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Le F-35


georgio

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The new avionics are intended to enhance the F-35’s sensor fusion so that information from disparate sensor systems can be combined on a single screen for pilots to lower the cognitive burden and quicken the decision-making process.

C'est pas du SPECTRA ça ? Il me semblait que le F-35 ne présentait pas une solution unique.

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il y a 7 minutes, Zalmox a dit :

C'est pas du SPECTRA ça ? Il me semblait que le F-35 ne présentait pas une solution unique.

Il n'y a pas de version biplace, et le traitement de la masse d'information brassées par l'avion et toutes ses sources d'informations doit faire chauffer les méninges du chauffeur, et d'autant plus s'il faut rester dans l'enveloppe de maintien du réseau MADL, de la furtivité qui n'est pas omnidirectionnelle, des trajectoires idéales pour les bombes planantes non-propulsées, etc... S'il faut rajouter des drônes asservis dans ces conditions et le rôle de coordination des frappes, il va falloir changer le casque et la verrière pour accommoder les pilotes macrocéphales.

L'amélioration de l'ergonomie et de la hiérarchisation des informations présentées au pilote doit consommer du temps de calcul.

Sinon, j'ai noté dans l'article la mise au point d'un média d'échange de données entre l'avion et sa base par le biais... d'une "cassette", en gros : fin de la liaison hertzienne qui ne tenait pas les débits requis.

Modifié par Boule75
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Il y a 14 heures, herciv a dit :

je note qu'ils passent à la cassette pour le transfert des données :tongue:

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The upgrades include a portable memory device which can quickly be transferred from a ground station to the F-35 cockpit.

 

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il y a 52 minutes, Zalmox a dit :

C'est pas du SPECTRA ça ? Il me semblait que le F-35 ne présentait pas une solution unique.

La fusion des données des capteurs et SPECTRA sont deux choses bien distinctes.

Le F35 fait de la fusion (est censé en tout cas, produit non fini encore). Le texte précise juste de quoi il s'agit, ce n'est pas l'annonce d'une nouveauté.

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Quote

C'est la deuxième fois que cela arrive: en effet le passage de Block 2B à Block 3I n'"tait pas motivé par une augmentation des fonctionnalités mais par un portage sur un nouveau hardware.... et on a vu que ça avait réveillé des bugs dormant, dont des "blocages" du Radar. Et bien sûr déjà les problèmes de rétrofits

Oui mais ca c'était avant... Avant qu'ils eimplémentent de nouvelles fonctions sur le Block 3I avant de l'avoir déverminé.... Faisant passer le MTBCF à moins de 20 minutes... Avant au final de déverminer le 3I puis à partir de ca le 2B et de repartir sur le 3FR6 (release 6) qui est celui qui est sensé aller aux OT&E...

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il y a 58 minutes, prof.566 a dit :

Oui mais ca c'était avant... Avant qu'ils eimplémentent de nouvelles fonctions sur le Block 3I avant de l'avoir déverminé.... Faisant passer le MTBCF à moins de 20 minutes... Avant au final de déverminer le 3I puis à partir de ca le 2B et de repartir sur le 3FR6 (release 6) qui est celui qui est sensé aller aux OT&E...

Mais si tu porte de nouveau ce logiciel sur un troisième matériel, tu vas de nouveau réveiller des bugs dormant et donc refaire une phase de mise au point simplement pour retrouver le même niveau de fonctionnalité qu'avant. Et comme le logiciel à porter est plus complexe que le 2B tu vas réveiller plus de bugs.

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il y a une heure, bubzy a dit :

La fusion des données des capteurs et SPECTRA sont deux choses bien distinctes.

Il n'y a pas une fusion de données en provenance des différents capteurs (radar, OSF, divers détecteurs...) qui est faite au sein de SPECTRA ? En tout cas c'était d'actualité dans les années 90...

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il y a 5 minutes, Picdelamirand-oil a dit :

Dans le Rafale il y a deux fusions de données!

SPECTRA fait une fusion de données! Il réalise la fusion des données des capteurs qui composent SPECTRA: DDM NG, Interférométrie, OSF, MICA. C'est une fusion au niveau des mesures elle a pour but de présenter SPECTRA comme un seul capteur au calculateur tactique. La sortie de SPECTRA ce ne sont pas des mesures mais des pistes qui agrègent tous les capteurs de SPECTRA.

Le calculateur tactique lui fait une fusion de pistes. Pistes Radar, Pistes SPECTRA et surtout Pistes externes (liaison 16 pour l'instant).

Je pense que l'un des points important de Tragedac a été d'étudier ce qui doit faire l'objet d'une fusion de mesure et ce qui doit faire l'objet d'une fusion de piste en supposant que l'on disposait d'une nouvelle liaison avec plus de débit et moins de latence que la L 16.

Merci, en effet j'ai du confondre avec la fusion de données Spectra. je note cependant que cette fusion de données va au delà des propres capteurs de Spectra: OSF et MICA ne sont pas dans SPECTRA (mais à l'époque ont parlait bien d'intégrer les pistes OSF dans la fusion SPECTRA, et Matra bataillait dur pour avoir cette responsabilité). A la réflexion je me demande si SPECTRA ne réalise pas la fusion des données des capteurs passifs: capteurs IR (DDM, OSF, MICA), détecteurs radars et interféromètres.... Le calculateur tactique ferait la fusion entre les données d'origines passive (SPECTRA) et celles d'origine active (radar, L16)... Ca te parait vraisemblable ?

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il y a 29 minutes, tipi a dit :

Merci, en effet j'ai du confondre avec la fusion de données Spectra. je note cependant que cette fusion de données va au delà des propres capteurs de Spectra: OSF et MICA ne sont pas dans SPECTRA (mais à l'époque ont parlait bien d'intégrer les pistes OSF dans la fusion SPECTRA, et Matra bataillait dur pour avoir cette responsabilité). A la réflexion je me demande si SPECTRA ne réalise pas la fusion des données des capteurs passifs: capteurs IR (DDM, OSF, MICA), détecteurs radars et interféromètres.... Le calculateur tactique ferait la fusion entre les données d'origines passive (SPECTRA) et celles d'origine active (radar, L16)... Ca te parait vraisemblable ?

On peut faire les catégorisations qu'on veut, mais il y a des données passives dans la L-16 par exemple un relèvement ESM issu d'une piste amie externe.

J'ai fait cette distinction entre mesures et pistes car elle permettrait de traiter ce que j'appelle des capteurs étendus dont font partie les radar multi statiques. On aurait là une fusion de type mesure pour des détections actives. Enfin c'est un vaste sujet, et je pense que si la fusion du Rafale est efficace contrairement à celle du F-35 c'est parce qu'elle s'appuie sur les bons concepts.

Modifié par Picdelamirand-oil
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Il y a 3 heures, Picdelamirand-oil a dit :

Je pense que l'un des points important de Tragedac a été d'étudier ce qui doit faire l'objet d'une fusion de mesure et ce qui doit faire l'objet d'une fusion de piste en supposant que l'on disposait d'une nouvelle liaison avec plus de débit et moins de latence que la L 16.

C'est quoi les avantages et inconvénients d'une piste vs mesure(s) ?

Une piste ne donne pas plus d'infos? 

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il y a 17 minutes, Bon Plan a dit :

C'est quoi les avantages et inconvénients d'une piste vs mesure(s) ?

Une piste ne donne pas plus d'infos? 

C'est des notions systèmes différentes. Une piste est en générale plus stable et plus riche en information, les mesures sont de qualité inégale et il faut les traiter entrecouper les informations qu'elles apportent pour pouvoir créer une piste. On ne peut pas tirer sur une mesure, il faut avoir été capable de créer une piste, pour simplement pouvoir faire la demande de désignation d'objectif.

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Le problème de la piste par rapport à la mesure est aussi la confiance qu'on a dans le système et la priorité qu'on donne à la piste venant d'une source extérieur par rapport à la piste qu'on connait grace aux mesures des capteurs propres de l'avion.

Il est peut être plus facile (mais plus gourmand en calcul et en bande passante) de transmettre des mesures afin d'affiner la piste ? Ça éviterai les doublons notamment.

Et si en plus des mesures on s'échange les pistes, plus on a de vecteurs plus on pourrait donner à chaque objet un indice de confiance de plus en plus fort avec des données plus précises.

N'est-ce pas pour cela que le F35, en patrouille peut être comparé à un mini awacs ?

J'ai peu être dit beaucoup de bêtises, j'analyse avec ce que je pense avoir compris.

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J'ajouterais que l'on pourrait dire que la solution est simple et qu'il suffit de ne pas ajouter de prédictif pour résoudre le problème.

Le souci est que cela n'est pas possible si on veut filtrer, réactualiser la piste et les fusionner avec d'autres mesures.

En effet, les mesures n'arrivent pas toujours de façon régulière et pas toujours au même moment.

Pour fusionner deux mesures, il est important que ce soit des mesures de la même chose donc faite au même instant.

La partie prédictive permet donc d'avoir des mesures au même instant qui fusionnent correctement.

Cette partie prédictive est aussi le mécanisme permettant de tenir compte de l'historique de la mesure : sans elle, on a grosso modo la mesure brute toute nue.

Et finalement, c'est le mécanisme qui permet d'avoir une mesure continue (un affichage permanent réactualisé) à partir de donnée partielles.

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On 30/08/2017 at 9:11 PM, herciv said:
Quote

... new panoramic cockpit displays, ..

Mais je pensais que le casque high-tech c'était pour éviter d'avoir une tableau de bord super-riche!? Et la définition de panoramique est "an unobstructed and wide view of an extensive area in all directions" - j’espère que le vu du cockpit est panoramique, mais ça me semble une petite exagération de parler d'une affichage panoramique. C'est même mal de penser qu'un pilote puisse surveiller tout l'information sur une affichage trop grande.

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il y a une heure, 1foismax a dit :

Mais je pensais que le casque high-tech c'était pour éviter d'avoir une tableau de bord super-riche!? Et la définition de panoramique est "an unobstructed and wide view of an extensive area in all directions" - j’espère que le vu du cockpit est panoramique, mais ça me semble une petite exagération de parler d'une affichage panoramique. C'est même mal de penser qu'un pilote puisse surveiller tout l'information sur une affichage trop grande.

Le casque high tech c'est sensé remplacer le HUD: le truc transparent au dessus des visus du tableau de bord où viennent s'afficher des symboles qui se superposent à la vision de l'extérieur.

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Il y a 2 heures, lukycold a dit :

Bonjour,. Cela voudrait il dire que ces mesures doivent être faite à la même distance et sous le même angle ?

Non (sinon ce serait la même mesure).

Cela veut surtout dire que les mesures doivent être parfaitement horodatées, avec une référence temporelle commune ou des écarts connus et maîtrisés.

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Le 02/09/2017 à 16:50, 1foismax a dit :

Mais je pensais que le casque high-tech c'était pour éviter d'avoir une tableau de bord super-riche!? Et la définition de panoramique est "an unobstructed and wide view of an extensive area in all directions" - j’espère que le vu du cockpit est panoramique, mais ça me semble une petite exagération de parler d'une affichage panoramique. C'est même mal de penser qu'un pilote puisse surveiller tout l'information sur une affichage trop grande.

Ah oui....   le fameux casque qui ressemble à celui des pompiers de Los Angeles.

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F-35 Development Inches Closer To Finish Line

http://aviationweek.com/defense/f-35-development-inches-closer-finish-line

The F-35 is nearing the end of its 16-year and roughly $60 billion development phase, with release expected this fall of the final software load that will give the stealth fighter its final warfighting capability. But the Pentagon still has significant hurdles to overcome before it can field the Joint Strike Fighter in its final warfighting form, including full use of crucial air-to-air and air-to-ground weapons.

FULL CAPABILITY IN SIGHT

The first aircraft equipped with an initial version of the final software load will soon be delivered to the fleet

Lockheed Martin hopes to finish System Development and Demonstration andoperational testing of 3F by year-end

Mission Data Files continue to pose a challenge

The first operational U.S. Air Force F-35 squadron is set to receive its initial aircraft configured with a version of the long-awaited Block 3F software in September. But the event, while a sign of progress toward the end of the F-35’s lengthy development phase, is mostly symbolic. The 34th Fighter Sqdn., known as the “Rude Rams,” of Hill AFB, Utah, will receive F-35 aircraft equipped with an initial release of 3F, but not the final updates that are still under test, according to service spokesman Capt. Mark Graff. 

This means the aircraft will have all the capabilities of 3F but be restricted to the more limited 3i flight envelope and weapons the squadrons are currently flying, Graff says.

Even with the final version of 3F, the Air Force will not be able to use the newest aircraft in combat. The service will, however, still be able to deploy the majority of the aircraft in the squadron, which are in the 3i configuration, Graff stresses. The Pentagon has not yet finished building and testing the operational Mission Data File (MDF) set for the 3F software, which will provide a vast databank of threat information needed for combat, Graff notes.

The U.S. Air Force’s first operational F-35 squadron is slated to receive its first aircraft configured with an initial version of the Block 3F software in September, but will not be able to use the capability in combat for some time. Credit: Scott Wolff/U.S. Air Force

The new aircraft will have an initial 3F MDF set that provides some capability, with release of the final set expected next year, Graff says.

The MDFs have been a sticking point for the F-35 Joint Program Office (JPO) for years. In essence, the complete MDF set makes each F-35 a “smart” aircraft —as an example, without the current threat data, the aircraft will not be able to tell a Mikoyan MiG-29 from a Sukhoi Su-27, its potential Russian foes. The MDF set compiles all of the information about different assets in a region—from the friendlies to the threats—in a physical “brick” that operators can load into the fighter as a kind of reference volume for the mission.

The fully validated Block 3F MDF set will not be ready for its formal operational test phase until June 2018 at the earliest, the Pentagon’s top weapons tester has warned.

In addition to the final 3F software load and the associated MDF set, each squadron also needs a complete set of 3F Full-Mission Simulators to field the final capability.

In its final warfighting form, the F-35 will be able to employ its full suite of air-to-air and air-to-ground weapons—including Raytheon’s short-range AIM-9X Sidewinder missile, the General Dynamics AU-22 25-mm gun and Boeing precision-guided Small-Diameter Bomb 1 for the Air Force; and Raytheon’s AGM-154 Joint Standoff Weapon for the U.S. Navy—throughout the full flight envelope.

The U.S. Marine Corps F-35 squadron permanently stationed at MCAS Iwakuni, Japan, is also set to receive its first aircraft in the initial Block 3F configuration, as tension with North Korea simmers. Credit: Lance Cpl. Jacob Farbo/U.S. Marine Corps

The Air Force’s primary F-35 training squadron at Luke AFB, Arizona, also is slated to receive aircraft equipped with an initial 3F load in September, according to Graff. Concurrently, the Navy and three U.S Marine Corps F-35B squadrons will receive their first 3F-equipped aircraft this fall: the “Green Knights” of Marine Fighter Attack Sqdn. (VMFA) 121, permanently stationed at MCAS Iwakuni, Japan, the operational squadron at MCAS Yuma, Arizona, and the service’s training squadron at MCAS Beaufort, South Carolina, says service spokeswoman Capt. Sarah Burns.

Though delivery of aircraft equipped with initial 3F software is a sign the development phase—called System Development and Demonstration (SDD)—is progressing on track, the program office is not across the finish line just yet. The JPO and manufacturer Lockheed Martin still are working to finish SDD and operational testing of the 3F load. Lockheed is hoping to finish SDD by the end of the year. 

After SDD is complete, the program will move into its final test phase, called initial operational test and evaluation (IOT&E). The Pentagon’s top weapons- tester has warned that IOT&E will not start until late 2018 or early 2019, unless the Pentagon decides to start the test phase without “significant aspects” of full 3F capability, a spokesman for the director of operational test and evaluation (DOT&E) told Aviation Week last year.

Once DOT&E signs off on the program, the Pentagon still must upgrade hundreds of aircraft from earlier production lots to the final version, including fixes to various technological issues found during testing. Among others, the ongoing upgrades to the current fleet include a series of modifications to the F-35’s escape system that allow lightweight pilots to fly the aircraft.

Despite these hurdles, the F-35, even in its interim form, brings a giant leap in capability, according to Air Force and Marine Corps pilots and officials. The aircraft dominated at this year’s Red Flag events, scoring a 15 to one air-to-air kill ratio during the exercise at Nellis AFB, Nevada, in February. More recently, the Air Force completed its first F-35 training deployment to Europe, and may send the stealth fighter to the Pacific in the near future.

Meanwhile, since their arrival at Iwakuni in January, the Marine Corps’ Green Knights have flown all over Japan, to South Korea and back, and since then to Alaska to participate in Exercise Northern Edge. Next, VMFA-121 will deploy to Andersen AFB, Guam, from September to October. Looking further ahead, the Green Knights are scheduled to mark a milestone next year with their first at-sea deployment on the USS Wasp large-deck amphibious ship, which is scheduled to arrive in Japan in 2018. Aboard the Wasp, the Marines will test out the “Lightning Carrier” concept—an aviation-configured amphibious ship with F-35B and Bell-Boeing V-22 Osprey assault capabilities.

By the early 2020s, more than 100 F-35s will be in the Asia-Pacific region, including 42 operated by Japan and 40 by South Korea, along with forward deployments by the Air Force, Marine Corps and Navy. Eielson AFB, Alaska, will receive its first F-35A squadron in 2020. 

The influx of F-35s to the Pacific is a strong show of U.S. military might as tensions run high over North Korea’s nuclear weapons program. U.S. President Donald Trump and North Korea’s leader, Kim Jong-un, recently traded threats of nuclear war, just weeks after Pyongyang test-fired a missile that appeared capable of hitting the U.S. Most recently, North Korea on Aug. 28 fired what the Pentagon believes to be an intermediate-range ballistic missile over Japan.

“All options are on the table,” said Trump, in a statement responding to the launch. 

 

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il y a 23 minutes, zx a dit :

F-35 Development Inches Closer To Finish Line

http://aviationweek.com/defense/f-35-development-inches-closer-finish-line

 

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The F-35 is nearing the end of its 16-year and roughly $60 billion development phase, with release expected this fall of the final software load that will give the stealth fighter its final warfighting capability. But the Pentagon still has significant hurdles to overcome before it can field the Joint Strike Fighter in its final warfighting form, including full use of crucial air-to-air and air-to-ground weapons.

FULL CAPABILITY IN SIGHT

The first aircraft equipped with an initial version of the final software load will soon be delivered to the fleet

Lockheed Martin hopes to finish System Development and Demonstration andoperational testing of 3F by year-end

Mission Data Files continue to pose a challenge

The first operational U.S. Air Force F-35 squadron is set to receive its initial aircraft configured with a version of the long-awaited Block 3F software in September. But the event, while a sign of progress toward the end of the F-35’s lengthy development phase, is mostly symbolic. The 34th Fighter Sqdn., known as the “Rude Rams,” of Hill AFB, Utah, will receive F-35 aircraft equipped with an initial release of 3F, but not the final updates that are still under test, according to service spokesman Capt. Mark Graff. 

This means the aircraft will have all the capabilities of 3F but be restricted to the more limited 3i flight envelope and weapons the squadrons are currently flying, Graff says.

Even with the final version of 3F, the Air Force will not be able to use the newest aircraft in combat. The service will, however, still be able to deploy the majority of the aircraft in the squadron, which are in the 3i configuration, Graff stresses. The Pentagon has not yet finished building and testing the operational Mission Data File (MDF) set for the 3F software, which will provide a vast databank of threat information needed for combat, Graff notes.

The U.S. Air Force’s first operational F-35 squadron is slated to receive its first aircraft configured with an initial version of the Block 3F software in September, but will not be able to use the capability in combat for some time. Credit: Scott Wolff/U.S. Air Force

The new aircraft will have an initial 3F MDF set that provides some capability, with release of the final set expected next year, Graff says.

The MDFs have been a sticking point for the F-35 Joint Program Office (JPO) for years. In essence, the complete MDF set makes each F-35 a “smart” aircraft —as an example, without the current threat data, the aircraft will not be able to tell a Mikoyan MiG-29 from a Sukhoi Su-27, its potential Russian foes. The MDF set compiles all of the information about different assets in a region—from the friendlies to the threats—in a physical “brick” that operators can load into the fighter as a kind of reference volume for the mission.

The fully validated Block 3F MDF set will not be ready for its formal operational test phase until June 2018 at the earliest, the Pentagon’s top weapons tester has warned.

In addition to the final 3F software load and the associated MDF set, each squadron also needs a complete set of 3F Full-Mission Simulators to field the final capability.

In its final warfighting form, the F-35 will be able to employ its full suite of air-to-air and air-to-ground weapons—including Raytheon’s short-range AIM-9X Sidewinder missile, the General Dynamics AU-22 25-mm gun and Boeing precision-guided Small-Diameter Bomb 1 for the Air Force; and Raytheon’s AGM-154 Joint Standoff Weapon for the U.S. Navy—throughout the full flight envelope.

The U.S. Marine Corps F-35 squadron permanently stationed at MCAS Iwakuni, Japan, is also set to receive its first aircraft in the initial Block 3F configuration, as tension with North Korea simmers. Credit: Lance Cpl. Jacob Farbo/U.S. Marine Corps

The Air Force’s primary F-35 training squadron at Luke AFB, Arizona, also is slated to receive aircraft equipped with an initial 3F load in September, according to Graff. Concurrently, the Navy and three U.S Marine Corps F-35B squadrons will receive their first 3F-equipped aircraft this fall: the “Green Knights” of Marine Fighter Attack Sqdn. (VMFA) 121, permanently stationed at MCAS Iwakuni, Japan, the operational squadron at MCAS Yuma, Arizona, and the service’s training squadron at MCAS Beaufort, South Carolina, says service spokeswoman Capt. Sarah Burns.

Though delivery of aircraft equipped with initial 3F software is a sign the development phase—called System Development and Demonstration (SDD)—is progressing on track, the program office is not across the finish line just yet. The JPO and manufacturer Lockheed Martin still are working to finish SDD and operational testing of the 3F load. Lockheed is hoping to finish SDD by the end of the year. 

After SDD is complete, the program will move into its final test phase, called initial operational test and evaluation (IOT&E). The Pentagon’s top weapons- tester has warned that IOT&E will not start until late 2018 or early 2019, unless the Pentagon decides to start the test phase without “significant aspects” of full 3F capability, a spokesman for the director of operational test and evaluation (DOT&E) told Aviation Week last year.

Once DOT&E signs off on the program, the Pentagon still must upgrade hundreds of aircraft from earlier production lots to the final version, including fixes to various technological issues found during testing. Among others, the ongoing upgrades to the current fleet include a series of modifications to the F-35’s escape system that allow lightweight pilots to fly the aircraft.

Despite these hurdles, the F-35, even in its interim form, brings a giant leap in capability, according to Air Force and Marine Corps pilots and officials. The aircraft dominated at this year’s Red Flag events, scoring a 15 to one air-to-air kill ratio during the exercise at Nellis AFB, Nevada, in February. More recently, the Air Force completed its first F-35 training deployment to Europe, and may send the stealth fighter to the Pacific in the near future.

Meanwhile, since their arrival at Iwakuni in January, the Marine Corps’ Green Knights have flown all over Japan, to South Korea and back, and since then to Alaska to participate in Exercise Northern Edge. Next, VMFA-121 will deploy to Andersen AFB, Guam, from September to October. Looking further ahead, the Green Knights are scheduled to mark a milestone next year with their first at-sea deployment on the USS Wasp large-deck amphibious ship, which is scheduled to arrive in Japan in 2018. Aboard the Wasp, the Marines will test out the “Lightning Carrier” concept—an aviation-configured amphibious ship with F-35B and Bell-Boeing V-22 Osprey assault capabilities.

By the early 2020s, more than 100 F-35s will be in the Asia-Pacific region, including 42 operated by Japan and 40 by South Korea, along with forward deployments by the Air Force, Marine Corps and Navy. Eielson AFB, Alaska, will receive its first F-35A squadron in 2020. 

The influx of F-35s to the Pacific is a strong show of U.S. military might as tensions run high over North Korea’s nuclear weapons program. U.S. President Donald Trump and North Korea’s leader, Kim Jong-un, recently traded threats of nuclear war, just weeks after Pyongyang test-fired a missile that appeared capable of hitting the U.S. Most recently, North Korea on Aug. 28 fired what the Pentagon believes to be an intermediate-range ballistic missile over Japan.

“All options are on the table,” said Trump, in a statement responding to the launch. 

 

 

 

C'est sûr qu'à force de réduire les ambitions du cahier des charges çà permet de tenir les délais (10 ans de retard quand même).

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