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L'Inde


Blacksheep

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De poids ou de dimensions, je ne sais plus. Ne tirez pas tout de suite ! :-[

Il y a peut-être aussi un côté politique... Du matériel israélien sur des appareils que l'on pourrait aussi vendre à des pays arabes, cela passe mal en général.

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News: ISRAELVALLEY RAFALE - AVIATION DE COMBAT : LE "CONTRAT DU SIECLE" DE $12 MILLIARDS EST REMPORTE PAR DASSAULT EN INDE. DES MIETTES POUR LES INDUSTRIELS ISRAÉLIENS ?

...

Une hypothèse qui circule malgré tout dans les milieux industriels bien informés : les israéliens, connaissant parfaitement l’environnement indien, pourront aider Dassault à être plus performant dans ses opérations de transferts de technologie vers l’Inde.

Dans le passé, plus d’une fois les experts indiens ont demandé (parfois exigé !) aux firmes Françaises qui avaient remporté des appels d’offres, de faire appel aux ingénieurs israéliens afin de résoudre des problèmes techniques.

...

Qui décide réellement de l'expertise technique ou apport technique dans le cahier des charges du contrat ?

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Defence panel approves LCA for Indian Navy

New Delhi, Feb 27 (IANS) In a boost to India's indigenous maritime combat plane development programme, a top defence panel has approved the limited series production of the Tejas light combat aircraft (LCA) for the Indian Navy's under-construction indigenous aircraft carrier (IAC).

The approval came from the Defence Minister A.K. Antony-headed Defence Acquisition Council (DAC) at its meeting last week, a top defence ministry official told IANS Monday.

"The nod is for production of nine of the LCA-Navy," the official said.

The approval comes even as the project was finding the going tough over the plane's General Electric F404 engine providing inadequate power -- about 80 kiloNewtons -- for a carrier-borne fighter.

Therefore, India's first home-built carrier-borne combat jet may finally be powered by GE F414 engine that provides 90 kiloNewton thrust to meet the specifications for LCA-Navy.

The Defence Research and Development Organisation (DRDO) project will see the light of the day soon, with the aircraft going through its first flight this year, followed by the necessary approvals for final operational clearance in the next three-four years, in time for the IAC's induction.

The 40,000-tonne IAC is under construction at the Cochin Shipyard, and will carry about 30 combat planes, apart from choppers.

The LCA-Navy had a significant milestone in its development process with the first successful ground-run of its engine in September last year.

The Indian Air Force has ordered seven squadrons - about 140 aircraft - of the LCA and its induction is expected to begin next year.

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Faudrait que Dassault fasse ultra attention pour les pots de vins.

Là, il y a les italiens qui ont été "dénoncés" :

http://www.lesechos.fr/entreprises-secteurs/air-defense/actu/reuters_00428931-defense-l-italien-finmeccanica-dement-toute-malversation-en-inde-295127.php

T'inquiète, les pots-de-vins (devenus une culture) ont toujours existé en Inde ou ailleurs en Asie et ce n'est pas la 1ère fois.

De toute manière, c'est une décision politique gouvernementale !

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un article indien sur l’attitude britannique :

http://indrus.in/articles/2012/02/10/the_politics_and_arrogance_of_british_aid_to_india_14807.html

After 9/11, American prosecutors found documents to prove that some of the BAE kickbacks to the Saudis were used to bankroll at least two of the hijackers.

Margaret Thatcher’s son was also allegedly involved in this sordid affair. In fact, the American prosecutors said payments were made with the knowledge and authorisation of Britain’s Ministry of Defence officials.

je comprend mieux pourquoi Tony blair à fait arrêter l’enquête  :O

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salut

faudrait le balancer sur key publish celui la ;sur le topic : MMRCA - has Rafale been illegally subsidised?

:happy: :happy:

sans déconner faut absolument le poster pour voir la troche de JL.

seulement  faire comme lui , detourner le sujet , tout le monde voient midi a sa porte .

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un article indien sur l’attitude britannique :

http://indrus.in/articles/2012/02/10/the_politics_and_arrogance_of_british_aid_to_india_14807.html

je comprend mieux pourquoi Tony blair à fait arrêter l’enquête  :O

Il y a un lien sur le site qui résume assez bien le contrat indien également :

http://indrus.in/articles/2012/02/03/rafale_why_it_is_the_last_plane_standing_14721.html

Par contre, ils ne parlent pas du gripen ^^

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OOOPS

J'ai posté le lien sur Key Pub ... je suis désolé je n'ai pas résisté mais je suis resté extrêmement soft sur le commentaire introductif ...

Vu mon éducation ET SURTOUT mon niveau en anglais  :-X

:happy: Je ne m'attendais pas à te dire ça à toi !  :lol:

Bon, allez, pardonné.  =)

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Vu sa réaction, je suis certain qu'il apprécierait la citation de Surcouf sur l'argent et l'honneur.  :lol:

Un capitaine d'un bâtiment de la Royal Navy apostrophe Surcouf :

« Vous, Français, vous vous battez pour l'argent. Tandis que nous, Anglais, nous nous battons pour l'honneur ! »

A quoi Surcouf répliqua :

« Chacun se bat pour ce qui lui manque. »

Ce mot est aussi parfois attribué à Duguay-Trouin, ce qui laisse des doutes sur son authenticité, et montre plutôt une opinion populaire qu'une réelle saillie historique.

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Vu sa réaction, je suis certain qu'il apprécierait la citation de Surcouf sur l'argent et l'honneur.  :lol:

Ce mot est aussi parfois attribué à Duguay-Trouin, ce qui laisse des doutes sur son authenticité, et montre plutôt une opinion populaire qu'une réelle saillie historique.

je suis en stupeur devant cette réponse :O

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MiG 21s to be phased out from 2014: Antony

MiG 21s, which have often been involved in frequent crashes, will start getting phased out from 2014 setting the stage for giving the Indian Air Force (IAF) a "new look" with the induction of modern next generation aircraft.

"MiG 21s which constitute around 40 per cent of the IAF fleet will start getting phased out from 2014... With the induction of modern next generation aircraft such as the FGFA and MMRCA, the IAF will be a new look force," Defence Minister AK Antony said.

The IAF is on course to induct Su-30MKI, Fifth Generation Fighter Aircraft and 126 new medium-multirole combat aircraft (MMRCA).

Antony was addressing a meeting of Parliament's Consultative Committee of the Defence Ministry on the state-owned aerospace major Hindustan Aeronautics (HAL).

The IAF has already begun the process of phasing out the older variants of the MiG 21s and it is expecting to complete the process by the end of 2017.

Last year, a total of seven fighter aircraft had crashed of which six were MiG 21 variants.

The IAF has inducted a total of 946 MiG-21s in its fleet and 476 of them have been lost in various accidents over the past 45 years.

In a recent report, the ministry acknowledged that most of these accidents had occurred due to obsolete technology.

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http://www.indian-military.org/news-archives/indian-air-force-news/1986-antony-calls-on-under-fire-hal-to-restructure.html

1st March 12

Defence Minister AK Antony today called on under-fire aerospace giant, Hindustan Aeronautics Limited (HAL), to strengthen itself with strategic alliances and joint ventures, and to invest more in R&D to remain globally competitive.

There is growing recognition that HAL, the Bangalore-headquartered, Rs 13,000 crore, defence public sector undertaking is under-prepared for the major challenges it faces. These include the ongoing projects to design and build the Light Combat Helicopter (LCH); Light Utility Helicopter (LUH); the Intermediate Jet Trainer (IJT); the Medium Transport Aircraft (MTA); Basic Trainer Aircraft; and the Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA) with Russia. In addition, HAL is required to set up new production lines for the Tejas Light Combat Aircraft (LCA); and the Rafale Medium Multi-role Combat Aircraft (MMRCA).

The Parliamentary Consultative Committee for Defence, which met Antony today, criticized HAL for production delays in the Tejas, which had led to the MiG-21 remaining in service beyond its service life; and for HAL’s singular lack of success in the export market.

Addressing these concerns, the MoD today confirmed that an expert group, under BK Chaturvedi, a Planning Commission Member, would shortly recommend measures to restructure HAL. The expert group has already met twice.

According to the MoD, the expert group will suggest ways of involving the private industry in assisting HAL to meet its bulging order book commitments; and in creating synergy between HAL, private defence players, and non-defence private industry. The expert Group is also required to assess HAL’s future technological and human resource requirements.

Antony told the Parliamentary Consultative Committee on Defence that HAL needs to partner with design laboratories from the DRDO and CSIR in developing indigenous aircraft, engines and systems. He also urged HAL to adopt global best practices in project management, quality control, vendor deployment and supply chain management.

The defence minister, however, did not mention that HAL has functioned without a permanent CEO for the last four months. The MoD has not yet cleared a new chairman, even though the previous chairman, Ashok Nayak, retired last October. HAL currently functions under an acting chairman, PV Deshmukh.

Antony informed the Consultative Committee that permitting the private sector into defence production, and the defence offset policy, would bring the private sector into military aerospace. In fact, the private sector has made only tentative forays into aerospace, even though its entry was permitted in 2001; and the offset policy has been in place since 2005.

At the same meeting, Minister of State for Defence, MM Pallam Raju said that HAL would increasingly play the role of system integrator. This would bring in the private sector as Tier 1 and Tier 2 suppliers to HAL.

But the CEO of a major private sector defence company told Business Standard that major private sector participation would remain unlikely, as long as the playing field remained tilted against it, and special privileges were granted to public sector enterprises like HAL.

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Raytheon propose des missiles Stinger pour les hélicoptères indiens

Les États-Unis propose à l’Inde des missiles Stinger pour ses futurs hélicoptère d’attaque légers développés par HAL (source: India Strategic).

Le responsable des systèmes de missiles chez Raytheon, Brad Barnard, a déclaré que le Stinger AAM équipe déjà les Boeing Apache 64D que l’Indian Air Force (IAF) est susceptible d’acheter. Mais le missile pourrait également être déployé sur les hélicoptères d’attaque légers de l’IAF et d’autres hélicoptères utilisés à la fois par l’IAF et l’armée indienne.

Les missiles Stinger, les missiles Hellfire de Lockheed Martin et le radar Longbow de Northrop Grumman ont été supprimés du Apache opéré par les États-Unis. Mais ces systèmes de combat puissants devraient être à nouveau autorisés par le Pentagone si l’Inde voulait acquérir d’autres hélicoptères.

« Nous avons proposé le missile Stinger dans le pack d’armes fourni avec l’Apache-64D et proposé par le gouvernement américain à l’IAF pour 22 hélicoptères d’attaque, mais il devrait être disponible également pour tous les hélicoptères de l’IAF et de l’armée indienne », a précisé Brad Barnard.

http://info-aviation.com/?p=13085

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L’Inde achète 10 avions C-17 à Boeing

Image IPB

Le 2 février, Boeing a conclu un contrat de 1,78 milliard de dollars pour livrer 10 avions de transport C-17 à l’Indian Air Force. La production sera effectuée à Long Beach (Californie), et devrait être terminée d’ici juillet 2014.

L’Inde est décidément le client-vedette de ce début d’année. Après avoir annoncé la sélection du Rafale à Dassault pour son appel d’offres MMRCA de 126 avions de combat, l’Inde a également signé l’achat d’une dizaine d’avions de transport militaire C-17 Globemaster III à Boeing.

Cette commande était attendue depuis plusieurs mois. Une commission du gouvernement indien avait préalablement approuvé en juin 2011 l’achat de 10 appareils de transport militaire C-17 de Boeing mais pour un montant bien supérieur de 4,1 milliards de dollars (2,8 milliards d’euros).

http://info-aviation.com/?p=13014

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