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Le F-35


georgio

Messages recommandés

www.aph.gov.au/~/media/Committees/fadt_ctte/JointStrikeFighter/report.pdf

il y a 25 minutes, Brian McNewbie a dit :

Merci beaucoup @herciv. Il semble cependant que l'upload du pdf ne fonctionne pas - en tout cas depuis chez moi je ne voit que le chemin en local sur ta machine qui mène au fichier.

Merci c'est corrigé maintenant.

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Allez une petite pour la forme pour les retombées sur l'industries :(p57)

Many submitters agreed that the impact of the F-35 Program on local Australian industry, and subsequently the Australian economy, has been positive. However, it should be noted that Australia has made significant efforts to artificially support local companies to become part of global supply chains.38 This has been in the form of a variety of government programs, such as financial investment through the Export Finance and Insurance Corporation, innovation grants, and tax offsets. A full list is provided at the end of the chapter.

Sous-traitance : quelques râtés (p65)

However, the committee was told that at least one Australian company has already been forced into liquidation due to delays and reductions in its F-35. contracts.82 Although the strength of the Australian dollar and slow-down in Defence spending contributed to the company's voluntary administration, the company cited the cancellation of F-35 engine contracts as a major factor.

One submitter expressed uncertainty as to the value Australia would gain from future potential F-35 contracts.84 In 2007, it was reported by the media that Australian industry would reap potential earnings of AUD$9 billion over its three decade involvement in the F-35 Program.85 In 2010, it was reported that Lockheed Martin estimated that, 'over the 20 year production life of the JSF, the Australian share of work is currently projected to be somewhere between $11.5 and $12 billion, with further opportunities to follow'.86 In 2015, Air Vice-Marshal Deeble, Program Manager, Joint Strike Fighter, estimated that 'Australian industry stands to win in excess of $1.5 billion in JSF-related production and support work over the life of the JSF program'.87 Now in 2016, Defence has estimated that:  …the potential total contracted value of the opportunities currently being worked by Australian industry could reach US$2 billion by 2023, assuming businesses are able to maintain globally competitive levels of performance on price, schedule and quality. If Australian companies continue to remain competitive in production then contracts to the value of US$4 billion are feasible out to the end of production in 2035.88

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Il y a 7 heures, herciv a dit :

Mr Marcus Kollakides noted that 'the Eurofighter Typhoon is probably the world leading dogfighter and air superiority fighter, possibly just inferior to the F-22 Raptor'. Mr Kollakides described the Dassault Rafale as 'a brilliant dogfighter, so close to the Typhoon in ability it is difficult to call'.

:laugh:
Quelqu'un se dévoue pour lui expliquer ?
Ou au minimum lui montrer deux ou trois vidéos HUD d'engagement canon+fox2 ?
 

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Il y a 14 heures, herciv a dit :

Lockheed Martin explained that there are five key elements that define fifthgeneration fighters: very low observable (VLO) stealth, fighter performance, sensor fusion, net-centric operations and advanced air-defence environments

Il me semble que le F22 ne remplit déjà pas ce critère marketing.

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Sur la photo du F35 posté dans le fil de la composante air belge je suis très surpris que les trappes d'ouverture de soutes à munition du F35 ne soient pas parallèles avec l'axe de l'avion.  Cela doit créer une trainée monumentale et annuler la furtivité ? 

 

 

 

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il y a 24 minutes, Pakal a dit :

Sur la photo du F35 posté dans le fil de la composante air belge je suis très surpris que les trappes d'ouverture de soutes à munition du F35 ne soient pas parallèles avec l'axe de l'avion.  Cela doit créer une trainée monumentale et annuler la furtivité ? 

 

 

 

C'est pour mieux faire rentrer l'air dans la soute et la refroidir.

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Il y a 1 heure, Pakal a dit :

Sur la photo du F35 posté dans le fil de la composante air belge je suis très surpris que les trappes d'ouverture de soutes à munition du F35 ne soient pas parallèles avec l'axe de l'avion.  Cela doit créer une trainée monumentale et annuler la furtivité ?

Les lignes de courant le long d'un mobile ne sont pas forcément dans l'axe du mouvement de l'avion. On le voit bien sur les F-18 super hornet (et pas le legacy) qui portent leurs missiles de façon divergente.

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Il y a 1 heure, true_cricket a dit :

Les lignes de courant le long d'un mobile ne sont pas forcément dans l'axe du mouvement de l'avion. On le voit bien sur les F-18 super hornet (et pas le legacy) qui portent leurs missiles de façon divergente.

Oui mais ça c'est un merdage conceptuel pour le largage, le rafale a ses emports bien alignés et c'est parfaitement logique quand la conception aéro est bien faite. Corriger une erreur par une incongruité n'est pas une règle ou une évidence, d'ailleurs cet emport décalé doit couter un bras en aérodynamique à haute vitesse.

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Il y a 8 heures, Toratoratora a dit :

d'ailleurs cet emport décalé doit couter un bras en aérodynamique à haute vitesse.

Il se dit que le rayon d'action du F-18E/F/G aurait du être bien supérieur à celui du F-18C/D, et que du fait de ces pylones en biais, lorsque ceux-ci sont installés avec des armements dessus, le rayon d'action est équivalent à l'ancien Hornet dans les mêmes conditions d'emport.

Donc oui ce n'est pas une réussite il semblerait...

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4 firmes turques font une offre pour le F-35, contrat de liaison réseau de la Force aérienne

https://www.defensenews.com/industry/2018/01/23/4-turkish-firms-bid-for-f-35-air-force-network-linking-contract/

Calm down everyone, there’s no plan to put an F-35 production line in India

https://www.defensenews.com/air/2018/01/23/calm-down-everyone-theres-no-plan-to-put-an-f-35-production-line-in-india/

Modifié par zx
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Ca continue à chouiner au UK. Ce coup-ci c'est le ministère du Trésor qui a peur de la spirale infernale du MCO.

https://www.thetimes.co.uk/article/defence-chiefs-told-to-sort-out-f-35-jet-costs-mwtgptkp6

Defence chiefs must “urgently resolve” talks with the Treasury over who picks up the bill for a fall in the pound when buying US-made F-35 jets, MPs said. The public accounts committee said other military purchases would be put at risk if the multibillion-pound cost of the 138 stealth aircraft and two new aircraft carriers went over budget.

The comments came in a report on the delivery of carrier strike — the ability to launch fast jets from aircraft carriers at sea. The Ministry of Defence has budgeted to spend more than £14 billion on the programme by 2021. “The defence budget is very strained in the light of commitments made in the last strategic defence and security review,” the report said, in reference to plans set out in 2015 to purchase new warships, nuclear-armed submarines, armoured vehicles and aircraft.

The MoD based its budget for the programme on an assumption that £1 was worth $1.55 but sterling has fallen significantly since the vote for Brexit. The MPs said that the MoD “should urgently resolve ongoing discussions with the Treasury regarding current forward [hedging] contracts. Given the department’s tight financial position, the department should establish with Treasury if relief can be provided, and write to the committee with an update”.
 

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Il y a 2 heures, herciv a dit :

Franchement 100 pour la Turquie c'est pas fait. Les 90 appareils italiens j'ai un doute sur le financement. 138 pour la GB... entre le brexit et la chute de la livre on verra. 50 pour Israel, ça c'est possible vu qu'ils ne les payent pas ou presque.

Enfin 100 pour le Canada... j'ai jamais vu un tel chiffre, c'est beaucoup moins non?

 

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Il y a 5 heures, Toratoratora a dit :

Franchement 100 pour la Turquie c'est pas fait. Les 90 appareils italiens j'ai un doute sur le financement. 138 pour la GB... entre le brexit et la chute de la livre on verra. 50 pour Israel, ça c'est possible vu qu'ils ne les payent pas ou presque.

Enfin 100 pour le Canada... j'ai jamais vu un tel chiffre, c'est beaucoup moins non?

 

Aujourd'hui le Canada en veut 88.

138 pour la GB : attention le dollard chute contre toute les monnaies dont la livre. Donc même si ça ouine au ministère du trésor anglais l'argument livre contre Dollard ne marchera pas tout le temps.

Modifié par herciv
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