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en fait ils ont retiré la main d'œuvre pour la sous traiter en chine pour diminuer le prix                  :lol: :lol: :lol:

                                                                                                                cqfd

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Visite d'Hillary Clinton en Inde :

Hillary Clinton, la chef de la diplomatie américaine, a plaidé mardi à New Delhi pour l’approfondissement des liens entre les États-Unis et l’Inde dans les domaines du commerce, du nucléaire civil et de la sécurité.

Les ventes d’armement américain, a-t-elle encore plaidé, faciliteront le travail en commun des deux armées.  ^-^ Deux poids lourds américains de l’aviation, Boeing et Lockheed Martin, ont été récemment écartés  =) d’un juteux appel d’offres pour fournir à l’armée indienne 126 avions de chasse.

Voici la fourberie américaine pour s'assurer d'autres contrats d'armement :

Elle a enfin réitéré son souhait de voir l’Inde devenir membre permanent du Conseil de sécurité de l’ONU, un voeu pieux alors qu’il n’existe pas de consensus pour réformer cette instance actuellement dominée par les puissances issues de la Seconde guerre mondiale (Chine, Etats-Unis, France, Royaume-Uni et Russie).

Ce qui n'est pas nouveau, or on sait qu'ils sont réticents !  :P

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en fait ils ont retiré la main d'œuvre pour la sous traiter en chine pour diminuer le prix                   :lol: :lol: :lol:

                                                                                                                cqfd

Ah bon eux aussi ils utilisent des i-chinois? (pour ceux qui ont vu le sketch des guignols)

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Le chasseur indigène indien Tejas version navale pourrait voler d’ici trois mois

Un prototype biplace du chasseur indigène Tejas dans sa version navale pourrait voler d’ici trois mois. Produit par l’Aeronautical Development Agency (ADA), le Tejas Mk1 effectuerait son premier vol en novembre 2011.

Deux prototypes ont été commandés par le gouvernement indien : un monoplace et un biplace pour l’entraînement. Ils sont propulsés par le F404-IN20 de General Electric.

Des essais au sol seront bientôt menés par HAL. Le but ultime est de montrer que l’appareil peut décoller d’un porte-avions avec un tremplin et apponter à l’aide d’un brin d’arrêt.

Si l’appareil est produit en série, il évoluera depuis les porte-avions de classe Vikrant construits par l’Inde et qui doivent entrer en service à l’horizon 2020.

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Adieu Sea typhoon et gripen  ;)

Attention quand même !

German, Indian air forces may have joint exercises soon

By N.C. Bipindra, IANS,

RAF Fairford (Britain) : The German air force is keen on a joint military exercise with India and will discuss the possibility of this when the Indian Air Force (IAF) chief visits Berlin in September.

Luftwaffe chief General Aarne Kreuzinger-Janik said during an interaction on the sidelines of the Royal International Air Tattoo here that Germany was exploring the possibilities of regular joint exercises with the IAF for achieving interoperability.

"We are in talks with Indian Air Force on joint exercises," Kreuzinger-Janik said when IANS pointed out to him that there were no joint military exercises between the Indian and German air forces.

"The IAF chief is visiting Germany in September and I will discuss with him the possibility of holding regular air exercises," he said.

With the present IAF chief, Air Chief Marshal P.V. Naik, retiring this month-end, his successor N.A.K. Browne will get an opportunity to work out the modalities of the air exercises during his German visit in September.

Germany is a partner country along with Britain, Italy and Spain in the Eurofighter Typhoon fighter combat jet project. Germany is the lead country in European consortium EADS' campaign for the India's $10.4 billion tender for 126 combat aircraft for IAF.

India was the partner country at the 2008 Berlin Air Show. Defence Minister A.K. Antony was a guest of his German counterpart when he led a major defence ministry and industry delegation to Berlin.

The two countries also signed a defence cooperation framework in 2006 under which mutual visits by officers, training exchanges, consultations and cooperation take place.

Among the partner countries in the Eurofighter Typhoon project, India has a regular air exercise with only Britain.

The exercise, called Indradhanush, has attracted much attention in the past with the IAF's Sukhoi SU-30 frontline fighter jets being pitted against Royal Air Force Eurofighter Typhoons.

The IAF also has regular air exercises with the US, French, Russian and Singaporean air forces.

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German, British Air Force chiefs vote Eurofighter Typhoon very reliable  :|

It is rare for two serving Air Force chiefs to concur, but in an appraisal of the Eurofighter Typhoon, one of the two contenders for a multi-billion dollar Indian Air Force tender, they unanimously voted it as very reliable as seen in the operations against Libya.

But they couldn't guarantee if the plane would be economical to maintain over the long run. This is a key requirement for the IAF as it sets about selecting the vendor for a 126 fighter aircraft tender.

Taking time off to meet Indian journalists at the International Military Air Show here, Chief of Staff of the Royal Air Force Stephen Dalton found that the Typhoon, over the years, had developed to the point of delivering more hours per airframe than “we could imagine.”

From 22 to 24 hours per month, the last three months have seen the numbers go up to 80 hours. “It is more reliable. But these are still early days. I won't say we have sorted out all the issues. We have to get right some of them. At the same time we are very happy with it from the point of view of availability,” Sir Dalton observed.

“It has a long way to go. I don't know about total life cycle costs, but I know that its availability and performance has been outstanding,” he added.

German Air Force chief Aarne Kreuzinger-Janik, more taciturn and less given to turns of phrases, fully supported his British counterpart's analysis about the plane's reliable all-weather multi-role platform architecture.

“We can build on it for the future operational availability. It is more than we expected. But it still in the beginning phase. Six years of service does not allow you to see 30 years ahead,” he concurred.

Asked whether the financial crises would stymie plans to induct more Typhoons, both air chiefs said in future this fighter would form the backbone of their air forces. In other words, more and more Typhoons would continue to be inducted in Germany and Britain regardless of the fiscal soup in which Europe finds itself in today.

They also touched on the other point under intense discussion in the Indian strategic community — induction of futuristic technologies — with one section claiming that the type of radar sought by the IAF is unlikely to be provided soon. Sir Dalton replied by pointing out that as a military man, he would have liked those capacities “yesterday.” He proclaimed himself satisfied by the “reasonably proven” capability of the fighter aircraft and hoped there would be a balance between capability and aircraft availability.

As both air chiefs professed their preference for fewer types of aircraft in their fleet, they were asked if the Indian government should not opt for the French Rafale because the IAF already has its maker Dassault's Mirage-2000 in its inventory. Sir Dalton said: “It is a matter of judgement for the IAF and the Indian government.” He went on to add that technology has moved on at a real pace. So there could be no direct comparison between a 15-20 year old technology based aircraft (Mirage) whose avionics and software would be very different from a new offering. General Kreuzinger-Janik, who will be hosting the next IAF chief in August, agreed.

Longuet optimiste pour vendre le Rafale aux Emirats et à l’Inde

http://www.opex360.com/2011/07/20/longuet-optimiste-pour-vendre-le-rafale-aux-emirats-et-a-linde/

Quant à l’appel d’offres lancé par New Delhi, lequel vise à acquérir 126 avions de combat pour remplacer les MiG-21des forces aériennes indiennes, Gérard Longuet s’est dit « confiant ». Pour mémoire, le Rafale est le finaliste de cette compétition, avec l’Eurofighter Typhoon. Selon le ministre, le choix devrait se faire sur des critères techniques plutôt que politiques. « Donc, c’est plutôt de bon augure » a-t-il estimé.

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Oui bon, on a du leur rappeler qu'il etait de leur devoir de supporter un avion qui pouvait amener des ronds a leur pays... je serais pas surpris si une declaration similaire venait du CEMA air  8)

Pour l'Inde je parierais sur un coucou qui a fait ses preuves (c'est ce que les Indiens semblent chercher avant tout), et qui a du potentiel. Le rafale permettrait aussi a l'Inde une transition plus simple vers la creation d'un groupe aeronavale, en maximisant l'investissement grace a une logistique materielle et une formation des personnels en grande partie commune.

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Oui bon, on a du leur rappeler qu'il etait de leur devoir de supporter un avion qui pouvait amener des ronds a leur pays... je serais pas surpris si une declaration similaire venait du CEMA air  8)

Pour l'Inde je parierais sur un coucou qui a fait ses preuves (c'est ce que les Indiens semblent chercher avant tout), et qui a du potentiel. Le rafale permettrait aussi a l'Inde une transition plus simple vers la creation d'un groupe aeronavale, en maximisant l'investissement grace a une logistique materielle et une formation des personnels en grande partie commune.

L Eurofighter serait vendu avec quoi comme armes ? surement Aim-9 ou Iris-T + Amraam peut etre le Meteor, mais niveau Air-sol ?

Cela ne va t il pas faire un micro parc en plus. Alors que l'upgrade des Mirage amène déjà des nouvelles armes, cela ne leur pose pas de problème pour la MCO d'avoir 2 ou 3 parcs d'armement (Russe et Français pour l'instant, + un patchwork si EF2000 ?), cherchent ils une diversification maximale, pour éviter des soucis, ou justement créer des surprises aux adversaires (les Pakistanais ont de l armement US, et les Chinois du Russe) pour éviter les déceptions ?

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Les indiens ne sont probablement pas un micro parc pres, entre les mig-21 antediluviens, les mig-29, su-30, jaguar, mig-27, m2k, les hawk, Be A-50, et j'en oublie encore sans doute... je pense qu'ils essaient quand meme de rationaliser un peu tout cela, ne serait-ce que pour optimiser les investissements, mais sans remettre en cause une philosophie visant a ne pas dependre d'une source unique.

On peut imaginer que dans un futur proche et dans les grandes lignes, le PAK-FA remplacera les mig-29UPG et su-30MKI pour la superiorite aerienne, le rafale remplacera les jaguar et mig-27 pour le multirole air-sol, les m2k modernises remplaceront les mig-21 pour l'interception.

On peut rever aussi d'une aeronavale indienne qui evoluera sur rafale M si le partenariat franco-indien porte tous ses fruits... 8)

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Biggest deal: IAF may buy 189 jets for $20bn

NEW DELHI: The "mother" could well become the "granny" of all defence deals in the years ahead. India is likely to go in for another 63 fighters after delivery of the first 126 MMRCA (medium multi-role combat aircraft) if the "timelines" for its other fighter development projects are not met, say top defence officials.

When the MMRCA selection process was initiated by the defence ministry in mid-2007, the overall project cost was pegged at Rs 42,000 crore, or $10.4 billion for 126 fighters. But it will zoom well beyond $20 billion, if India eventually decides to opt for 189 jets since inflation is also being factored in. Even with 126 jets, this is the biggest such fighter contract going around the world as of now.

This comes even as MoD is all set to open the commercial bids of the two jets left in the MMRCA fray -French Rafale and Eurofighter Typhoon -"within a week or two". Eurofighter Typhoon is backed by the UK, Germany, Spain and Italy,

MoD has already rejected "any scope for comeback" by the other four jets, including the American F/A-18s and F-16s, ejected out of the MMRCA race in April on technical grounds after gruelling field trials.

"We are looking for only 126 fighters. The first 18 jets will come from abroad, while the rest 108 will be manufactured by Hindustan Aeronautics Ltd after transfer of technology (ToT) from end-2016 or early-2017 onwards," said a senior MoD official on Monday.

"But yes, if the timelines for the Tejas LCA (light combat aircraft) and the stealth Indo-Russian FGFA (fifth-generation fighter aircraft) projects are not met, we will go for more MMRCA to retain IAF's combat edge," he added.

Apart from progressively inducting 272 Sukhoi-30MKIs contracted from Russia for around $12 billion, IAF is slated to induct the first lot of 120 indigenous Tejas from end-2013 onwards. India also hopes to begin inducting 250 to 300 FGFA from 2020 onwards under the joint project with Russia, which rough calculations show will eventually cost India around $35 billion in the decades ahead.

But that is in the future. The request for proposal (RFP) for the ongoing MMRCA competition, issued in August 2007, did have the standard clause of India reserving the option to go in for 50% more fighters, over and above the initial 126, in the coming years.

This, however, is the first time that top defence officials have directly linked the progress in the LCA and FGFA projects to the possibility of exceeding the MMRCA acquisition beyond the first 126 jets.

"Commercial bids of Eurofighter and Rafale will soon be opened, with the reports of the Technical Oversight Committee (TOC) and Technical Offsets Evaluation Committee (TOEC) virtually complete now," said another official.

But it will not be "a cut-and-dried" affair to determine the lowest bidder (L-1). "Calculation of L-1 will take around a month due to the huge amounts of mathematical and data verification of the lifecycle costs of operating the jets over a 40-year period, with 6,000 hours of flying, as well as cost of ToT," he added.

Final commercial negotiations with the L-1 vendor will then begin before the contract is ready for signing by December or January. IAF, on its part, wants deliveries of the 126 fighters to begin from December, 2014, onwards to stem its fast-eroding combat edge. Plans have already been firmed up to base the first MMRCA squadron at Ambala, with subsequent squadrons coming up both in the western and eastern theatres.

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Quelque soit l'avion retenu (evidemment tout laisse penser et esperer que le rafale sera choisit), pourvu que le paiement du contrat se fasse sur une base monnetaire relative et non absolue si c'est possible, histoire de ne pas se faire avoir comme sur le contrat des Leclerc EAU ou la devaluation du dollar avait coute tres cher au GIAT.

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Oui mais le contrat doit comporter pas mal de truc style compensation dans l'industrie locale, partenariat privilégié avec des boîtes Indiennes, création de joint venture ... etc

Je dis pas qu'il ne faut pas avoir ce contrat, loin de la. Mais 20 milliard sur le papier, cela peut faire très envie, mais en réalité c'est différent. Puis en terme d'avion de combat le but c'est plus de faire tourner la chaîne que de se remplir les poches.

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Oui mais le contrat doit comporter pas mal de truc style compensation dans l'industrie locale, partenariat privilégié avec des boîtes Indiennes, création de joint venture ... etc

Je dis pas qu'il ne faut pas avoir ce contrat, loin de la. Mais 20 milliard sur le papier, cela peut faire très envie, mais en réalité c'est différent. Puis en terme d'avion de combat le but c'est plus de faire tourner la chaîne que de se remplir les poches.

Oui, le contrat stipule que 50% doit etre investi dans des industries locales, full ToT, Seuls les dix huit premiers avions seraient produits en Europe, le reste en Inde. Il y a dejà une joint venture pour l'optronique (LCA, mirage (?) et rafale (je croise les doigts, dur pour taper) appellée SAMTEL

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