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AIR-DEFENSE.NET

BAE Systems division aeronautique


Invité Rob

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Je fait un offre du paix et c'est la response! Tu es clairement un troll et c'est tout.

  Comme on est on croit les autres non? :lol:

  La paix des "superioriciste" on sait ce que c'est.

  Il est ou votre UCAV?

  Pour le moment ca donne dans la constrution amateur et aerodynes, on est tres impressiones....

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Si tu penses BAE a une mal situation, pense a Dassault, la France a au moins la meme probabilite de reduire le Rafale comment le R-U reduit peut-etre le Typhoon, et en meme temps Dassault n'a pas un part en F35,

Pourquoi chercher toujours la comparaison avec Dassault ? C'est pas un sujet BAE Vs Dassault.

Je ne suis pas la pour ce genre de débats stériles. Surtout avec des arguments comme le JSF ou les sous-traitants se voient partenaires. (pour mois, 'sous-traitant' est différent de 'partenaire' car un seul des deux a accès au code source).

Et puis réduire le nombre de Rafale, peut être. Mais avec un AESA, oui.

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Pourquoi chercher toujours la comparaison avec Dassault ?

  C'est chronique chez Monsieur Robert.

  On se permet de faire des declarations fracassantes de "superiorite" et "d'avance" de BAe par rapport a Dassault dans les autre topics, de melanger torchons et serviettes (UAV, UCAV, Trainers, M 2.0 fighters), d'eviter a tout prix de repondre aux questions pertinentes et d'insulter les autres quand on se fait moucher.

Et puis réduire le nombre de Rafale, peut être. Mais avec un AESA, oui.

  300 avions avec AESA oui et tous francais d'origine. :lol:

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  C'est chronique chez Monsieur Robert.

Si tu as des infos fraiches et exclusives sur les drônes, UAV ou UCAV d'origine BAe, c'est une bonne chose. J'ai peur qu'on se lasse des messages parlant exclusivement d'un autre membre.

  300 avions avec AESA oui et tous francais d'origine. :lol:

Rien ne dit que les 120 commandés jusqu'à maintenant seront "retrofités". Ca ne fera donc pas 300 Rafale AESA. En plus, quand on veut l'exporter, notre Rafale, on se rend compte qu'il faut demander aux USA s'ils veulent bien, parce que c'est toujours eux qui fabriquent notre électronique.
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@Phillippe: Tu as aussi des images du BAE Herti, BAE Fury et BAE Ambersand svp?

Je vais essayer de te trouver cela,  =)

à propos de Brimstone, est-ce qu'ils seront ou sont adaptés sur vos Reaper pour l'A-Stan ? Ou ce ne sont que les Hellfire qui seront largués sur les Taliban ?

Pour le design, G4lly, ils existent des ATL (Avion très léger) et ULM, aussi beau que les Grob et autres petits. 

Image IPB

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The company will close its Woodford site once it has completed the Nimrod MRA4 program. Domestic and export numbers on the Eurofighter Typhoon will contribute to determining both the timing and the scale of the “down-sizing” at Warton in the medium-term.

Whitehead says Eurofighter Typhoon Tranche 3 is a “big issue.” The four partner nations, Britain, Germany, Italy and Spain are struggling to agree procurement numbers and finalize the third production run of the aircraft.

Tranche 1 production is now complete, with Warton now building Tranche 2 aircraft. The first 24 of these aircraft, says Whitehead, are earmarked for the Royal Saudi Air Force, with eight already in final assembly.

 

BAE Plans to Downsize Industrial Footprint

BAE va ferner le site industriel de Woodford aprés l'arret du programme de modernisation des Nimrod.

le site de Warton est également concerné mais dans une moindre mesure puisque l'activité est lié a la production des Eurofighter, néanmois en l'absence de nouvelle commande, tranche 3 ou éxport, une baisse d'activité serait inévitable.

Il y avait bien un UCAV à Far.......

Image IPB

mais c'était pas le Taranis.

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BAE va ferner le site industriel de Woodford aprés l'arret du programme de modernisation des Nimrod.

le site de Warton est également concerné mais dans une moindre mesure puisque l'activité est lié a la production des Eurofighter, néanmois en l'absence de nouvelle commande, tranche 3 ou éxport, une baisse d'activité serait inévitable.

L'article ne dit pas tout. Ce n'est pas un downsizing en general mais un rationalisation en le nombres des sites, c'est a dire Samlesbury va gagner quelques milles travailleurs (sources:

http://www.lep.co.uk/news/BAEs-100m-park-gets-underway.3669013.jp). Le premier phase d'expansion (100 millions de livres) du Samlesbury va creer 1400 jobs la. J'expecte Warton va rester tres important parce que BAE va avoir plus success en les UAVs et Typhoon T3 va exister, les exports va etre pas mal aussi. BAE Systems Military Air Solutions va rester a environ 12000-14000 personnes a mon avis, c'est tres loin la plus grande entreprise des avions militaires. Dassault a seulement environ 6000 en leur part militaire par exemple.

Ici un petit overview:

Warton - environ 4000 travailleurs

Developpement des UCAV/UAV

Developpement du TSP pour l'Arabie-Saoudite

Developpement des avions militaires

Essais des vols

Black Project Office

Typhoon final assembly

UCAV/UAV assembly

Samlesbury - environ 4000 travailleurs ---> en l'avenir 6000+

Production des parts du Typhoon

Production des parts du F35

Production des parts des UCAV/UAV

Production des parts des Goshawk

Brough - environ 2000 travailleurs

Assembly des Hawks

Production des Hawks

Production des ailes du Mantis

Woodford - environ 800 travailleurs

Nimrod MRA4 assembly

Nimrod MRA4 production

Autres 10+ sites avec quelques personnes et en total environ 2000-3000 personnes.

Autres nouvelles:

Le Tornado Sustainment Programme progresse, un grand vent des missiles est proche et la development du TSP standard a Warton est presque fini.

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La probabilite d'aucun T3 est a mon avis zero.

Eurofighter Partners Talk Numbers

Talks could begin over next several weeks

By andrew chuter

Published: 31 Dec 18:59 EST (22:59 GMT)

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FARNBOROUGH, England - Eurofighter could be in talks with its partner nations around the end of the month to define the contract steps needed before signing by year's end to build the third and final batch of Typhoon fighters, according to Chief Executive Aloysius Rauen.

The Eurofighter boss told reporters at a briefing here that he thought his customers could begin talks with the company "in the next couple of weeks on a route to contract."

"The complete set of documents is now on the table, and we are awaiting feedback from the customer regarding the route to contract. The baseline package is on the table. We have no indication that anyone wants to reduce numbers. The opposite is the case. It is still the declared target of the nations to sign a contract by the end of the year or at the latest the beginning of next year," he said.

The Eurofighter consortium owned by Alenia, BAE Systems and EADS delivered a full set of contract documents to NETMA, the Eurofighter procurement agency working on behalf of the governments, at the end of June and is awaiting a response, he said.

Britain, Germany, Italy and Spain have been haggling among themselves for months over a deal to build up to 236 fighters as the last part of a 1998 deal to purchase 620 aircraft.

The British and Italians have been looking to reduce procurement numbers in the face of changing requirements and tightening budgets, causing disharmony in the ranks as the four nations attempt to stitch together a deal to complete the Typhoon purchase.

Earlier, the British had asked Eurofighter for price proposals on its full 88 aircraft Tranche 3 commitment, half that number and no aircraft at all.

The four nations are bound by the terms of the late 1990s deal to stick to their portion of the purchase of 620 aircraft or face eye watering penalty payments.

Rauen's remarks came after Stefan Zoller, chief executive of EADS' Defense & Security division, had earlier told reporters the talks had reached a "crucial phase."

"We need numbers and price by the summer break," Zoller told journalists on July 13 at a media seminar ahead of the Farnborough Airshow. "We're running late. We hope to have a decision soon."

Reuters reported July 11 that in an attempt to break the deadlock in negotiations, German Defense Minister Ruediger Wolf had written to his European counterparts suggesting they split the production order into two parts.

"The first batch would be ordered when the contract is signed and the second step would be an option to be contracted at a later date, which needs to be defined," he said in a July 7 letter.

The last British aircraft is scheduled to be delivered in 2014.

During a visit here July 15, British defense procurement minister Baroness Ann Taylor refused to be drawn on the British position regarding Typhoon, saying they "were not in a position to say what we are going to do."

One BAE executive said it was possible the British could buy its Tranche 3 aircraft but sell off some of its less capable 55 Tranche 1 Typhoons on the secondhand market.

The day Farnborough opened coincided with the last of 148 Tranche 1 aircraft leaving the Eurofighter production line. Most of the aircraft in the production run are pure fighter aircraft, although some British Typhoon's have a limited air-to-ground capability.

The Tranche 2 aircraft now on the production line will have a full multi-role capability. About 323 are being built.

Rauen says he remains confident the final phase will be under contract by early next year, even though it may require some flexibility over aircraft deliveries to close the deal.

"It is still the declared target of the nations to sign a contract either late this year or the beginning of next year at the latest. It is my absolute top priority" to ensure production continuity, he said.

Link.

http://www.defensenews.com/osd_story.php?sh=VSDF&i=3632007

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FARNBOROUGH 2008: Oman pushes the Typhoon door ajar

Though still the faintest of prospects, Oman is understood to be showing an unexpected ‘glimmer’ of interest in the Eurofighter Typhoon.

At first glance, Typhoon might seem to be ‘too much aeroplane’ for the small Gulf Sultanate, which currently operates one squadron of BAE Hawk 100s and 200s, two squadrons of ageing SEPECAT Jaguars and one squadron of Lockheed Martin F-16 Block 50s.

The Royal Air Force of Oman is believed to have launched a Jaguar replacement programme, however, and might want to maintain its strong links with UK industry and the Royal Air Force.

The long-standing co-operation dates back to the 1960s and has seen British industry supporting the RAFO and the Sultan of Oman’s Air Force (as it was once known) as well as a regular flow of RAF exchange and contract pilots flying Strikemasters, Hunters, Jaguars and other aircraft types.

Now that the RAF has declared the Typhoon fully combat ready in the air-to-air and air-to-ground roles, the aircraft has the multi-role capabilities that the Sultan’s air force has always prized. The aircraft would also give Oman a real boost in air defence capability, fully able to meet any regional threat.

Link.

http://www.flightglobal.com/articles/2008/07/18/225867/farnborough-2008-oman-pushes-the-typhoon-door-ajar.html

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100% du Tranche 3 probable, si on croit le CEO du Eurofighter, qui doit savoir!  =)

FARNBOROUGH 2008: Eurofighter chief bullish on signing full Tranche 3 order

By Craig Hoyle

The Eurofighter consortium has no current indication that any of the programme's four European partner nations plan to cut their Tranche 3 orders for the Typhoon, according to chief executive Aloysius Rauen.

Although Italy and the UK have previously requested pricing options on potentially reducing their commitments to the 236-aircraft Tranche 3 order, Rauen says: "We have 236 aircraft in Tranche 3."

The NATO Eurofighter and Tornado Management Agency began negotiations with Germany, Italy, Spain and the UK on the Tranche 3 order following May's Berlin air show, and a complete proposal was submitted to the nations on 28 June.

"We are waiting for feedback on the route to the contract," says Rauen, with Eurofighter still requiring a signature late this year or early in 2009 to ensure a continuation of production activities. In bullish mood, Rauen says: "The recent schedule adherence makes us very confident."

Meanwhile, production of the Typhoon for export customers Austria and Saudi Arabia is gathering pace, while first indications also emerged at the show of possible new interest elsewhere in the Middle East.

Eurofighter delivered Austria's ninth of 15 Block 5 Typhoon interceptors - also the programme's last of 148 Tranche 1 production aircraft - to Zeltweg air base on 15 July.

The first five of 24 aircraft to be completed for the Royal Saudi Air Force in the UK are now on BAE Systems' Warton final assembly line, and an agreement is "very close" on local assembly of a further 48 of the type, says a BAE source.

Alsalam Aircraft remains the clear favourite to establish a local assembly and in-service support centre for the Saudi Typhoons, with Dahran appearing to be favoured site for the facility.

A group of BAE officials are expected to visit Saudi Arabia in late July to advance the deal, while the nation's first aircraft could make its debut flight before year-end.

Flight's air show news affiliate Flight Daily News reported that Oman has shown early interest in a possible future purchase of the Typhoon as a replacement for its Sepecat Jaguar strike aircraft.

The UK Royal Air Force recently announced plans to deploy the type to the nation early next year to participate in the bilateral exercise Magic Carpet.

Link.

http://www.flightglobal.com/articles/2008/07/18/225859/farnborough-2008-eurofighter-chief-bullish-on-signing-full-tranche-3.html

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  • 2 weeks later...

Romandie.news, 30/07/08,

Les Lords n'ont pas l'air très contents ... Ils reconnaissent l'existence de "pressions" ... Intéressants pour l'avenir.

"GB: la décision d'abandonner une enquête visant des Saoudiens jugée légale"

LONDRES - Le Serious Fraud Office (SFO), qui traque au Royaume-Uni la délinquance en col blanc, a gagné mercredi son appel contre un jugement estimant qu'il n'aurait pas dû abandonner une enquête en corruption visant BAE Systems et des officiels saoudiens.

La Chambre des Lords, instance d'appel dans cette affaire, a renversé le jugement prononcé en avril par la Haute Cour de Londres. Celle-ci avait considéré qu'il était illégal pour le SFO d'avoir, en décembre 2006, abandonné une enquête pour corruption visant un contrat d'armement entre le Royaume-Uni, l'Arabie Saoudite et le groupe d'armement BAE Systems.

Dans leurs attendus, les Lords, qui ont voté à 5-0 en faveur du SFO, n'ont pas nié l'existence de pressions saoudiennes. L'un d'eux, Lord Bingham, a estimé que le directeur du SFO, à l'époque Robert Wardle, "avait été confronté à une vilaine menace, manifestement malvenue".

Mais il a considéré que le problème n'était pas de savoir si la décision prise était bonne ou mauvaise, mais si elle était légale. Et il a décidé qu'elle était légale.

La Baronne Hale, qui a également participé au jugement, a assuré aussi qu'elle aurait aimé soutenir la décision de la Haute Cour car il est "parfaitement détestable qu'un officiel indépendant se sente obligé de faire droit à des menaces d'une quelconque sorte". Malgré tout, elle a estimé "que la décision du directeur était légale".

Le SFO avait abandonné son enquête avec l'appui officiel de l'ancien Premier ministre Tony Blair. Celui-ci avait argué de risques vitaux pour la sécurité du pays en matière de terrorisme si l'Arabie Saoudite se trouvait froissée et retirait sa coopération avec les services britanniques.

Deux associations de lutte contre la prolifération des armes, Campaign Against Arms Trade (CAAT), et contre la corruption (Corner House) avaient alors attaqué cette décision en justice en février, estimant que la raison première de l'abandon de l'enquête était commerciale, BAE craignant de perdre un nouveau contrat avec l'Arabie Saoudite si des officiels saoudiens étaient ennuyés par la justice.

Elles avaient obtenu gain de cause, mais le SFO avait fait appel, les 6 et 7 juillet derniers.

Le porte-parole de CCAT Symon Hill a estimé que cette affaire allait écorner la confiance du public dans BAE Systems et dans le gouvernement.

S'adressant à la presse devant la Chambre des Lords, il s'est dit "désolé" du résultat de l'appel, se plaignant que "les Lords n'aient pas répondu dans leur jugement à la plupart des points que la Haute Cour ou nous-mêmes avions soulevés".

"Nous avons peut-être perdu légalement, mais nous avons certainement gagné politiquement", a-t-il estimé, assurant que les deux associations avaient été "submergées" de manifestations de soutien ces derniers mois.

"Le public est scandalisé, et beaucoup plus au courant de l'influence de BAE Systems dans le gouvernement", a-t-il ajouté.

BAE Systems a refusé de commenter le résultat du procès, estimant qu'il s'agissait "d'un jugement sur la légalité d'une décision prise par le directeur du SFO dans laquelle BAE Systems n'a pris aucune part".

(©AFP / 30 juillet 2008 13h53)"

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La justice britannique enterre une gigantesque affaire de corruption

par Jean Guisnel (Le Point):

La Chambre des lords, plus haute instance judiciaire britannique, a dit le droit ce matin : le gouvernement de Tony Blair pouvait légitimement interrompre l'enquête de ses propres services qui allait mettre officiellement à jour la plus énorme affaire de corruption dans les milieux de l'armement qui n'ait jamais été découverte. Cette décision judiciaire clôt le dossier, qui avait été relancé le 10 avril dernier lorsqu'une juridiction d'appel avait donné raison à deux associations militant contre les ventes d'armes, Corner House et Campaign Against Arms Trade (CAAT), lesquelles estimaient que la décision de Tony Blair était illégale.

Durant des années, l'industriel British Aerospace aurait financé, à partir d'une énorme caisse noire alimentée par les ventes de bombardiers Tornado lors du contrat Al-Yamamah, les plaisirs vénéneux de dirigeants saoudiens : parties fines avec des prostituées, voyages de luxe, casinos, restaurants haut de gamme, voitures somptueuses, loges recherchées dans les stades de football les plus en vue, un Airbus, etc. En septembre 2006, les investigations du Serious Fraud Office , chargé de la grande délinquance financière, avaient considérablement avancé.

"Je n'ai absolument aucun doute que la bonne décision a été prise"

Furieux des progrès de l'enquête, les dirigeants saoudiens avaient alors fait savoir au gouvernement britannique que, si l'enquête se poursuivait, ils se tourneraient vers d'autres fournisseurs pour un nouveau contrat mirifique en cours de discussions avec Londres, portant cette fois sur l'achat de 72 chasseurs Eurofighter Typhoon, concurrents du Rafale français. Le 15 décembre 2006, Londres interrompt autoritairement l'enquête. Tony Blair invoque alors de fumeux prétextes de "sécurité nationale" et cite la "lutte contre le terrorisme", dans laquelle le royaume saoudien aiderait puissamment la Grande-Bretagne. Alors que les services secrets, le MI 5 et le MI 6, font savoir que la réalité est exactement l'inverse.

Qu'importe pour Tony Blair, qui déclarera sans hésiter : "Je crains qu'à la fin, mon rôle de Premier ministre soit de signaler où se trouve le meilleur intérêt national, intérêt stratégique, de notre pays. Je n'ai absolument aucun doute que de ce point de vue la bonne décision a été prise." Que la Grande-Bretagne ait signé la convention de l'OCDE contre la corruption ne lui avait pas semblé poser le moindre problème. Il avait raison de penser ainsi, puisque la juridiction suprême de son pays lui donne raison...

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Et tout ça se passe au Royaume de sa très gracieuse Majesté...:lol:

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Rien ne dit que les 120 commandés jusqu'à maintenant seront "retrofités". Ca ne fera donc pas 300 Rafale AESA. En plus, quand on veut l'exporter, notre Rafale, on se rend compte qu'il faut demander aux USA s'ils veulent bien, parce que c'est toujours eux qui fabriquent notre électronique.

Mouais, ca me parait tiré par les cheveux tout ca.

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BAE linked to Zimbabwean arms dealer

By Christopher Thompson and Michael Peel in London

Published: July 31 2008 23:31 | Last updated: July 31 2008 23:31

BAE Systems, the British arms manufacturer under investigation in several countries for alleged bribery, paid at least £20m to a company linked to a Zimbabwean arms trader allied to President Robert Mugabe, documents seen by the Financial Times show.

John Bredenkamp, who has indefinite leave to remain in Britain, has had a controversial career ranging from supplying military equipment to the Zimbabwean military to mining in the Democratic Republic of Congo.

British properties owned by Mr Bredenkamp were raided by the Serious Fraud Office more than 18 months ago as part of a long-running investigation into BAE aircraft sales to South Africa. The payment of at least £20m is the first detailed evidence of a financial relationship between Mr Bredenkamp and the group.

The payments raise fresh questions about BAE’s dealings with outside agents, intermediaries who sometimes act as brokers in arms deals. Agents have featured in investigations into whether BAE channelled bribes to foreign officials to win contracts.

BAE refuses to provide details of its relationships with agents, although it has pledged to introduce reforms as part of an effort to improve its image after the corruption investigation into its multibillion-pound al-Yamamah arms deal with Saudi Arabia.

The payments linked to Mr Bredenkamp were made between 2003 and 2005 by Red Diamond Trading, a BAE subsidiary registered in the British Virgin Islands, from a London-based Lloyds TSB account, according to documents seen by the FT. The money was transferred to Kayswell Services, also registered in the British Virgin Islands, a company in which the documents list Mr Bredenkamp as a beneficiary.

British Virgin Island company records show Red Diamond was liquidated on May 30 last year, just two weeks before BAE announced that Lord Woolf, the former lord chief justice, would investigate its ethical conduct and compliance with anti-corruption rules. BAE, Mr Bredenkamp and Kayswell all declined to confirm the payments or comment on what the money was for.

Less than two weeks ago, BAE unveiled a plan to achieve “benchmark standards of governance” as part of its response to Lord Woolf’s recommendations.

Mr Bredenkamp has been involved in tobacco trading, oil procurement and – according to the United Nations – the supply of equipment to the Zimbabwe air force. Mr Bredenkamp says he has always complied with European Union arms sanctions, in force against Zimbabwe since 2002, which ban “the provision of financing related to military activities”.

Mr Bredenkamp, who prospered under Ian Smith’s white Rhodesian regime, is now a close associate of Zimbabwe’s rural housing minister, Emmerson Mnangagwa, head of the Mugabe government’s Joint Operational Command, a body widely identified as leading the campaign of violence against the government’s political opponents.

The Serious Fraud Office raids on Mr Bredenkamp’s UK properties were part of an ongoing investigation into BAE’s 1999 £1.6bn jet fighter sale to South Africa, when several ruling African National Congress officials allegedly received bribes.

A spokesman for Mr Bredenkamp denied he had any involvement in the South African sale and said it was “wholly inappropriate” for him to make any comment while the SFO inquiry continued.

BAE said: “It is our policy not to comment on payments to individual parties or organisations, or on the individuals, parties or organisations themselves.”

http://www.ft.com/cms/s/0/c997119a-5f41-11dd-91c0-000077b07658.html?nclick_check=1

il faut demander aux USA s'ils veulent bien, parce que c'est toujours eux qui fabriquent notre électronique

  Temps de se remetre a l'heure...

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  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Raytheon System's precision systems director, Tobin Touchstone, said the company is already looking at growth options for the weapon and has started a dialogue with BAE Systems over the possibility of integrating Paveway 4 on its Mantis long-endurance UAV, unveiled at the Farnborough International Airshow earlier this month.

Mantis is a technology demonstrator program initially aimed at investigating intelligence, surveillance, target-acquisition and reconnaissance capabilities, but later phases of the project could include arming the platform.

BAe réfléchit à équiper le Mantis de paveway

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