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L'Inde


Blacksheep

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Sauf que les ricains, eux, ils savent y faire... Demande a Airbus, Thomson au bresil, DA en Maroc etc etc.....

Longue liste.

Perso jy crois pas pour le 26 Jan.

Je voulais juste dire que les Ricains y vont quand ils ont une bonne raison d'y aller, et c'est pas toujours pour faire des sous ...

Et ca a pas l'air de leurs poser beaucoup de problemes de voir EADS vendre des Eurofighter jusqu'a present.

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Je pense que les indiens ont intérêt à acheter de tout pour éviter une trop forte dépendance vis à vis d'un pays jusqu'a qu'ils puissent fabriquer eux même

leur avions. C'est ce que je ferais à leur place. Ils ont prévus 50 milliards d'investissement, ils peuvent se le permettre.

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Je pense que les indiens ont intérêt à acheter de tout pour éviter une trop forte dépendance vis à vis d'un pays jusqu'a qu'ils puissent fabriquer eux même

leur avions. C'est ce que je ferais à leur place. Ils ont prévus 50 milliards d'investissement, ils peuvent se le permettre.

Le PAK-FA arrive, à mon avis le M-MRCA sert pour la jointure entre la mise au rencard de la flotte hors d'age de MIG et la production locale de chasseurs 5G.
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Le PAK-FA arrive, à mon avis le M-MRCA sert pour la jointure entre la mise au rencard de la flotte hors d'age de MIG et la production locale de chasseurs 5G.

si c'est juste pour faire bouche trou, ça fait cher le bouche trou
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Le PAK-FA arrive, à mon avis le M-MRCA sert pour la jointure entre la mise au rencard de la flotte hors d'age de MIG et la production locale de chasseurs 5G.

Ce n'est pas du tout la même chose. Ils ne vont pas remplacer des Mig-21 par des PakFa.

Ils auront surement à terme deux ou trois types d'avions : un avion leger type Teja, Rafale/Typhoon et PakFa.

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Ce n'est pas du tout la même chose. Ils ne vont pas remplacer des Mig-21 par des PakFa.

Ils auront surement à terme deux ou trois types d'avions : un avion leger type Teja, Rafale/Typhoon et PakFa.

Le tejas est un premier essais et le MRCA servira de bête de somme avec le Su30 MKI en attentant le pendant léger du PAK-FA (qui lui est plutot de la gamme du Su 30).
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http://bourse.lefigaro.fr/indices-actions/actu-conseils/dassault-aviation-decision-de-l-inde-la-semaine-prochaine-46574

Par Cercle Finance du figaro.fr | Publié le 20/01/2012 à 11:49 | Mise à jour le 20/01/2012 à 11:56 | Réactions (0)

Selon les analystes de Crédit Suisse, l'Inde pourrait enfin annoncer dès la semaine prochaine quel est l'avion de combat dont elle passera commande, cxe qu marquerait le terme d'une procédure engagée en 2008. Les deux finalistes sont l'Eurofighter Typhoon d'EADS et le Rafale de Dassault Aviation. Le premier part favori, selon la presse. Mais pour les spécialistes, tout peut arriver.

Notons qu'EADS détient 46,3% de Dassault Aviation.

En Bourse de Paris, l'action Dassault Aviation recule de 1,2% à 603,5 euros, dans un volume de 20 pièces, quand celle d'EADS cède 0,2% à 25,5 euros.

Le sous-continent indien entend s'équiper de 126 appareils de combat moyens multi-rôles, un important marché évalué de 10 et 14 milliards de dollars. Il s'agit d'une opportunité de croissance cruciale pour l'industrie aéronautique militaire d'Europe, note Crédit Suisse, alors que les budgets de l'OTAN tendent à reculer.

Le chef d'état-major de l'armée de l'air indienne, le maréchal Norman Browne, a déclaré mardi à Reuters que le lauréat pourrait être désigné d'ici deux semaines, rapportent les analystes. Ils citent une autre source, Arabian Aerospace, qui évoque la date du mardi 24 janvier.

La semaine dernière, le journal économique indien Mint estimait que l'Eurofighter pourrait être le mieux disant, information corroborée par nombre d'autres sources de presse. Crédit Suisse se dit d'ailleurs prudemment optimiste quant aux chances de l'avion d'EADS.

Attention cependant : tout peut arriver , ajoutent les analystes. Ils estiment que le prix d'achat du Rafale (mais pas nécessairement son coût de maintien opérationnel) devrait être plus bas. Nous croyons que (le Rafale) offre aussi plus de proximité avec la flotte indienne actuelle, ce qui en faciliterait l'intégration, ajoute la note de recherche.

Même si l'annonce intervenait la semaine prochaine, les négociations finales et notamment celles portant sur les transferts de technologie devraient ensuite durer jusqu'à a fin de cette année.

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http://business-standard.com/india/news/samtel-poised-to-take-offair-force-fighter-fleet/462574/

fter bagging a euro 1.47 billion (Rs 9,600 crore) contract for upgrading the Indian Air Force's fleet of 51 Mirage-2000 fighters, French defence electronics giant Thales is now an 800-pound gorilla on the Indian defence scene. And, its Indian partner, Samtel Display Systems (SDS), is emerging as a company to watch as it swoops alongside Thales on to India's burgeoning aerospace market.

Thales' offset liability from the Mirage upgrade contract amounts to euro 441 million (Rs 3,000 crore). That induces Thales to source from SDS a significant share of the avionics (aviation-electronics) for upgrading the Mirage-2000. SDS, with whom Thales has a joint venture company, Samtel Thales Avionics, is poised to meet that requirement. SDS already supplies Hindustan Aeronautics Ltd (HAL), India's sole aircraft manufacturer, with cockpit displays (multi-function displays, or MFDs) for the Sukhoi-30MKI fighters that are built at HAL's Nashik plant. The Ghaziabad-based company is also competing to build avionics for the IAF's forthcoming Sukhoi-30 MKI upgrade.

And, if the Rafale fighter — built by Dassault with a large avionics component from Thales — is chosen by the MoD as the IAF's new medium multi-role combat aircraft (MMRCA), SDS could benefit enormously from another wave of offset-driven orders for display systems and other avionics in the 126 MMRCA.

"We are looking at a turnover growth from Rs 60 crore in 2011-12, to about Rs 500 crore in 2015-16," Puneet Kaura, executive director of SDS, told Business Standard.

Samtel Thales Avionics (Thales 26 per cent; Samtel 74 per cent), incorporated in 2008, is Thales' only joint venture in India. The French company is currently setting up another JV with Bharat Electronics Ltd for manufacturing radar components.

"Thales wants to build on our maturing relationship to make us a major supply source for avionics. They are looking at India very seriously, given the size of the deals they have signed or are contemplating," says Puneet Kaura.

Thales shares Kaura's optimism. Eric Lenseigne, who heads Thales India, says India is a key market, both in defence and in the civilian areas of transportation, signalling, communications and automatic fare collection systems. Thales’ fare collection systems are installed on the Delhi Metro rail system.

"We are keen on growing our joint venture in India, Samtel Thales Avionics. Samtel has key capabilities, and the capability to grow. We do not rule out their becoming a part of our global supply chain… provided they develop the way that we would like them to develop," says Lenseigne.

So far, SDS's key technological breakthroughs, such as the Su-30MKI displays, have been achieved indigenously. But as it progresses to cutting-edge avionics the company requires technology infusion. For this, Samtel Thales Avionics, is a key vehicle.

An example of the futuristic avionics that SDS hopes to supply is the Infra Red Search and Track (IRST) System, standard kit in the Rafale as well as the Eurofighter Typhoon. This passive sensor detects enemy aircraft at ranges of 60-70 kilometres through the heat (infrared) they emit. Unlike a fighter's airborne radar, which gives away one's own position by emitting an electronic beam, an IRST is entirely stealthy, since it emits nothing.

Thales plans to offer the IRST to the IAF on a ‘Buy and Make (Indian)’ basis. This category of procurement (specified in the Defence Procurement Procedure of 2011, or DPP-2011) requires an Indian partner to absorb critical, high-end technologies and develop capabilities within India. Thales has told the IAF that Samtel Thales Avionics would do 50 per cent of the design and development work in India.

Both Samtel and Thales told Business Standard they would enhance Thales' share of the JV, if the foreign direct investment (FDI) limit is raised from the current 26 per cent. "If the FDI cap is raised to 49 per cent, we have agreed that Thales' holding in the JV will go up to 49 per cent, while we will come down to 51 per cent. This is not a written agreement, but we have an understanding," says Kaura.

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apparament Shiv Aroor ne sait plus quoi penser

http://livefist.blogspot.com/2012/01/mmrca-this-week-januarys-last.html

To be very honest, I don't know what to believe anymore. The conflicting information emerging from the establishment means everything cancels everything else out, leaving you with kibbles. The most reasonable, credible-sounding ones had pointed to a decision before Republic Day (Jan 26), or at the very least by the end of this month. There's one week left this month. Can  a delayed decision be compartmentalized from other government activity (elections, Parliament, etc)? Why is it so unbelievable that the lowest bidder won't be announced in January? What's the hold-up? Hopefully the answers to those questions will emerge this week. I'll do my best to tell you more. Stay tuned.

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