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AIR-DEFENSE.NET

[Rafale]


g4lly

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A noter pas d'OSF non plus. C'est un peu dommage car vu la visibilité, il doit bien marcher au sol. Or si la voie TV du Damo est notoirement connue pour être pourrie, je me demande si l'OSF au sol par temps ensoleillé n'aurait pas permis de se passer de l'atlantique 2 pour évaluer les frappes. 

 

Tu es sur de l'absence d'OSF ?

 

Sur la vidéo de l'EMA, passée à 720p, l'OSF du monoplace reste ambiguë mais peut ne pas être un lest.

 

Après, pour faire du BDA, entre l'OSF en passant ou bien un capteur dédié sur un appareil qui est maintenant sérieusement axé sur le renseignement, je crois que la seconde méthode offre plus de garanties.

 

 

Sinon, toujours sur la vidéo de l'EMA, dans les vues Damocles, il y a beaucoup de mouvements individuels dans le haut de l'image, au moment de la frappe (1m10 à 1m15 dans la vidéo). s'agit il de personnels ou bien de bétail qui trainait à proximité et qui est effrayé ?

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Les capteurs avant  de spectra ont changés ( au niveau des canards.) ou alors  c est juste un cache différent  , (je croyais que c était en cours de développement ... ils ont trouve une matière qui est plus efficace  ,je sais plus laquelle ...) 

 

La réponse ici : http://www.air-defense.net/forum/topic/15062-spectra-et-ce-que-vous-savez/?p=805141

Nouvelle antenne SPECTRA en Nitrure de Gallinium

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Il ne peut pas traduire le pdf qui est en francais, et il ne parle pas précisément de l'antenne, mais de la deuxième partie LEA

en plus de TRAGEDAC et de CARAA

 

 

PEA INCAS named (integration of new capabilities spectra) which consists of two sub-part, one is doing is new antenna spectra operating at Nittrue of gallium (GAN), the other PEA project is LEA (Electromagnetic decoy active), it is a decoy to scramble the seeker of some air missile in their terminal guidance phase. At least four decoys may be carried on rafale instead flare launchers system. Such a system would complete spectra of some threats to scramble for air-air missiles on Ka band frequency.

 

 

PEA CARAA (additional capacity for active antenna) updated radar to respond to threats at low altitude and low speed. and the idea of dividing the antenna into sub set and each would consisting of several of transmitter receiver module. (2014-2015) 
 
PEA TRAGEDAC would help to the passive localization a target with OSF and communicate this information between two rafale through L16.
 
No information provided on the PEA DEDIRA (Démonstrator discretion rafale)
 
PEA is plan étude amont = Plan upstream study
Modifié par zx
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La réponse ici : http://www.air-defense.net/forum/topic/15062-spectra-et-ce-que-vous-savez/?p=805141

Nouvelle antenne SPECTRA en Nitrure de Gallinium

 

Moi je répondais à la question de Tetsuo, qui parlait des capteurs/antennes ;-)

 

                                                                                                           

  VU !!    :happy:  ahhh alalala ...  merci , meme si je m etais un peu plante quand meme   :-X  je ne savais plus ou j avais lu  ça  ...

 

Modifié par Tetsuo
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Bizarre....

Seulement la 2e mission de combat et on passe déjà sur des cibles d'opportunités ??? Manque de renseignement ? Limite du Damo pour identifier une menace ? Manque/refus de partage du renseignement US ? L'EI aurait déjà trouvé des tactiques d'adaptation efficaces ?

 

Toujours est-il qu'ils sont revenus broucouille. Pourtant ça doit grouiller au sol. 

 

http://lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr/archive/2014/09/20/irak-deux-raids-francais-ce-samedi-l-un-humanitaire-l-autre-12433.html

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Si les mec de l'EI sont pas des abrutis ils ont du cacher leur "butin". Et pour ce qui est plus difficile a cacher au milieu des civil par exemple, il suffit de le déplacer en Syrie pour être a l'abri.

Je vois pas trop en quoi le matériel serait en cause.

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ils peuvent se cacher dans les zones urbaines qu'ils contrôlent. ils savent qu'on ne peut pas bombarder à cause des civils,

de plus ils doivent se cacher tout en se déplaçant.  Les rafales sont loin du theatre d'opération et il faut collecter pas mal

de renseignement, ce qui doit prendre pas mal de temps.

 

il faudrait une base du coté kurde ou en récupérer une, Erbil est déjà occuper par les US, ca leur permet une plus grande réactivité.

 

Possible de récupérer l'aéroport de Mosul avec les FS ?

Modifié par zx
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Bizarre....

Seulement la 2e mission de combat et on passe déjà sur des cibles d'opportunités ??? Manque de renseignement ? Limite du Damo pour identifier une menace ? Manque/refus de partage du renseignement US ? L'EI aurait déjà trouvé des tactiques d'adaptation efficaces ?

 

Toujours est-il qu'ils sont revenus broucouille. Pourtant ça doit grouiller au sol. 

 

http://lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr/archive/2014/09/20/irak-deux-raids-francais-ce-samedi-l-un-humanitaire-l-autre-12433.html

 

L'article dit :

"Par ailleurs, une CAP (Combat Air Patrol) de deux Rafale armés de bombes GBU 12, équipés de pod de désignation Damoclès et soutenus par un avion ravitailleur C135-FR ont effectué ce matin une mission de soutien aérien en Irak, dans la région de Bagdad."

 

Une CAP, c'est pas une mission 100% Air Defense ? Il me semble bien que oui.

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L'article dit :

"Par ailleurs, une CAP (Combat Air Patrol) de deux Rafale armés de bombes GBU 12, équipés de pod de désignation Damoclès et soutenus par un avion ravitailleur C135-FR ont effectué ce matin une mission de soutien aérien en Irak, dans la région de Bagdad."

 

Une CAP, c'est pas une mission 100% Air Defense ? Il me semble bien que oui.

 

normalement si.

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OCR and google translate

 

 

 

 

M88 test engine  
Operations in Libya have shown:  that the engine Rafale can hold the candle to any other Western engine. Snecma and other developments in his sleeve. 
 
This is an engine that has reached the age of maturity. M88 jet engine, which pro-pulse rafale has nothing to envy by comparing it with its American cousins. Last year,  The operations in Libya have been a moment of truth for the final exam turbojet Snecma
 
"The M88 has largely met our expectations," summed does one to SIMMAD (integrated structure continued operation conditional aeronautical products for the defense), "we even consumed less potential than expected because missions included many phases conveyor. 
 
The engine also performs well in high temperature conditions, as shown by the operations on the Al Dhafra base in the UAE "Around Snecma, the balance of operations Libya is also positive." It n 'there was no problem, and coordination with the forces was excellent, "said Didier Desnoyers, Director of military Engines Division at Snecma. 
 
A positive feedback which helped to address calmly commissioning, last spring, the new Standard Pack CCP (for lifecycle cost), or M88-4E. It extends the shelf life of some critical parts in the hot parts. For now, 10 engine M88 were brought to this standard in the forces, by installing new parts during the operations of maintenance. 
 
Standard production. Meanwhile, the M88-4E became, in May, the only standard production factory in Melun-Villaroche. 
Ten M88 were recorded in the standard pack CGP

 

 

 

 
Referring to the standard NATO tactical air cycle (TAC), which counts the number of pulses on the gas that can be given to a motor between each inspection, the M88 passes a TAC of 2500 cycles to 4000 cycles. This leads to the same level as the motor 16 or F-18 US-FIA. "Basically, there was 60% more potential on parts that require more maintenance," sums do we SIMMAD to where it is intended that all M88 are turned on by TCO pack in four to five years.
 
Hence intervals are elongated between inspection. Referring the NATO standard Tactical Air Cycle (TAC), which counts the number
of pulses on the throttle  that can be given to a motor between each inspection, the M88 passes a TAC of 2,500 cycles to
4000 cycles. This leads to the same level as the engines F-16 or US-18 FIA. "Basically, it was 60% more potential on parts that require more maintenance," summarizes  Do we SIMMAD to where it is envisaged that all M88 would put into service with standard TCO Pack in four to five years. 
 
However, this standard will not be the last step in the evolution of the engine Rafale. "
 
The M88 is a product we want to continue to evolve,"  confirrn Didjer Desnoyers and could receive the benefit in the years are the results of Theo, a programming quicker acquisition technological  started in 2003 and financed by the DGA, to promote a new technology for high pressure turbine is already defined would increase the engine thrust or his life knowing that the latter option has already been covered with the CGP pack program "confirm the Director of Military Snecma.
 
These parts, which relate to the high pressure turbine must be further validated and should be shut bench tests in the coming years, for possible implementation in 2015 for the service "we will arm for ourself for the future, and increased thrust is a natural evolution for an  jet fighter engine, "said Didier Desnoyer. 
 
More thrust: 
 
 For the record, Snecma had already in the past, proposed a more powerful version of the M88, dubbed M88-9, whose unit thrust with reheat increased from 7.65 tons to 9 tons, as part of a request from the United Arab Emirates.  
 
Since then the project has been set aside, knowing that the Air Force and Navy were also reluctant to this idea: 'By increasing the pressure, we  would have consumed all the gain of CGP pack in terms of potential, which does not interest us, "we'll explain in the forces.
 
Snecma side, it ensures that the gain would have been "isocost" in terms of maintenance costs. Still, these new improvements should not affect the engine's potential.  That could push the military to reconsider their judgment ... 
 
India's hopes 
 
On the sidelines of the Snecma M88 envlsage always possible collaboratlon with the Indians on a derivative thereof. 'It's been a while since we discussed the Kaveri program. The idea is to achieve common development on a rnoteur from 9 to 10 tons of thrust 
the parties would use high pressure M88 adapted to new parts at low presslon 'says Didler Desnoyers. 
 
It is difficult to know more, but the management of Snecma recognizes qu''en more of Indian laboratory GTRE (Gas Turbine Research Establishement), an indian aircraft manufacturer also involved in the discussions that take place in a "very good clmat of transparency'. 
 
Snecma, it insists that these negotiations are not related to the  sale of Rafale in India. 'These discussions began well before the selection 
aircraft 'as specified by the engine manufacturer. But like Dassault Aviation, Snecma prepares technology transfer and offsets industrial for the M88. 'There is not for develope an engine with the Indians, but to allow them to produce M88 at home. '

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Is the translation correct or some errors looks still there 

this OCR is not accurate everytime when you use google translate

 

i have an optical character reader software ABBY Fine reader software but when you translate the sentence looks absurd

 

thats why i take the help of people with proper knowledge of english & french both

 

FRENCH

 

Est la traduction correcte ou des erreurs semble toujours là 
ce n'est pas à chaque fois OCR précise lorsque vous utilisez google translate 
 
j'ai un ABBY logiciel Fine logiciel lecteur optique lecteur de caractère mais lorsque vous traduisez la phrase a l'air absurde 
 
c'est pourquoi je prends l'aide des personnes bonne connaissance de l'anglais et français à la fois

 

 

CHEERS

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Please, DrSomnath999, don't highjack each thread to get your translations done. As said before, many are eager to help you : create your thread about it and do it there.

i think you are correct 

 

but the moderators & admins should help me to find a solution 

 

for eg create a thread like english translation of french articles   where i could post such kind of articles .

 

Yeah this is really annoying for some i can understand  with this translation request ,But i cant go on private messaging each 

member in this forum to do translation for every articles .

 

OCR is not accurate i have tried it so meaningless for someone to advise me try OCR for translation 

 

FRENCH

 

je pense que vous avez raison 
 
mais les modérateurs et les administrateurs devraient m'aider à trouver une solution 
par exemple pour créer un thread comme la traduction en anglais d'articles français où je pourrais poster ce genre d'articles. 
 
Ouais c'est vraiment gênant pour certains, je peux comprendre cette demande de traduction, 
Mais je ne peux pas aller sur la messagerie privée de chaque 
membre de ce forum pour faire la traduction pour tous les articles.
 
OCR n'est pas exacte, j'ai essayé tellement de sens pour quelqu'un pour me conseiller essayer OCR pour la traduction
 

CHEERS

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