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JLTV, le remplacant des Humvee


alexandreVBCI

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le MATV semble être le digne successeur du Hummer mais on poids et son gabarit hors normes ne peut le remplacer de manière avantageuse. J'en vois tous les jours, j'en ai même piloter un vendredi dernier ça se pilote comme un RAV 4 mais le gabarit est un handicap de taille, quand on songe que 5 hommes max logent dans un engin pareil. Il faut que les USA misent sur un véhicule moins imposant. Mais je suis un fan de cet engin c'est clair.

Un problème de jeunesse apparait néanmoins au niveau de la boite de vitesses, la pompe l'alimentant en huile est fragile et des FIT sont en cours pour remédier à ce problème. Les équipages ne jurent que par lui il rencontre un succès énorme auprès de ses utilisateurs c'est incontestable.

A force d'en voir les P4 me paraissent des jouets.

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Derrière ma chambre il y a ceci.

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Le M-ATV est simplement un MRAP optimisé pour les conditions afghanes.

Le JLTV, remplaçant du Hummer, sera d'un gabarit autrement plus contenu. Même si, pour nous français, il est énorme. Ainsi, il ne devra pas dépasser 9t ce que fait le M-ATV

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Oui tout à fait. Quand tu rajoutes la conduite "dynamique" des américains, il y en a eu des sorties de route.

En Irak, la qualité du réseau routier pardonnait beaucoup. En Afghanistan, ce n'est plus la même chose.

Cet exemple permet de bien faire comprendre que le programme MRAP met en place des transporteurs blindés et non des véhicules de combat. A titre de rappel, pour donner un repère simple à comprendre, la demande de l'US-Army imposait la capacité suivante:

- MARP: 80% route, 20% tout terrain.

- M-ATV: 80% tout terrain, 20% route.

A propos du Maxxpro, ce problème fut à l'origine de l'introduction de la version Maxxpro-Dash pour l'Afghanistan. Plus compact, bas, il devient plus agile et donc gerable.

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oui ici il y a que les dash et 2 Xl en version san. Les dash perdent 30 cm de hauteur par rapport au normal, possède un meilleur rapport poids/puissance et un rayon de braquage plus faible. J'ai pas encore conduit de maxxpro donc je ne peux faire la comparaison avec un Matv mais les équipages s'en plaignent.

Ils sont en train d'installer les parasols sur les GPK normal ça commence à plomber dur et les p'tits gars du Nebraska commence à ressembler à des homards...

Mais bon ça à vraiment une super gueule tout de même j'ai même fait des photos de maxxpro singapouriens prouvant ainsi ce que j'avançais dans la FT du maxxpro que j'ai rédigée pour DSI avant mon départ.

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Ces engins sont de plus en plus énormes et lourds et je me demande :

- les coûts de possession et d'utilisation (carburant, entretien,...) ne seront-ils pas plus élevés que pour le Humvee ?

- vu le poids, aura t-il la même capacité à manœuvrer, pourra t-il vraiment être engagé partout (impact sur les routes, ponts,...) ?

- quel sera le prix d'achat de ces engins ?

- combien de temps avant que ces coûteux engins ne deviennent inadaptés (notamment au regard de l'évolution des menaces et des munitions susceptibles d'être utilisées contre eux) ?

- qu'est ce qu'on fera à ce moment là, on lancera encore un nouveau programme pour un véhicule encore plus volumineux, lourd, gourmand en carburant et cher ?

In fine, est-ce que les États-Unis peuvent se permettre (financièrement) de remplacer tous les Humvee par ces engins ?

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Pour les forces spéciales, qui opèrent discrètement, qui peuvent assez souvent profiter de l'effet de surprise et qui doivent pouvoir être déposées par des hélicos ou des avions, ce genre de véhicules convient bien.

Pour des missions de patrouille ou d'escortes de convoi en zone de guerre (ville, zone montagneuse, etc.), à la moindre embuscade, même réalisée avec des AK-47 ou dérivé, ça va tourner à la boucherie, l'équipage n'ayant quasiment aucune protection.

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C'est bien pour cela que l'offre de Force Protection avec son JAMMA ne porte que sur un segment de l'emploi du Hummer. Il y a notamment le gros problème de la soute du MV-22 particulièrement étroite.

Le programme JLTV veut prendre en compte le reste. Mais, peut-être est-il trop surréaliste? La taille des candidats est assez encombrante elle aussi.

Déjà, les Hummer sont gros par le passage de la transmission au centre et donc avec peu de place, mais là, on va plus loin. Peut-être trop loin?

Il me semble que l'US-Army a voulu trop de capacité au lieu de mener deux programmes disjoints.

Le JLTV se présente sous de nombreux aspects tel un mini transport de troupes. Ce n'est plus un véhicule de liaison sécurisé.  

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  • 1 month later...

Le JLTV va-t-il être abandonné ?

However, budgets are shrinking and the Army also plans to field the Ground Combat Vehicle in the next seven years and complete a recapitalization of the Humvee fleet. Army leaders know JLTV costs can't spiral out of control in the current budget environment.

Originally intended to replace the Humvee, the House Appropriations defense subcommittee wrote in the 2012 defense spending bill that "the operational niche to be filled by the JLTV appears to be shrinking," and cut $50 million off the Army and Marine Corps research and development budget request.

http://www.defensenews.com/story.php?i=7244124&c=AME&s=LAN

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  • 1 month later...

JLTV, ça commence à sentir le sapin !

The Senate defense appropriations subcommittee cut the JLTV during its mark of the FY-12 defense appropriations bill,“citing shifting requirements and rising costs.”

The Army and Marines already have numerous ground vehicle buys in the works such as the Army’s M-2 Bradley-like Ground Combat Vehicle, the Marines’ Amphibious Combat Vehicle and the Army’s Humvee recapitalization plan which may overlap with the JLTV’s requirements for a survivable yet maneuverable light truck (in fact, JLTV is already playing a role in this effort).

We’ll see what happens during tomorrow’s vote on the bill by the full Senate Appropriations Committee. Remember, Congress is looking to cut billions from defense coffers. A truck that seems like it shares characteristics with the Humvee recap program or the M-ATV (smaller, lighter version of an MRAP) may be seen as redundant and wasteful by lawmakers.

Here’s what subcommittee chair Sen. Daniel Inouye (D-HI) had to say about the cut: “The bill terminates the Joint Light Tactical Vehicle program due to excessive cost growth and constantly changing requirements.  The committee believes that alternatives exist today to meet the Army and Marine Corps’ requirements to recapitalize and competitively upgrade the Humvee fleet, and supports funding for those programs."

Read more: http://defensetech.org/2011/09/14/jltv-at-serious-risk/#ixzz1Xy0QXSxo

Defense.org

http://defensetech.org/2011/09/14/jltv-at-serious-risk/

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  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Le JLTV abandonné ?

Le Humvee, bête de somme des armées US devait être remplacée par les Joint Light Tactical Vehicles (JLTV), un programme pour lequel bataillent quatre constructeurs.

La dégradation des comptes publics et les projet de coupes claires dans les programmes US remettent en question l'existence même du JLTV.  Faut-il dépenser 360 000 $ par véhicule de ce type (l'US Army en aurait besoin d'au moins 50 000!), alors que moderniser un bon vieux Humveee ne reviendrait qu'à 180 000 $ par véhicule?

Le Marine Corps, dont les besoins ne sont pas aussi élevés, penchait pour le remplacement de quelque 18 600 Humvee et autres camions tactiques par des JLTV. 5 500 unités précisément. Mais voilà que le Corps préfère désormais s'équiper en véhicules amphibies en priorité et qu'il pourrait repousser l'achat de JLTV à l'horizon 2020.

L'US Army s'interroge. Elle a publié une RFP (Request for proposals), le 28 septembre, précisant qu'elle pourrait être amenée à moderniser au moins 60 000 Humvee. Faites les comptes...

http://lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr/archive/2011/11/24/humvee-le-vehicule-tactique-qui-resiste-a-la-crise.html

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  • 1 month later...

Le retour du JLTV.... et la mort du retrofit des Humvee !

"Spending millions to rebuild the Army’s aging Humvee fleet apparently stopped making sense up on Capitol Hill.

Defense leaders, especially those in the Marine Corps, had said it was fool hardy to spend slightly less to rebuild the old fleet rather than invest in new trucks that will last longer. However, Congress pushed back pointing out how each service has recently struggled to deliver new vehicles.

AOL Defense reported last night that Congress has finally listened to those pleas from the Pentagon and agreed to cancel the Humvee Recapitalization program in the forthcoming defense budget with those funds transferred over to the Joint Light Tactical Vehicle program."

La suite :

http://www.dodbuzz.com/2012/01/24/report-army-cancels-humvee-recap-places-bets-on-jltv/

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  • 6 months later...

Enfin, les 3 derniers concurrents pour le choix final sont sélectionnés :

The U.S. Army and Marine Corps awarded Oshkosh, AM General and Lockheed Martin 27-month contracts to compete in the engineering and manufacturing development phase of the Joint Light Tactical Vehicle competition — the last round before a winner is selected to build the Humvee replacement fleet.

La suite : http://www.dodbuzz.com/2012/08/23/army-and-marine-corps-pick-jltv-winners/

Une vidéo du modèle Oshkosh :

http://defensetech.org/2012/08/23/oshkosh-showcases-jltv-entry-l-atv/

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Tamir Eshel développe un peu les implications industrielles de cette décision.

http://defense-update.com/20120824_jltv_emd-2.html

The Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) program entered a new phase yesterday, with the award of $187 million in three contracts for the 27 months Engineering and Manufacturing Development (EMD) phase of the program. Two independent contractors, Oshkosh Defense ($56 million) and AM general ($64 million) along with an industry team lead by Lockheed martin ($66 million) were selected to proceed to the EMD phase. Each of the winning companies will deliver 22 prototype vehicles within 12-14 months, to be used for testing by the services. Primary variants with companion trailers include the utility carrier and shelter (JLTV-UTL), a two-seat prime mover with an open bed; and the general-purpose vehicle (JLTV-GP), which is a four-seater that will carry troops, ammunition and small supplies. Following the EMD phase the government will select a single contractor to produce at least 50,000 JLTV vehicles for the Army and 5,500 for the Marine Corps, at an estimated cost of more than US$6 billion. The JLTV program is closely followed by Australia, the U.K., Israel and Canada, although except of Australia, no foreign country has committed funding to the program.

Two of the three teams participating in the Technology demonstration phase did not make it – the General Dynamics – AM General (GTV team) failed to get its Eagle selected, so did the BAE – Northrop Grumman team, offering the Valanx, the vehicle originally developed in cooperation with Navistar Defense.

What brought the teams to collapse before the EMD phase was the realization that the vehicle cost, weight and performance could not meet the new requirements. In January 2012 the Army stated cost targets of $230,000 – $270,000 for the vehicles, almost half the cost of the original vehicle and about the same cost that would involve upgrading the current HMMWVs. This ‘diet’ presented an advantage for traditional producers of tactical vehicles like Oshkosh, AM General and Navistar, that provide ‘vertically integrated’ supply chain under one roof, thus being more flexible in the allocation of manufacturing resources and cost margin of main subsystems (engine, suspension etc).

While the strategy of a single bidder worked for Oshkosh and AM General, it did not help Navistar get a piece of the action. Its strategic move leaving the team with BAE did not help either. While BAE is still part of the Lockheed Martin team, Navistar that went its own way to offer its newly developed ‘Saratoga’ design, lost on all fronts.

AM-General played the same strategy, and won. Both AM General and Oshkosh won with independent designs, developed outside of the government funded (technology development) track at the company’s private funding.

Wining one of the three EMD contracts is a major win for AM General, which fought hard to keep its share of the Pentagon’s vehicle procurement budget in the post HMMWV era. So far AM General was a single product company, based entirely on the HMMWV line produced primarily for the US Government. Throughout the evolution of the program AM General maintained its alliance with General Dynamics Land Systems, developing the Eagle technology demonstrator. At the last moment, on March 28 this year, the company sidestepped submitting an independent bid with its own BRV-O, while maintaining the team with GDLS. “As the most experienced tactical wheeled vehicle in the United States, AM general is uniquely focused on meeting the needs of the U.S. armed forces” Charles M. Hall, president and CEO of AM General said, “our team is prepared to move forward – shoulder-to-shoulder with our customer – on this critical national initiative.” AM general’s Blast-Resistant Vehicle – Off Road (BRV-O) prototype uses a crew capsule and modular armor already proven effective in government-supervised blast testing. It also features a lightweight, fuel efficient, high performance engine; a self-leveling suspension system; a C4ISR backbone with open-standard networked architecture and clustered super-computing power, and other advanced components. Its mobility technology, matured to meet Warfighter demands, accumulated more than 300,000 operational test miles and demonstrated high reliability and maintainability.

Oshkosh also demonstrated an impressive rebound into the JLTV program. Since 2006 Oshkosh has invested significant amounts in developing platforms and technologies to meet JLTV requirements. Originally teamed with Northrop Grumman and Plasan, Oshkosh lost the first (TD) phase back in 2008, but kept on improving the developmental Light Tactical All-Terrain Vehicle (L-ATV) on its own funding. “As a result, the Oshkosh JLTV delivers the latest automotive technologies, including the TAK-4i independent suspension system, along with advanced crew protection system, while meeting the JLTV performance at an affordable price” John Bryant, vice president and general manager of Joint and Marine Corps Programs for Oshkosh Defense said. He added that the intelligent independent-suspension system to provide significantly faster speeds when operating off-road, which can be critical to troops’ safety. Based on its modular armor design, the vehicle can accept multiple armor configurations, which allows the vehicle to adapt easily to changing operational requirements.

Market analysts consider the main competition will be between AM General and Oshkosh, but Lockheed Martin, the Pentagon’s largest contractor, isn’t ready to give up. The team established by the company in 2005 was the only team to survive through all the program phases and now they are playing to win. “We’ve had a consistent team since day one, and this win highlights the merits of a stable, proven design,” said Scott Greene, vice president of ground vehicles at Lockheed Martin’s Missiles and Fire Control business. ” The team includes BAE Systems tactical wheeled vehicles operations in Sealy, Texas, Other members include Allison Transmission, Cummins Engine, L3 Combat Propulsion Systems, Meritor Defense, Robert Bosch LLC and Vehma International of America. According to Scott, these production-ready JLTV EMD vehicles are more affordable than their predecessors, built with lower-cost materials, offering higher fuel efficiency and lower logistical support costs.

“Two JLTVs have been produced on an active manufacturing line, so we are already well prepared for rapid production and testing” Scott added. The team’s JLTVs offer enhanced crew safety based upon government tests that show the design meets the high blast-protection standards, with margin, of many existing mine-resistant vehicles serving in combat today. This diet has reflected in significant weight loss, “The Lockheed Martin team shaved hundreds of pounds off the TD design, which was already proven in helicopter lift tests.” Greene added.

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  • 2 weeks later...

Un candidat non retenu pour la phase finale pouvait venir jouer les trouble-fête. C'est fait puisque Navistar, qui proposait son Saratoga, a déposé un recours auprès du GAO. BAE Systems, aussi écarté, hésiterait à déposer elle aussi un recours.

En attendant que le GAO s'empare de l'affaire et étudie les recours, le feuilleton JLTV rebondit.

http://lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr/archive/2012/09/03/navistar-met-des-batons-dans-les-roues-du-jltv.html

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  • 3 months later...

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