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La marine de guerre israëlienne


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Il est tres intersant de savoir, que les Frégates Sa'ar 5 israelienes, ont une capacité d'armement totalement (ou quasiement) modulable, selon les menaces...

Magnifique concepte.

En comparasion de sa taille et de ses cotes, Israel, a une marine imprésionante...

Il fut voir qu'ils ont deux façades à surveiller et défendre (Mediterranée et Golfe d'Aquaba) Par ailleurs, ils doivent tenir compte de la puissance maritime en face, exemple la Marine Egyptienne c'est 6 fregates lance-missiles de fabrication US, 2 classe Knox (4000t) et 4 O. Perry (4000T) et de l'autre coté la marine Iranienne voir d'autres pays du golfe....

En fait la Marine Israélienne c'est une petite marine de défense cotière bien adaptée à sa mission : sousmarins côtiers (600t) patrouilleurs lance missiles et les corvettes ; le terme de frégate est un peu excessif, le SAR V faisant dans les 1200 T (c'est à dire à peu près un aviso et plus petit qu'une corvette de classe gowind 1700t )

Il est incontestable que les Dolphin leur apportent (dans leur rayon d'action) un supplément de capacités d'attaque. Maintenant il faut voir quelle est la réalité de leurs supposées capacités en termes de missiles de croisière.

Nb. Juste un point d'ordre, les Saar V passent pour être les premières unités furtives alors qu'elles sont postérieures aux Lafayette qui sont beaucoup plus grosses (3200t).....

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Il est tres intersant de savoir, que les Frégates Sa'ar 5 israelienes, ont une capacité d'armement totalement (ou quasiement) modulable, selon les menaces...

Magnifique concepte.

En comparasion de sa taille et de ses cotes, Israel, a une marine imprésionante...

dans les années 1980 israel avait une marine largement plus nombreuse ,mais depuis le début des années 90 la modernisation est enclenché et beaucoup de batiment sont vendue ou mis en réserve c'est surtout les capacités de débarquement amphibie d'israel qui en souffre ,officiellement il ne reste que deux barge de débarquement (pour le tonnage et les photos chapeau a celui qui les trouves).

la marine c'est modernisé acquisition de 3 saar 5 ,3 dolphin et toutes les saar 4 sont passé au standard 4.5, les patrouilleurs cotiers ont tous recu des systéme typhoon et le drone naval protector est apparu.

comme je le disait il y'a un  certain moment la marine israélienne est appelé a monté en puissance car ces ennemies les plus puissants ne sont plus a la frontiére israélienne

hormis hezbollah ,et dans le cas de la syrie sont littoral est assez vaste ,donc il faut beaucoup de batiments pour faire ,un blocus.

l'idéal pour les saar V serai qu'elle soit doté du radar israelien el/m2448 avec des missile barak 1et 8 et des missiles mer-mer gabriel 5 (avec capacité de frappre mer-sol).

israel prévoit d'acheté deux batiments de 250 millions dollards piéces aux usa ,y'a de quoi construire de jolie joujou.

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Au niveau des bâtiments de débarquement je pense qu'au max c'est des LCU (EDIC ou CEDIC en France) et probablement des CTM. De toutes manières pour des opérations côtières à faible distance c'est suffisant...

J'avais trouvé a une époque des images de ces bâtiments dans un débarqument au Liban je crois....

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Officieusement les barges de débarquement Israéliennes de classe Ashdod, Kishon sont décomissionnées. La marine Israélienne possédait au moment de la guerre du Kippur ces barges de débarquement :

3 LSM-1 (1,095 tonnes).

1 LST (1,150 tonnes).

3 Kishon-type (230 tonnes).

3 Ashdod-type (730 tonnes).

Les Kishon et Ashdod ont servi jusque au milieu des années 90.

Image IPBImage IPB

Ici des barges utilisées durant la guerre du Kippur.

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selon Jane's et l'Annuaire des Flottes de combat seul le LCT Ashdod est encore en service l'Ashkelon et l'Ahziv ont été décomissionnées et désarmées

Deux constructions neuves sont souhaitées mais a priori il n'y a pas les financement.

Un navire classe Newport devait être loué aux USA mais il n'y pas eu de suite

Pour les sous marins a priori les deux Gal qui étaient décommissionnés et encore valables ont été envoyés donc pour refonte en Allemagne (décembre 2003) en vue d'une éventuelle vente à la Thaïlande.

Les Dolphins sont trois et sont en acier HY 80 (le même que les 688) et sont donnés pour -350 mètres.

Si deux autres sm sont souhaités pour l'instant il n'y a pas les financements semble t il ...

Le plus important c'est que ces trois dérivés des types 212 seraient capables de tirer une version à tête nucléaire et changement de surface du Popeye.

Il semblerait que le principal soucis de la marine israelienne soit l'opposition de ses "collègues" de l'Air et de Terre dans la course aux financement...

comme quoi  :lol:

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C'est ce que je me suis dit. Même là, où on ne les attend pas. =D

cette homme a une bonne réputation dans tsahal c'est une bonne nouvelle qu'il soit amiral en chef de la hely yam ,d'autant plus que la marine monte en puissance et doit opéré des missions a des milliers de kilométres des cotes israéliennes.

si officiellement israel n'a pas de missiles de croisiére sur ces sous-marins ,je pense perso que cela ne fais aucun doute qu'ils existent et qu'israel a mis en place une dissuasion sous-marine car en dehors des missions de dissuasion rien ne justifie le fait  que la marine soit/sera doté de cinques sous-marins dotés de tube de plus de 533 mm de diamétre.

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arrétez vos chinoiseries comme dirai l'autre et lisez moi ca.

les LCS-I disposerons d'une sacrée puissance de feu .

Lockheed Martin To Continue Work On Israeli Navy Littoral Combat Ship.

by Staff Writers

Washington DC (SPX) Nov 13, 2007

The U.S. Navy recently awarded Lockheed Martin a $2.3 million foreign military sales contract to continue concept and preliminary design work on the proposed Israeli Navy's Littoral Combat Ship (LCS), known as LCS-I. Under the latest contract, Lockheed Martin will work with the U.S. and Israeli navies to develop a technical specification and acquisition cost package for the LCS-I combat system.

During the nine-month combat system configuration phase, Lockheed Martin will examine the combat system performance of LCS-I using two different radar options: the advanced radar under development by Israeli Aircraft Industries (IAI) and Lockheed Martin's SPY-1F radar.

The team will examine the performance of these two radar options using the COMBATSS-21 combat management system integrated with the Israeli Navy Command and Control (IC2) system and develop the technical architecture, high level specifications and estimated costs to integrate COMBATSS-21 with IC2 and multiple Israeli and U.S. sensor and weapon systems including the MK 41 Vertical Launch System (VLS), Typhoon gun and Barak missile. Lockheed Martin is currently partnered with Rafael Armament Systems, Elbit Systems and Ness on LCS-I.

Lockheed Martin received an initial contract from the Israeli Navy in February 2006 to perform a feasibility study for a multi-mission LCS variant. The study, successfully completed in April 2007, resulted in the Israeli Defense Forces' (IDF) decision to approve initial funding for two multi-mission ships currently based on an LCS-I design that would include anti-air, anti-submarine, anti-surface and anti-missile warfare missions, as well as special operations. LCS-I combines the speed, flexibility and survivability of the U.S. Navy LCS with a multi-mission combat system.

The LCS-I variant leverages the flexibility of the U.S. Navy design and the mission module space to provide multi-mission capability. LCS-I's propulsion system is a combined diesel and gas turbine with steerable waterjets. The weapon systems aboard LCS-I include the STANDARD Missile 2, Harpoon and MK 32 torpedo tubes and selected Israeli Navy systems.

"The feasibility study successfully validated the capability of the Lockheed Martin LCS design to support the Israeli Navy's multi-mission requirements. LCS-I will provide the Israeli Defense Force a strategic asset, fully interoperable with the U.S. Navy, to support both asymmetric warfare and broader national security roles," said Joshua Shani, vice president of Lockheed Martin Israel Operations. "Lockheed Martin will continue to work closely with the Israeli Navy, the U.S. Navy and Israeli industry during the combat system configuration phase."

The first LCS for the U.S. Navy, Freedom (LCS 1), continues outfitting and testing at Marinette Marine Corp. in Marinette, WI. Scheduled for delivery in 2008, Freedom will be homeported in San Diego, CA.

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  • 4 months later...

BMD Focus: BrahMos for Israel ?

By MARTIN SIEFF

UPI Senior News Analyst

WASHINGTON, March 12 (UPI) -- India's success in co-producing the Mach 2.8 BrahMos supersonic cruise missile with Russia raises the question as to whether New Delhi would be willing or able to sell that technology to Israel -- which urgently needs it.

And it also raises the question of whether Russia would allow India to sell such technology well in advance of current U.S. cruise missile systems to a close U.S. ally.  ^-^

Israel's strategic deterrent against Iran is its survivable second-strike capability of nuclear-capable U.S.-supplied cruise missiles deployed on its three German-built Dolphin class studies submarines, or U-boats.

But in practice, this Israeli second-strike capability remains highly vulnerable. First, because only one of the three submarines can remain on station at any one time as a second will be either returning to port or coming back to sea and the third will be re-equipping and its crew resting at home at the same time, the deterrent comes down to only a single submarine that may be vulnerable to pre-emptive enemy attack and destruction, rendering its second-strike deterrent useless.

The Israelis realize that, which is why they have wisely ordered two more such submarines from Germany. That should help greatly with the survivability problem.

But the second problem with Israel's nuclear cruise missile deterrent against Iran is far more fundamental.

The cruise missiles that carry the Israeli- submarine-based second-strike deterrent are U.S. Tomahawks, and therefore they are slow -- flying only at 700 miles per hour. The Russians claim that their S-300 and Tor-M1 anti-aircraft and anti-missile defense systems, which have already been supplied to Iran, have an up to 80 percent success rate at shooting down Tomahawks.

Lockheed Martin, which makes the Tomahawks, disputes this. And it correctly points out that the Tomahawks have a formidable stealth capability. But the fact remains that, given the chance, the Israelis would obviously vastly prefer to have Mach 2.8, 2,000 miles per hour Indian cruise missiles they could fire from their Dolphins rather than 700 miles per hour American ones.

Israeli-Indian relations remain excellent. Indeed, the Indian conception of having cruise missiles armed on their own Scorpion diesel-powered submarines purchased from France as a survivable second strike against Pakistan was deliberately and consciously modeled on the Israeli Dolphin-Tomahawk model.

But, again, would Russia permit India to sell BrahMos supersonic cruise missiles to Israel, when Russia remains the primary arms supplier to Israeli's greatest enemies, Syria and Iran ? Also, Israel remains exceptionally close to, supportive of and dependent upon the United States.

If India did sell the BrahMos systems to Israel, the Russians would have to assume that the United States would act immediately to access that cruise missile technology and use it to dramatically upgrade its own.

Again, even if future governments in India were willing to make such a trade, it seems doubtful Russia would let them. And if Israel sought such a deal but found it blocked, would that do permanent damage to the Israeli-Indian strategic relationship?

Yet it might well be in India's interests to sell the BrahMos system to Israel. Over the past 60 years, the tiny Jewish state has often had less than successful experiences in developing ambitious high-tech weapons systems on its own. Its resource base has simply been too small for it realistically to do so.

When these have succeeded, like the excellent Israel Aerospace Industries Arrow anti-ballistic missile interceptor, it is because large defense contractors in other countries with far greater resources -- in the Arrow's case, Boeing in the United States -- have been major participants and partners in the projects.

However, where Israeli high-tech companies, scientists and engineers have excelled has been in incrementally improving and upgrading the weapons systems they bought from other countries. Much of the enormous success and longevity of the French Dassault Mirage fighter-bomber program was owed to the work Israeli experts did in upgrading it and developing its capabilities in the decades prior to the 1967 Six Day War.

For this reason, Indian leaders may in the future be tempted to give Israeli experts access to the BrahMos to help further upgrade it. But even then, it is difficult to see this happening unless the Kremlin approved it.

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  • 2 months later...

l´amiral axel Tal avait prevu la construction de deux navires d´assaut amphibie et porte helicoptere de 10 000 tonnes et de 120 m de long, qúelqu´un sait si le projet a ou va aboutir?

Ce serait bizarre, les israéliens préfèrent les petits bâtiments rapides aux gros navire et les sous-marins.

Puis la marine israélienne n'est pas la priorité de tsahal, elle est surtout défensive, à part les sous-marins peut-être.

Les projets c'est peut-être des LCS, mais c'est surtout les patrouilleurs qui ont le vent en poupe.

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  • 1 month later...
  • 3 months later...

Des nouvelles, de la discrète marine israélienne. =)

Voici un communiqué officiel de l'entreprise IAI .

Israel Aerospace Industries' Barak-1 Anti-Missile Ship-Point Defense System Successfully Completes Series of Live Fire Tests

Oct 26, 2008

Israel Aerospace Industries’ (IAI) Barak-1 ship-point defense system successfully completed a series of four live fire tests with the Israeli Navy and a foreign naval customer. The tests included the use of fire control radars and three different surveillance radars produced by IAI's ELTA Systems Group.

During the series of test firings IAI’s Barak-1 missiles successfully shot down all incoming attack missiles. The tests were performed by two different navies from three ships (two firings were from the same ship).

The tests were conducted under different scenarios (including salvo mode) and against two target types, (including sea skimming missiles some in maneuvering scenarios).

The Barak weapon system is a highly advanced ship-borne anti-missile ship-point defense system, as well as an anti-air/anti-surface gunnery control system. The system provides ready effective 360? defense against sea-skimming missiles, cruise missiles, smart bombs and fixed or rotary-wing aircraft.

The systems feature: vertical launcher; rapid lean-over towards target; Command to Line-of-Sight (CLOS) guidance; all-weather day/night operation; intercept range from minimum 500 meters to 10 km; light-weight and modular; 8-64 rounds.

Barak-1 systems are manufactured by IAI Ltd., in collaboration with Rafael Advanced Defense Systems Ltd. IAI’s MBT Missiles Division is the prime contractor. IAI's ELTA Systems Group produces the systems fire control and surveillance radars.

The Barak system is in operation with the Israel Navy and other modern fleets.

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