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Boeing 787 Dreamliner.


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Voici quelques prototypes  :lol:

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Ce matin, la compagnie aérienne australienne Qantas a indiqué s'être accordée avec le concurrent direct d'EADS pour annuler une commande de quinze Boeing 787-9, et repousser de quatre ans la livraison de quinze B787-8.

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  • 1 month later...

ben dit donc, ils ont toujours des problèmes de structure, on est pas prêt de le voir voler.

on aura peut être sorti le A350 avant  :lol:

http://www.flightglobal.com/articles/2009/08/14/331032/flightblogger-structural-flaw-halts-production-of-alenia-787.html

Alenia Aeronautica has halted production of two major 787 structural components due to wrinkles in the fuselage skin caused by manufacturing flaws in subcomponents of the one-piece composite barrel, according to a letter obtained by Flightglobal affiliate FlightBlogger.

The letter's subject: "Section 44 and 46 stop work order for barrel" details a correspondence between Jay Campbell, sr. manager for supplier management for the 787 fuselage supply chain, James E. Simmons section 44/46 sr. engineering manager and Ciro Occipinti of Alenia Aeronautica in Naples, Italy.

The letter, signed and dated 23 June on Boeing letterhead, was sent the same day Boeing announced the latest delay in the program citing a need to reinforce the side of body structure, FlightBlogger reports.

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une petite vidéo à voir, après la pub, préparer la colle pour les patch.

http://www.msnbc.msn.com/id/32415601/ns/business-aviation/

The Chicago-based company found microscopic wrinkles in the skin of the 787’s fuselage and ordered Italian supplier Alenia Aeronautica to stop making sections on June 23, spokeswoman Lori Gunter said Friday. Boeing has started patching the areas.

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une petite vidéo à voir, après la pub, préparer la colle pour les patch.

http://www.msnbc.msn.com/id/32415601/ns/business-aviation/

The Chicago-based company found microscopic wrinkles in the skin of the 787’s fuselage and ordered Italian supplier Alenia Aeronautica to stop making sections on June 23, spokeswoman Lori Gunter said Friday. Boeing has started patching the areas.

Sympa la déformation du fuselage juste derriere les ailes ... il va falloir en rajouter du carbone pour rattraper le coup :lol:

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  • 2 weeks later...

http://www.latribune.fr/entreprises/industrie/aeronautique-defense/20090820trib000412322/boeing-previent-d-un-impact-financier-significatif-des-retards-du-b787.html

Le groupe a annoncé que ses comptes vont subir l'impact des retards du B787. Il pense même supprimer encore des emplois cette année.

Boeing est toujours pénalisé par son nouveau programme, le futur avion B787 "Dreamliner" (littéralement : avion de rêve).

Selon James Bell, le directeur financier du groupe, les retards concernant cet appareil “vont avoir un impact financier significatif“ sur les comptes de la firme d'aéronautique et d'armement, concurrente de l'européen EADS, maison-mère d'Airbus.

Les difficultés de cet avion ainsi que la récession obligent le constructeur à réduire d’un tiers ses dépenses de voyages. Il risque même de devoir encore supprimer des emplois cette année.

Boeing a par ailleurs annoncé avoir reçu commande de sept nouveaux 737 dans la semaine au 18 août, sans donner l'identité de ses clients. L'avionneur américain atteint ainsi un total de 47 commandes nettes depuis le début de l'année, soit 136 commandes auxquelles il faut retrancher 89 annulations dont quelque 70 sur le B787.

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pas de livraison avant 2010,...,.. 

ils vont battre airbus.

http://www.latribune.fr/entreprises/industrie/aeronautique-defense/20090827trib000415129/boeing-pas-de-livraison-du-dreamliner-avant-fin-2010.html

Boeing a annoncé ce jeudi que le 787 Dreamliner ferait son premier vol d'ici la fin de l'année et que le premier appareil serait sans doute livré au quatrième trimestre 2010. Le constructeur aéronautique explique être arrivé à la conclusion que les premiers essais en vol de l'avion n'avaient aucune valeur d'un point de vue commercial en raison des modifications nécessaires qui ont été faites depuis.

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Le constructeur aéronautique explique être arrivé à la conclusion que les premiers essais en vol de l'avion n'avaient aucune valeur d'un point de vue commercial en raison des modifications nécessaires qui ont été faites depuis.

Traduction : On a tellement merdé que l'appareil qu'on vous à présenté n'a finalement rien à voir avec le produit final. On le fera voler pour la gloire, mais ça nous servira quasiment à rien, on pourrait aussi bien le laisser au sol et le foutre à la benne.

@+, Arka

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  • 2 weeks later...

The damage that spin and uncritical reporting did to the 787 Dreamliner, Boeing, and the airlines

September 10, 2009 – 3:23 pm, by Ben Sandilands

You don’t have to be interested in aircraft or flying to find a parable about corporate fantasies, outright lies, or the image spinning that can harm or destroy businesses by looking at the dismal saga of the Boeing 787 Dreamliner.

As mentioned in the preceding post, Mitsubishi Heavy Industries overnight publicly blindsided Boeing by dropping the use of composites in much of its MRJ project.

No doubt, Boeing will lean hard on 787 partner Mitsubishi to recant, modify, or explain away the obvious, but to what end? The Dreamliner is flirting with failure, or suspension, and has already set records for deceptive public announcements, broken promises and weasel words.

The damage done by the Dreamliner fantasy spinners that suppressed the contrary voices among this once great company’s engineers and designers reaches into Airbus, which fell for the rhetoric and committed to a largely plastic competitor, the A350, and into carriers like Qantas, which still has 50 of the 787s on order and has been left looking reckless in its unquestioning acceptance of the Boeing pitch .

Qantas officially maintains it will get its first 787s in the middle of 2013, and not just the one that Boeing can’t even get into the air, but its successor, the 787-9. Even Air New Zealand, which is the launch customer for that version, has known for some time it won’t get a –9 until 2014.

And now Mitsubishi, who made the wing section that broke unexpectedly in a stress test in May, has dropped the plastics from all the critical or ‘adventurous’ parts of its own MRJ regional jet project.

This 787 con, which featured the roll out of a shell of a jet in July 2007, and was the subject of so many seriously deficient claims by Boeing, was sucked up to by a compliant media that has only just started to ask the hard questions.

What exactly did Boeing expect to get from tame reporting? It didn’t help the project, and probably delayed to some extent the onset of reality.

Neither Qantas nor any other customer on public record, is shown to have commissioned expert independent analysis of the claims for high composite structural usage such as proposed for the 787.

Instead the college kids who look like they should have been Mormon missionaries, stomped the world talking up the 787 as a ‘game changer.’

These are the two most dishonest words in aviation language. The only game changed by the 787 has been that of getting away with fantasy claims for a 767 replacement that on all the real indications will be larger, heavier, more expensive to maintain, and with shorter range.

Boeing is a company where hype has suppressed reality right up to the last possible moment. And not been challenged in general by the mainstream media, until now.

Scott Carson, who was relieved of his ‘leadership’ role at the 787, was replaced as president and CEO of Boeing Commercial Airplanes by James Albaugh, whose previous achievements include the failure of the Connexion by Boeing sky internet product, and the failure to get a fully functioning Wedgetail airborne command and early warning aircraft ready for delivery to the RAAF at anything remotely resembling the original specifications or timetable.

Boeing is a case study of how rhetoric, spinning, and media cultivation can critically weaken if not destroy an enterprise.

Can it now provide a similar case study in how to repair itself? That depends on its customers, who had ordered over 900 Dreamliners, and are battling the GFC, as well as its own ability to make the 787 work.

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Ouch !!!! une section d'aile qui casse en test de stress alors que ce n'était pas prévu et Mitsubishi qui laisse tomber le composite sur ces propres appareils pour toutes les parties critiques  :rolleyes:

le temps qu'ils redessinent entièrement l'avion avec des technologies maitrisés , les clients auront fait faillite ......je me demandes si Boeing ne se dirige pas vers le plus beau plantage industriel de ce debut de siècle

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Ouch !!!! une section d'aile qui casse en test de stress alors que ce n'était pas prévu et Mitsubishi qui laisse tomber le composite sur ces propres appareils pour toutes les parties critiques  :rolleyes:

le temps qu'ils redessinent entièrement l'avion avec des technologies maitrisés , les clients auront fait faillite ......je me demandes si Boeing ne se dirige pas vers le plus beau plantage industriel de ce debut de siècle

On maitrise encore très mal l'industrialisation et la production de gros élément composite, surtout au niveau fatigue.

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