepare an MC-12W Liberty for operations Aug. 25, 2010, on Kandahar Airfield, Afghan. The MC-12W provides full-motion video and signals intelligence to assist battlefield commanders. (U.S. Air Force photo/Staff Sgt. Eric Harris)

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A B-52 Stratofortress from the 2nd Bomb Wing participates in Vigilant Shield 15 Oct. 24, 2014, at 5 Wing Goose Bay, Newfoundland and Labrador, Canada. The Vigilant Shield field training exercise is a bi-national North American Aerospace Defense Command exercise that provides realistic training and practice for American and Canadian forces. NORAD ensures U.S. and Canadian air sovereignty through a network of alert fighters, tankers, airborne early warning aircraft, and ground-based air defense assets cued by interagency and defense surveillance radars. (U.S. Air Force photo/Senior Airman Justin Wright)

 

 

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A 40th Flight Test Squadron F-15 Eagle soars upon takeoff for a morning sortie Oct. 23, 2014, at Eglin Air Force Base, Fla. The 40th FTS Airmen fly operational test missions in the F-16 Fighting Falcon, F-15 and A-10 Thunderbolt II. The 40th FTS is a squadron in the 96th Test Wing. (U.S. Air Force photo/Samuel King Jr.)

Modifié par actyon
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Capt. Chris Ryan and Capt. Chris Montgomery fly their MV-22 Osprey making contact with a KC-10 Extender's drogue from Travis Air Force Base off the coast of San Francisco at 10,000 feet Oct. 12, 2014. This was the first operational training mission for Travis aircrews to refuel an Osprey. The pilots are assigned to the Marine Medium Tiltrotor Squadron 165, Marine Aircraft Group 16, 3rd Marine Aircraft Wing. (U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Christopher Carranza)

 

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A 168th Air Refueling Wing KC-135 Stratotanker is pushed backward by a tow truck prior to takeoff Sept. 30, 2014, at Geilenkirchen NATO Air Base, Germany. The aircraft carries 125,000 lbs. of fuel and will offload 30,000 to 35,000 lbs. to receiving Boeing E-3A AWACS. (U.S. Air National Guard photo/Senior Airman Francine St. Laurent)

 

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A C-130J Super Hercules departs from Dyess Air Force Base, Texas, Oct. 29, 2014. More than 35 Airmen and two C-130Js from the 317th Airlift Group and 7th Bomb Wing deployed to an air base in Western Europe, where they will provide tactical airlift support for Operation United Assistance. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Kedesha Pennant)

 

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An F-16 Fighting Falcon takes off Oct. 15, 2014, at Eielson Air Force Base, Alaska, during Red Flag-Alaska 15-1. The Pacific Air Forces commander-directed field training exercises for U.S. and partner nation forces provide combined offensive counter-air, interdiction, close air support and large force employment training in a simulated combat environment. The F-16 is assigned to the 18th Aggressor Squadron at Eielson AFB. (U.S. Air Force photo/Senior Airman Peter Reft)

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L'armée de l'air Américaine  forcé de recruter des psychologue pour éviter que une "mutinerie/grève" de ces pilotes de F-22.

La manque de confiance des pilots en leurs avions aurait engendré des stress et souffrance mentales.

 

https://medium.com/war-is-boring/a-psychologist-reassured-the-stealth-fighter-pilots-ab652e01d85

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