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[Chine] Drones & Drones de Combat


Henri K.

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il y a 55 minutes, seb24 said:

Pourquoi se sont les meme images ? Si google te montre un objet alors toute les images de cette objets sont forcement réelle ? 

Tu veux dire, ce n'est pas le même drone, ou le drone n'existe simplement pas ?

Peut-être, je n'y suis pas sur place, après tout...

Il y en a d'autres photos de ce drone, dis moi si elles sont toutes photoshoppées ?

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Il y a 2 heures , Marcus said:

Bill Sweetman analyse ces deux nouveaus drones :

http://aviationweek.com/technology/new-chinese-uavs-could-support-anti-carrier-missile

(article gratuit)

L'auteur rappelle que les avions de Burt Rutan montrent qu'il est possible de faire un avion de très bon aérodynamisme et très léger avec plusieurs fuselages. Mais ces avion gardent généralement une longue queue classique.

Ici, il y a deux grandes queues peu efficaces car trop proche du Cg.

Pour un expert, cela veut dire que l'aérodynamisme à été sacrifié volontairement à la mise en place des capteurs : un énorme radar avec une antenne de 8 mètre de long.

Pout Bill Sweetman, cet avion pourrait servir d'avion radar en position très avancée.

L'autre avion à aile jointive devrait être très modulaire grâce à la position de son Cg et de sa configuration. Il est un peu invisible donc il est conçu pour s'approcher de zone chaude.

Pour Bill Sweetman, ces deux nouveaux drones sont destinés à travailler ensemble pour donner des cibles aux missiles balistiques anti-navires.

Merci pour l'article, je n'avais pas lu celui là encore.

Je me permet de le mettre ici, d'ailleurs je crois que mon cher Bill utilise une photo photoshoppée...

New Chinese UAVs Could Support Anti-Carrier Missile

Citation

Chinese UAVs complement missile capabilities
Sep 28, 2015 Bill Sweetman | Aviation Week & Space Technology

China’s known in-service unmanned air vehicles (UAV) are conventional aircraft in the same class as the General Atomics  Aeronautical Systems Inc. Predator. However, the People’s Liberation Army  Air Force is now testing examples of two much larger high-altitude, long-endurance (HALE) aircraft in the same size and weight class as the Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk.

From different manufacturers, both feature different but unconventional configurations that point to different missions, targeting high-value air assets and supporting China’s DF-21D anti-ship ballistic missile.

Neither Chengdu Aircraft’s Guizhou Soar Dragon nor Shenyang Aircraft’s Divine Eagle has yet been observed in flight, but what appear to be complete prototypes have been seen on Chinese websites. The Divine Eagle was photographed by a DigitalGlobe satellite earlier this year and has been located on Google Earth, while the Soar Dragon has been seen under tow by a standard Dongfeng 4 X 4 cargo truck. In both cases this makes it possible to calculate their dimensions (see table).

The Divine Eagle has a twin-body canard-wing shape, with the body centerlines about 20 ft. apart and the single engine in a conventional nacelle above the midpoint of the main wing. The forward wing surface is at the extreme front end of the two fuselages and does not extend outside them.

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Divine Eagle UAV has a high-aspect-ratio main wing and a forward lifting surface. Credit: Via Google Earth.

A Chinese technical paper describing a somewhat similar but much larger design dubbed the Space Fortress (with a 60,000-lb. gross weight and 180-ft. wingspan) notes that the dual fuselages can reduce wing weight by cutting the peak bending load, a principle used on Burt Rutan’s around-the-world GlobalFlyer and Voyager aircraft. It also proposes the use of active laminar-flow (LF) control to achieve nearly 100% LF over the wing.

However, the Divine Eagle layout may not be as well optimized for efficiency. With the wing well aft of the center of gravity, much of the lift in cruising flight is provided by the relatively short-span forward wing, increasing drag due to lift. The vertical tails have a very short effective moment arm, and are both very large; together with the dual bodies, this increases wetted area and drag. “I wouldn’t pick that layout for a surveillance vehicle unless it was tied into sensor performance or field of view,” observes an aircraft designer with experience of HALE UAV configurations.

Divine Eagle in fact appears to be designed around its sensor suite. The twin body sections are asymmetrical ovoid-section bodies with the smaller-radius end outward. The outer body sections appear to be radomes, most likely covering active electronically steered array (AESA) radar antennas as much as 25 ft. long. Its unusual configuration could be an advantage: By using wing flaps and adjusting the fore-and-aft balance of lift, the UAV could trim itself with the fuselage level over a wide speed range and keep the radar’s long axis horizontal.

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The outer half of each of the  Divine Eagle’s twin bodies appears to be a radome. The total vertical  tail area is strikingly large.

Two subsidiaries of China Electronics Technology (Group) Corp. (CETC)—East China Research Institute of Electronic Engineering and Nanjing Research Institute of Electronics Technology—have developed ultra-high-frequency AESA technology for surface-based air-surveillance radars that have entered service with the Chinese military. CTEC has also developed a slightly larger airborne AESA, resembling the Saab Erieye, for the Shaanxi KJ-200 airborne early warning (AEW) aircraft. The Divine Eagle also has a satellite communications radome above the forward section of the right-hand fuselage and a similar aerodynamic bulge on the left.

Divine Eagle’s most likely role is for AEW. Using satcoms, part of one radar array or a dedicated line-of-sight data link, it could act as a forward radar picket and transmit radar data to a ground station, airborne relay or airborne control system orbiting in a safe area. While being far from an expendable asset, it would not require fighter cover, as manned AEW aircraft often do.

The joined-wing configuration of the Chengdu Soar Dragon was designed and evolved in the West but never tested on this scale. Joined wings—a subset of closed-wing systems—comprise a swept-back forward wing and a forward-swept aft wing. In the new Chinese design, the rear wing is higher than the forward wing, to reduce the impact of the forward wing’s downwash on the rear wing’s lifting properties. The rear wing has a shorter span than the front wing and its downturned tips meet the front wing at a part-span point.

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Joined-wing Soar Dragon could be capable of high subsonic speeds. Credit: Chinese Internet

The joined wing’s claimed advantages derive from the front and rear wings being structurally cross-braced. This allows higher aspect ratio while keeping down weight and staying within flutter limits—important for swept wings. Higher aspect ratio reduces drag due to lift, and because the wings are both slender and short-span (relative to a single wing with equivalent lift) the wing chords are short, which makes it easier to achieve laminar flow. The joined wing can also reduce trim drag.

Another advantage of the joined wing, for a UAV, is that it can accommodate a large payload bay, on the center of gravity and clear of the wing carry-through structure. This is convenient because payloads can vary widely in weight (radars are heavy, passive electronics are lighter) and it allows payloads to be traded for larger fuel cells.

The Soar Dragon appears to be designed for a lower radar cross section than the Divine Eagle, with a chined fuselage section, an S-duct to the engine and V-tails. It may also be faster, with its swept wing. However, it is not an all-aspect, wideband stealth design.

The two aircraft are similar in size and may have similar engines—either Guizhou’s WP-13, a version of the MiG-21 turbojet engine, or possibly a nonafterburning version of Shenyang’s all-new Minshan turbofan. Both should have range and time-on-station performance to provide double-digit-hours endurance at any point within the first island chain that bounds the China Sea. However, they have one fundamental difference: Divine Eagle is designed around its very large radar, and Soar Dragon is intended to carry a variety of different payloads.

It is not clear how close either type is to operational capability, but with only single prototypes seen so far, it is certainly closer to 2020 than to the present day. However, both could be important to China’s military capability for a number of reasons.

China does not have a large selection of intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) platforms available. Western militaries use commercial aircraft, including regional and corporate jets, as ISR platforms, and although not designed to survive combat, they are much faster and higher-flying than the Shaanxi Y-8—China’s equivalent of the C-130—which is China’s most-used ISR platform. China’s only long-range military jet aircraft is the Xian H-6 bomber, which is used primarily for strike capability. CETC videos show UAVs operating in conjunction with Y-8s for maritime surveillance.

On the other hand, China has invested heavily in anti-ship and land-attack weapons with over-the-horizon range, of both ballistic and cruise types. The 2014 Zhuhai air show saw the debut of several such weapons, and some were shown using UAVs for targeting. This demands greater performance—speed, range and payload—than Chinese UAVs operating today, and would be the Soar Dragon’s operational niche as part of a new reconnaissance-strike complex. With its long range, it could provide ISR and targeting support to the DF-21D.

A forward-based AEW sensor, meanwhile, could be used to detect and track both combat aircraft and larger aircraft—tankers and transport-based ISR assets—to give early warning of inbound airstrikes, even if the combat aircraft themselves were stealthy. 

This article was originally published on September 24 for Aviation Week & Space Technology subscribers.

Henri K.

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Il y a 14 heures , Henri K. said:

Tu veux dire, ce n'est pas le même drone, ou le drone n'existe simplement pas ?

Peut-être, je n'y suis pas sur place, après tout...

Il y en a d'autres photos de ce drone, dis moi si elles sont toutes photoshoppées ?

Quand je dis qu'une photo est photoshope que puis-je vouloir dire ? Mmmh attends réfléchis un peu plus... Tu comprendra peut être...

Des fois tu t'en tiens vraiment une grosse couche.

Il y a 12 heures , MakSime said:

Henri K pas content. Et je le comprends.

Dans les sujets sur l'aviation russe on a aussi droit à ces gens qui "doutent en faisant usage de leur libre droit d'expression", mais qui oublient que cela ne les dispense pas de réfléchir un minimum.

A ben oui tiens quelle honte, On ose mettre en doute quelque chose.

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il y a 3 minutes, seb24 said:

Quand je dis qu'une photo est photoshope que puis-je vouloir dire ? Mmmh attends réfléchis un peu plus... Tu comprendra peut être...

Des fois tu t'en tiens vraiment une grosse couche.

Je pense que toi non plus tu n'as pas compris ce que je voulais dire. Mais je pense que c'est bien comme ça. :biggrin:

Henri K.

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Moi je crois que personne n'ira bien loin en ne disant pas ce qu'il veut dire, en argumentant sur des sous-entendus ou des lectures indirectes (incomplètes) des prises de positions des uns et des autres.

Quant aux photos qui font l'objet du débat, je suis certain que leur analyse par TunGstène est très enrichissante, mais je n'ai (malheureusement) pas accès à cet outil.

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il y a 53 minutes, FATac said:

Moi je crois que personne n'ira bien loin en ne disant pas ce qu'il veut dire, en argumentant sur des sous-entendus ou des lectures indirectes (incomplètes) des prises de positions des uns et des autres.

Quant aux photos qui font l'objet du débat, je suis certain que leur analyse par TunGstène est très enrichissante, mais je n'ai (malheureusement) pas accès à cet outil.

Tout dépend pourquoi on utilise un logiciel d'analyse de modification.

Si c'est juste pour dire que la photo a été retouchée, tu peux être certain que 99,99% des photos que je poste ici avaient été retouchés par leurs auteurs pour nettoyer les données EXIF.

Si c'est pour démontrer que la photo est montée de toute pièce et donc un fake, là vous pouvez y aller, je connais déjà le résultat.

Henri K.

P.S. : Je tiens à dire 2 mots HS pendant que j'y pense, j'ai de plus en plus de sujets nouveaux sur la Chine à l'étude (drones, laser, spatial, balistique comme toujours, nouveaux matériaux, réseaux de communication pour SNA/SNLE...etc...etc.), je compresse donc mon temps à partager avec vous des informations ici et à 2 autres forums. Je pourrais donc de temps à autres d'être très direct dans ma façon d'écrire tout en restant courtois sauf quand je vois des grosses conneries. Je ne lis plus certains commentaires, certains intervenants et certains fils aussi pour la même raison. C'est juste une manière de rationaliser mon temps pour essayer de ne pas diminuer ma contribution.

Je suis toujours ravi de répondre à vos questions par MP ou par Email, tout dépend de qui et sur quels sujets, des fois je peux aider, des fois non. J'aimerais être une encyclopédie sur la Chine, mais ce n'est pas encore le cas. Plus on apprend, plus on a l'impression de ne rien connaître...

Donc pour te répondre mon cher FATac, non je n'ai pas le temps d'aller loin ou bien loin sur ce genre de question. Avec certains si on arrive à se comprendre tout de suite tant mieux, sinon je laisse.

Modifié par Henri K.
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Toujours le même refrain, encore et encore... 

Surtout l'auteur mentionne dans l'article : "There is no evidence the Chinese directly stole design information through cyber attacks against the Reaper manufacturer, General Atomics Aeronautical Systems, Inc.", qui contredit justement le titre de son propre article...

Qu'est-ce qu'on ne fait pas pour attirer l’œil dans ce milieu. Pathétique...

China’s armed drones appear built from stolen data from US cyber intrusions

BY BILL GERTZ on DECEMBER 29, 2015 in ASIA TIMES NEWS & FEATURES, CHINA, AT TOP WRITERS, BILL GERTZ, THE CHINA CHALLENGE

China’s vibrant military blogosphere presented a video this month revealing a missile-firing unmanned aerial vehicle in action, dropping bombs against ground targets.

The Caihong-4, or CH-4, unmanned aerial vehicle (UAV) is a testament to the remarkable success of China’s military in copying vital high-technology weapons that currently are considered among the most cutting edge arms systems used in modern combat operations for both ground strikes and intelligence-gathering.

CH-4_ReaperThe one-minute, 37-second online posting shows takeoffs and landings of the drone. It was uploaded to the video-sharing website Youku Dec. 17. According to the blogger who posted it, the video was produced by 11th Academy of the China Aerospace Science and Technology Corporation, a drone developer and manufacturer.

The drone is shown launching two different types of bombs and the impact of their explosions on the ground. One is labeled a 50 kilogram, satellite-guided bomb and the second is an unguided CS/BBE2 50 kilogram aerial fragmentation bomb.

Photo analysis of the CH-4 shows the remote-controlled aircraft is very similar to the US military’s front-line combat UAV, the MQ-9 Reaper.

Both aircraft are about the same size and wing-span and both sport identical V-tails, landing gear, imaging pods and propeller-driven rear engines.

The only major difference is the Predator’s engine intake is located on top of the aircraft while the CH-4’s is underneath.

There is no evidence the Chinese directly stole design information through cyber attacks against the Reaper manufacturer, General Atomics Aeronautical Systems, Inc.

But in the words of a former National Security Agency director, retired Gen. Keith Alexander, the likelihood exists Beijing acquired drone designs and technology through cyber espionage. “There are two types of companies: those that have been hacked, and know it, and those that have been hacked and don’t know it,” Alexander said in a recent speech.

The Pentagon’s Defense Science Board warned in a 2012 report on automated defense systems that China was aggressively pursuing unmanned aircraft development and were “copying other successful designs” to speed up their drone programs. “The scope and speed of unmanned-aircraft development in China is a wake up call that has both industrial and military implications,” the report said.

China in 2012 lagged behind US drone programs but has “clearly leverage all available information on Western unmanned systems development.”

In three years since the report was published the Chinese have managed to close the gap with the United States on drone development.

Additionally, Chinese military writings also indicate Beijing is working to counter US drones by interrupting their communications links. The May 2015 issue of the technical journal “Winged Missiles,” published by the PLA’s Electrical Engineering Institute, discussed how its done.

“Detecting a UAV system’s remote link signals is important for countering UAVs,” the authors note.

On Dec. 1, another Chinese website, the social media outlet Tencent News, published a report on Chinese drones, including photos of the Gongji-1 attack drone, made by the Chengdu Aircraft Industry Group. Like the CH-4, the GJ-1 bears a striking resemblance to the Reaper. The report stated that the GJ-1 has been deployed with a PLA air force UAV unit in the Gobi desert since 2012. The report showed the remotely-piloted controls and command system used by the PLA to operate the drones.

Details of pervasive Chinese military cyber theft were revealed in classified documents made public by former NSA contractor Edward Snowden.

An undated briefing slide from around 2010 titled “Chinese Exfiltrate Sensitive Military Technology” reveals that Chinese hackers had conducted more than 30,000 cyber attacks, including more than 500 described as “significant intrusions in DoD systems.”

The attacks penetrated at least 1,600 network computers and compromised at least 600,000 user accounts. The damage was assessed as costing more than $100 million to gauge the damage and rebuild the networks.

The systems compromised included a range of commands and agencies, including the US Pacific Command, the US Transportation Command, the US Air Force, US Navy including missile navigation and tracking systems and nuclear submarine and anti-air missile designs.

In all the Chinese obtained an estimated 50 terabytes of data, an equivalent to five times the holdings of the US Library of Congress, the American national library considered the second largest library in the world with 23.9 million catalogued books.

Separate NSA briefing slides identified 13 separate Chinese cyber intelligence-gathering operations that NSA traced to the 3rd Department of PLA General Staff Department, the electronic military spying service known as 3PLA.

Most of the hacking operations that NSA described under the code name Byzantine Hades involved the targeting of defense information, defense contractors and weapons systems.

In its cyber spying, the Chinese were able to exploit Facebook to penetrate target computers. After fooling unwitting computer users into responding to emails linked to a Facebook post, the Chinese hackers were able to implant malicious software that gave them access to user accounts and ultimately to defense secrets.

Additionally, the military hackers used “hop points” – a computer that is taken over and used as a staging area for a targeted attack. Many of the hop points were in the United States as part of efforts to disguise the Chinese origin of the cyber attacks.

Drones are not the only aircraft compromised by Chinese cyber spies. NSA identified numerous compromises other aircraft, including the B-2 bomber, the F-22 jet and frontline F-35 Joint Strike Fighter – all targeted by 3PLA since the early 2000s.

The F-35 compromises were believed to have been carried out through a non-US subcontractor involved in development of the aircraft. The subcontractor was targeted in a Chinese cyber spying operation that obtained secrets on the advanced radar and engine designs – key radar-evading stealth features.

The F-35 losses were assessed by US intelligence agencies to have been incorporated into China’s new J-20 stealth fighter jet currently in development.

For the United States, large-scale Chinese cyber spying against American high-technology arms remains a strategic vulnerability.

US Deputy Defense Secretary Robert Work announced in early December that the next defense budget will include some $15 billion for begin funding what the Pentagon is calling its “Third Offset Strategy” – defenses designed to leverage American weapons technology advantages to offset increasingly lethal enemy military capabilities. A key element of the offset is to use autonomous weapons, like UAVs.

But if the Pentagon cannot protect its weapons know-how from the 3PLA and other foreign cyber spies its advantages are likely to quickly evaporate.

Bill Gertz is a journalist and author who has spent decades covering defense and national security affairs. He is the author of six national security books. Contact him on Twitter at @BillGertz

(Copyright 2015 Asia Times Holdings Limited, a duly registered Hong Kong company. All rights reserved. Please contact us about sales, syndication and republishing.)

Henri K.

Modifié par Henri K.
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  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Après les quelques succès de son grand frère Wing Loong I à l'export et en Chine, le nouveau drone MALE Wing Loong II de l'Institut 611 à Chengdu ne devrait plus tarder de sortir.

Turboprop UAV from China

by David Donald


 - February 15, 2016, 11:00 AM

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Chengdu Wing Loong II turboprop-powered UAV

First revealed by way of an information sheet at the Beijing Aero Show in September last year, the Chengdu Wing Loong II turboprop-powered UAV is being exhibited in model form for the first time outside China by Chinese aerospace group Catic (Stand S09). The model shows an air vehicle with a slender fuselage, not unlike that of the General Atomics Predator B/MQ-9 Reaper. Like the Reaper, it has large butterfly fins with a smaller ventral fin, but whereas the U.S. machine has wings with constant taper, Wing Loong II has a straight center section, outboard of which are tapering sections leading to tips with winglets.

Tantalizing glimpses of what are likely to be Wing Loong II appeared on Chinese websites earlier last year, several months before the official revelation, including one image depicting just the butterfly tail and rear fuselage of a primer-painted test aircraft. A prototype is likely to have flown. Within hours of a report about the UAV appearing in AIN a model of the aircraft was quietly removed from the Catic display.

Wing Loong II’s powerplant is unknown, but could be a variant of the 600-hp WJ-9 developed initially to power the Harbin Y-12 light transport aircraft. The vehicle can carry up to 12 guided missiles in pairs on its six underwing pylons, targeted by an under-nose sensor turret. Illustrations show the Norinco BA-9 weapon.

Released figures for the UAV include a wingspan of 67 ft., 3 in. (20.5 m), maximum takeoff weight of 9,260 pounds (4,200 kg) and an endurance of 20 hours. The stated external payload of 1,060 pounds (480 kg) is considerably below the 3,000-pounds (1,400-kg) of the MQ-9 Reaper, while the quoted ceiling of 29,500 feet (9, 000 m) is much lower than the 50,000 feet (15,240 m) achievable by the MQ-9.

In the same way that the Reaper grew out of the original Predator, so Wing Loong II is a larger and better-performing aircraft drawing on experience and the design concept of the original Wing Loong, a Predator-size UAV that is in service with the Chinese air force as the GJ-1.

The earlier Wing Loong has been marketed by Catic, and has achieved a number of successes. Export operators include Egypt, Saudi Arabia and the UAE, and the UAV has been used on operations over Yemen.

Henri K.

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Selon le groupe CASIC, leur système anti-drone Sky Net (“天网” 低慢小目标拦截系统) a été déployé pour protéger le lieu où il y a une partie du gala de Nouvel An de CCTV à Guangzhou.

C'est le 7ème déploiement opérationnel de ce système, après les Jeux asiatiques de Guangzhou en 2010, le Forum de Boao et le Sommet BRICS à Sanya en 2011, les Jeux de minorité nationale en 2013, les Jeux nationaux à Shenyang en 2013, un événement majeur à Tiananmen en 2013, et les Jeux Olympiques de la Jeunesse à Nanjing en 2014.

http://epaper.ynet.com/html/2016-02/20/content_183428.htm?div=-1

http://epaper.ynet.com/images/2016-02/20/A06/bjqnb20160220A06.pdf

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Le porte-parole du groupe clarifie également le fonctionnement du système. Le système est connecté directement aux autorités locales à chaque déploiement. Une fois l'identification faite et l'autorisation de l'interception reçue, un "missile" est lancé et capture l'engin volant avec un filet spécial. L'ensemble peut retomber au sol grâce à un parachute pour minimiser les dégâts.

Henri K.

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  • 3 weeks later...

CCTV-2 a diffusé ce soir un reportage de 50 mins, les premières 25 minutes sont particulièrement intéressantes car elles nous montrent des détails inédits sur le drone MALE armé Wing Loong conçu par l'Institut 611 de Chengdu (le même bureau d'études qui a conçu le J-10 et le J-20 par exemple).

On voit dans l'ordre d'apparition l'essai de tir réel de 2 exemplaires dédiés au client étranger, la production des drones, l'essai du moteur au sol, la simulation de tir au sol sur un appareil sortant d'usine, puis quelques scènes qui nous montrent un essai en vol nocturne du drone en Octobre 2015, un essai en vol en condition de neige en Décembre 2015, et le vol en formation de 2 drones Wing Loong en Janvier 2016.

http://tv.cctv.com/2016/03/12/VIDENyZfhP4bJdKt84JXlBpQ160312.shtml

Le directeur de programme Wing Loong a confirmé que Wing Loong II sera sorti très prochainement, et que Chengdu a gagné récemment un gros contrat international avec Wing Loong.

Henri K.

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Le drone MALE CH-3 du groupe CASC a terminé une campagne d'études géologiques qui a duré 6 mois dans la province de Xinjiang. Dans le même temps, le MALE CH-4 a débuté une série de patrouille maritime pour les administrations.

Quelques captures intéressantes :

La production en série de CH-3

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CH-3 version géologique, qui porte 2 pods sous les ailes.

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CH-4

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Henri K.

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  • 2 weeks later...

China reveals data on VD200 flying-wing VTUAV

Citation

Richard D Fisher Jr, Washington, DC - IHS Jane's Defence Weekly
29 March 2016

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A model of the CARDI VD200 vertical take-off UAV seen at an exhibition in January 2014. Source: Chinese Internet

China's Chengdu Aircraft Research and Design Institute (CARDI) revealed more details about its VD200 flying-wing vertical take-off unmanned aerial vehicle (VTUAV) on Chinese state television on 22 March.

A flying-wing configuration offers storage and performance advantages over similarly sized helicopter-configured VTUAVs.

Propelled by twin 2 m diameter rotors, the flying wing design allows the UAV to take off and land vertically, transitioning into and out of horizontal flight. The VD200 was first seen in model form at an October 2013 international trade fair in Chengdu, China. The latest television coverage shows what may be a scaled-down prototype under construction in a Chengdu Aircraft Corporation hanger.

A promotional video first seen in January 2015 gave basic dimension and performance data: a wingspan of 4.6 m, a length of 1.8 m, a weight of 200 kg, and a payload of 20 kg. The VD200 can fly at up to 260 km/h out to a radius of 150 km or for up to three hours.

The VD200 has an optical/laser designator payload. The land version is carried by a transporter vehicle accompanied by a command/control vehicle, both made by Dongfeng Motors. It is shown in the video in a stationary hover, designating targets with its laser.

A naval version is also shown in the video providing over-the-horizon surveillance and targeting data.

In late 2015, Northrop Grumman was selected to develop a larger flying-wing VTUAV under the Tactically Exploited Reconnaissance Node (TERN) programme of the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) of the US Department of Defense.

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(276 of 327 words)

Le projet VD200 est, à la base, un projet de passe-temps de 3 jeunes ingénieurs de l'Institut 611 de Chengdu. L'Institut donne de petit budget à des projets d'innovation interne, pour encourager la créativité et identifier les jeunes talents.

Ici la vidéo de présentation officielle de ce drone plein de promesse :

Henri K.

Modifié par Henri K.
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L'armée sur l'île de Haïnan forme les pilotes de drone téléguidé

La police à Yunnan utilise les drones dans la prévention incendie de forêt

La police de la province de Hunan utilise les drones dans la régulation du trafic

 

La province de Guizhou exporte pour la première fois les drones agricoles au Laos

Henri K.

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  • 2 weeks later...
Le 2/4/2016 à 22:22, Henri K. a dit :

 

La police à Yunnan utilise les drones dans la prévention incendie de forêt

l

Le drone en question est un Dji inspire utilisé par les journalistes (ou autres ) pour les prises aériennes , il a été aussi testé par la gendarmerie française dans le cadre d'une acquisition future ... il coûte dans les 4000 euros ...

 

de gauche à droite de l'image :  S900 , inspire , phantom du même fabricant DJI  

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  • 2 months later...

Le 7ème salon des drones "ASFC · Ailes de Vanguard" ouvre ses portes du 22 au 24 Juin à Pékin. Même s'il n'y a pas de drones MALE ou HALE militaires ni les principaux acteurs qui participent à l'événement, certains modèles qui y sont présentés sont tout de même intéressants.

La Guizhou Aircraft Co.,Ltd du groupe AVIC a par exemple mis en avant une maquette volante basée sur le concept de l'aile rhomboïdale. D'après la description, le concept plane pourrait devenir un drone HALE de grande envergure pour des missions de sauvetage, la surveillance maritime, la patrouille de la frontière ou encore la reconnaissance et l'identification.

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La maquette volante préentée par AVIC Guizhou Aircraft

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La maquette en vol lors du salon "ASFC · Ailes de Vanguard"

Avec la restructuration en profondeur du groupe AVIC entamée il y a maintenant 2 ans, Guizhou maintient son activité de développement de l'AJT JL-9 / FTC-2000 commandés à la fois par l'armée de l'air et la marine chinoise, et devient aussi la principale entité de production des drones conçus par d'autres bureaux d'études du groupe. 

Les quelques drones développés par Guizhou elle-même n'ont pas le succès attendu sur le marché militaire, contrairement à Wing Loong de l'Institut 611 de Chengdu ou à CH-3 / CH-4 du groupe aérospatial CASC. 

On peut citer par exemple :

Harrier Hawk I d'une MTOW de 700 kg est utilisé principalement dans la cartographie civile et s'est exporté à l'étranger, la livraison est prévue pour cette année. L'armée de terre et la marine chinoise utilisent un nombre inconnu de ce drone pour la reconnaissance tactique sous la référence de BZK-007.

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Harrier Hawk I et l'armée de terre chinoise

Le MALE Harrier Hawk II pourtant proposé en version armée n'aurait pas encore trouvé d'acquéreur mais semble avoir séduit quelques clients dans le domaine civil.

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Harrier Hawk II avec 2 missiles et un radar SAR sous la cellule

Le HALE Harrier Hawk III est encore en développement. Cet HALE d'une MTOW de 2 000 kg et d'une autonomie de 24h est capable d'emporter jusqu'à 700 kg de charges utiles.

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la description de Harrier Hawk III

Pour revenir sur les drones en aile rhomboïdale, à noter qu'au moins un est entrée en service dans l'armée chinoise. Il s'agit de HALE EA-03 conçu par l'Institut 611 de Chengdu (le même bureau d'études qui a conçu J-10, J-20 et FC-1) et produit par Guizhou. Ce drone de 7 500 kg et d'une autonomie de 7 000 km s'occupera des missions de reconnaissance maritime longue portée et ELINT pour la marine chinoise.

L'avantage de l'aile rhomboïdale est qu'elle permet d'obtenir la même portance que la configuration classique en très grande envergue, tout en diminuant la masse et les contraints sur la structure de l'aile, une solution idéale pour les industriels chinois de bypasser la lacune actuelle sur les matériaux à la fois légers et solides. Par exemple l'envergure de l'EA-03 est de 24,86m alors que l'américain RQ-4 atteint presque 40m.

On se rappelle de la maquette d'un drone appelé Soar Dragon présentée au Salon aéronautique de Zhuhai en 2006 où on a appris l'existence du projet, et l'apparition d'un drone noir sur le tarmac de l'Usine 132 à Chengdu en 2011 dont la taille est plus grand qu'un chasseur J-7E. Il s'agit du premier prototype de l'EA-03 qui aurait volé à la même année.

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Le prototype Soar Dragon qui mesure 14,33m de longue, 5,41m de haut et 24,86m en envergure.

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L'un des EA-03 fraîchement sorti de l'usine de GAAC à Guizhou - les zones en gris signalent la présence des équipements électromagnétiques comme la SATCOM et les antennes.

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Le PDG du groupe AVIC sur la chaîne d'assemblage de l'EA-03

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Au moins deux EA-03 ont été photographiés à GAAC en Novembre 2013

Lockheed Martin se serait rapproché de l'Institut 611 à Chengdu, il y a quelques années, pour demander une collaboration sur la configuration en aile rhomboïdale. D'après mes sources la requête aurait été refusée.

Henri K.

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  • 1 month later...

Mais qui a (encore) acheté de drone MALE CH-4 ?

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Le 22 Juillet 2016, un article publié sous l’autorisation du groupe aérospatial chinois CASC a révélé une nouvelle livraison au client de drones MALE CH-4.

Cet texte, accompagné d’une nouvelle vidéo de vols d’essai du drone...

http://www.eastpendulum.com/mais-qui-a-achete-drone-male-ch-4

Henri K.

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  • 4 weeks later...

4 pays assistent aux démonstrations du drone CH-4

2016-08-24-4-pays-assistent-aux-d%C3%A9m

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Selon une publication datant du 17 Août de la CAAA (China Academy of Aerospace Aerodynamics), filiale du groupe aérospatial chinois CASC et concepteur des drones, les représentants de 4 pays ont assisté ensemble aux démonstrations du drone MALE armé CH-4...

http://www.eastpendulum.com/4-pays-assistent-demonstrations-drone-ch-4

Henri K.

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  • 2 weeks later...

2 nouveaux pays viennent à la rencontre du drone CH-4

2016-09-03-2-nouveaux-pays-viennent-%C3%

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Selon un communiqué de l'Académie chinoise d'aérodynamique aérospatiale (CAAA), concepteur des drones Cai Hong, deux délégations étrangères sont allées en Chine pour assister aux démonstrations de vol du drone MALE CH-4.

Pour en savoir plus : http://www.eastpendulum.com/2-nouveaux-pays-rencontre-drone-ch-4

Henri K.

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